Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Επιστολή Σ.Δ.Α.Θ. στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης για την κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών




                                                                                                Προς
                                                                                                Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης
                                                                                                κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
                                                                                                Κοινοποίηση
                                                                                                Πρόεδρος Α.Σ.Ε.Π.
                                                                                                κ. Γεώργιο Βέη

Κύριε Υπουργέ,

            κατά τη χρονική περίοδο που προηγήθηκε υπήρχαν, προς ικανοποίησή μας, σαφείς δεσμεύσεις, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επίπεδο Υπουργείου, για αυξημένη αξιοκρατία, διαφάνεια και νομιμότητα κατά την αξιολόγηση και επανατοποθέτηση των υπό καθεστώς “προγράμματος κινητικότητας” δημοτικών αστυνομικών. Παράλληλα δηλώθηκε από πολλούς εκπροσώπους της Κυβέρνησης πως ειδικότερα για τους Δημοτικούς Αστυνομικούς οι προς πλήρωση θέσεις ξεπερνούν τους διαθέσιμους υπαλλήλους.

            Η δημοσίευση, ωστόσο, στο ΦΕΚ της τροποποιημένης πλέον υπ’ αριθμ 5/2013 ανακοίνωσης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και η έκδοση της υπ΄αριθμ ΔΙΠΙΔ/Β.2/Δ/83/οικ.32170 διευκρινιστικής εγκυκλίου περιέχει, προς απογοήτευσή μας, μια σειρά από μονόπλευρες/αναξιοκρατικές προσεγγίσεις και καινοφανείς, για το πρόσωπό σας, παραβιάσεις της νομιμότητας.
            Ειδικότερα:

Πρώτον
Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης εργάζονταν επί καθημερινής βάσης 320 δημοτικοί αστυνομικοί. Η έλλειψή μας καθίσταται καθημερινά ολοένα και πιο φανερή, αναγκάζοντας τους αρμόδιους Αστυνομικούς Διευθυντές δημόσια να δηλώσουν την ανάγκη για άμεση ενεργοποίηση των σε διαθεσιμότητα δημοτικών αστυνομικών. Το κυκλοφοριακό χάος και η έξαρση του παρεμπορίου που προκάλεσε η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας καθιστούν αδήριτη την ανάγκη για τη διάθεση περισσότερων θέσεων για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών αστυνόμευσης στη Θεσσαλονίκη.                               
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ:
α) την άμεση διάθεση 150 επιπρόσθετων θέσεων (όλων των κατηγοριών) για τις Αστυνομικές Διευθύνσεις και Α.Τ. του πολεοδομικού συγκροτήματος  της Θεσσαλονίκης.
Δεύτερον
Παρόλη την μεταφορά του ορίου ηλικίας από τα 45 στα 50 έτη για την απορρόφηση στις υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η ηλικιακή αυτή διάκριση αποστερεί το δικαίωμα στην εργασία σε 197 συναδέλφους. Στους ανθρώπους αυτούς που βρίσκονται πολύ κοντά στην συνταξιοδότηση και οι οποίοι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για πάνω από 25 έτη προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στο Ελληνικό Δημόσιο, ουσιαστικά ΔΕΝ παρέχεται η δυνατότητα να μετακινηθούν.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ:                        
α) τη διάθεση περισσοτέρων θέσεων στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τη διάθεση από την πρώτη φάση των θέσεων που έχουν αιτηθεί οι Δήμοι (δις).          
β) την παροχή των πλασματικών χρόνων/ετών εργασίας ώστε να συνταξιοδοτηθούν κλείνοντας ομαλά τον εργασιακό τους βίο.
Τρίτον:
Η απουσία του στοιχείου της μοριοδότησης της εντοπιότητας-ομοεδρικότητας συνεπάγεται μετακινήσεις για άνω του 30% των διαθεσίμων δημοτικών αστυνομικών από τον τόπο κατοικίας. Πάνω από 1000 οικογένειες θα αναγκαστούν να μετακομίσουν με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θυμηθείτε κύριε Υπουργέ ότι μιλάμε για ανθρώπους και όχι για αριθμούς. Όσες προσομοιώσεις και εάν διενεργηθούν στα ψηφιακά συστήματα του Υπουργείου σας δεν θα σας αποδώσουν την πραγματικά τραγική κατάσταση στην οποία θα βρεθούν οι οικογενειάρχες που θα μετακινηθούν από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη, από την Ρόδο στην Κρήτη και από την Αλεξανδρούπολη στην Θεσσαλία. Υπενθυμίζουμε ότι σε προγενέστερες προκηρύξεις κινητικότητας δόθηκε μοριοδότηση της ομοεδρικότητας-εντοπιότητας [την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ. 559 εγκύκλιο, για την ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων διαδικασίας και κριτηρίων κινητικότητας υπαλλήλων κατά το άρθρο πρώτο, παρ. Ζ (υποπαρ. Ζ.1 και Ζ.2), του ν. 4093/2012].   
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ:
α) τη μοριοδότηση της ομοεδρικότητας-εντοπιότητας σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας με 30 μόρια.
            Τέταρτον:
            Η άνιση, άδικη και αντισυνταγματική αντιμετώπιση των διαθεσίμων δημοτικών αστυνομικών, αναφορικά με τη μοριοδότηση του τρόπου πρόσληψής μας. Είναι αδιανόητο, για ένα συντεταγμένο κράτος, να τιμωρείται ο Δημοτικός Αστυνομικός με μηδενική μοριοδότηση,  για τον τρόπο πρόσληψης που του ΕΠΕΒΑΛΕ το ίδιο το κράτος. Με τη μέθοδο αυτή ουσιαστικά η κεντρική διοίκηση αυτό-αναιρείται καθώς τεκμαίρει ότι το σύνολο των προσλήψεων στα σώματα ασφαλείας με διαδικασίες υπό άλλη αρχή πλην ΑΣΕΠ καθίστανται άμεσα ακυρωτέες - αδιαφανείς. Η σχετική γνωμοδότηση του ΣτΕ (βλ. 126/2006) ρητά αναγνωρίζει τους όρους ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ που διέπουν το σύνολο των διαγωνισμών πρόσληψης προσωπικού για την Δημοτική Αστυνομία. Όρους που επαναλαμβάνουμε ΘΕΣΠΙΣΕ και ΕΦΑΡΜΟΣΕ το Ελληνικό Κράτος και αποτελεί κοινό τόπο σε όλους τους νομικούς πως η διάκριση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας ανάλογα με τον τρόπο (στην πράξη ανάλογα με την ημερομηνία) διορισμού τους είναι προδήλως αντισυνταγματική, καθώς η νομιμότητα των διαδικασιών έχει κριθεί από το ΣτΕ.
Για τους ίδιους λόγους συνταγματικής διασφάλισης της αρχής της ισότητας και της αξιοκρατίας και η de facto κατάργηση της παρ. 2 άρθρου 70 του ν.3528/2007 και παρ. 2 άρθρου 76 του ν.3584/2007, σχετικά με τη μετάταξη υπαλλήλων σε ανώτερη κατηγορία (περιορισμός οκταετίας) παραβιάζει την κείμενη νομοθεσία.
Η αποδοχή και εφαρμογή της εγκυκλίου από τους υπαλλήλους του Α.Σ.Ε.Π. και των φορέων υποδοχής θα προκαλέσει κύμα προσφυγών στα δικαστήρια που πλην των άλλων θα στρέφονται και κατά των ίδιων των υπαλλήλων για εφαρμογή προδήλως παράνομων εντολών αλλά και παράβαση καθήκοντος (ειδικότερα για την περίπτωση της άρσης του περιορισμού της οκταετίας που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία). 
Εφόσον, λοιπόν, συνιστά ξεκάθαρα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ, η ανάδειξη αυτού του κριτηρίου σε καθοριστικό παράγοντα για την μετακίνηση των διαθεσίμων δημοτικών αστυνομικών, η περαιτέρω δικαιότερη τροποποίηση  δύναται να είναι άμεση.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ:            
α)  την ποσοστιαία ανάλογη μοριοδότηση των διαγωνισμών πρόσληψης δημοτικών αστυνομικών  από το 1999 και μέχρι και το 2009 (πλην της σειράς για την οποία έχει ήδη ληφθεί η σχετική απόφαση), αναγνωρίζοντας την κοινή διαδικασία, μέθοδο μοριοδότησης κτλ                              β) τη ρητή αναγραφή της σχετικής μοριοδότησης σε σχετική τροποποίηση του Υπουργείου σας. Συγκεκριμένα: «Τροποποιείται η υπ’αριθμ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/ 9.8.2013 (ΦΕΚ 1992/Β/14.8.2013) Απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής των προς μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων, των κριτηρίων επιλογής και κατάταξης τους, και του τρόπου μοριοδότησής τους» ως προς τους ΠΙΝΑΚΕΣ Ι,II του Παραρτήματος Α’ («Βαθμολογούμενα Κριτήρια για την αποτίμηση προσόντων των προς μετάταξη/μεταφορά υπαλλήλων»), στην κατηγορία αρ. 3 των βαθμολογούμενων κριτηρίων («Τρόπος Εισαγωγής στη Δημόσια Διοίκηση»), ως εξής: ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΑΣΕΙ Π.Δ.23/2002 και Π.Δ.135/2006, - ΜΟΡΙΑ 15»
γ) την αντικατάσταση της δεύτερης παραγράφου της σελίδας 5 της εγκυκλίου με την εξής: “Τονίζεται ότι για τη μετάταξη σε θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας κατά τη  διαδικασία κινητικότητας, ο υπάλληλος εμπίπτει στον περιορισμό της οκταετίας (παρ. 2 άρθρου 70 του ν.3528/2007 και παρ. 2 άρθρου 76 του ν.3584/2007).”.
           
                                                            Για το Δ.Σ. του ΣΔΑΘ
                       
                 -Ο-                                                                                                       -Ο-
       Γραμματέας                                                                                             Πρόεδρος

Θωμαϊδης Θεόδωρος                                                                                        Παπαφίλης Πέτρος

2 σχόλια:

  1. Η λυσις :ομοεδρικοτητα δήμου/νομού! ΠΡΟΤΑΞΗ των συναδέλφων στα νησιά ! Παραμονή των τριτεκνων στους δήμους όπως έγινε με τους πολύτεκνους! Εθελοντική ένταξη στην ΕΛΑΣ ,ΚΑΤ ΚΡΑΤ ! Οι άνω των 50 ετών και οι ΥΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ μετάταξη στους δήμους ως δημοτικοί ελεγκτές στις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες καθώς και των συναδέλφων που θα παραμείνουν στην διαθεσιμότητα μετά απο την ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ.
    ΥΓ κύριοι της ΣΔΑΘ μην γίνεστε κόλακες του υπουργού σας διότι σας πούλησε απο χέρι. Η δικαιοσύνη θα μας σώσει όχι τα ψευτοσωματεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 2-12-2013 "Ρουσφέτια και για τις διαθεσιμότητες"
    http://www.efsyn.gr/?p=155648

    ΑπάντησηΔιαγραφή