Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Τροχαία Αθηνών και Δημοτική Αστυνομία ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της Αθήνας

Η συμβολή της Τροχαίας Αθηνών και της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων είναι καθοριστική για την οικοδόμηση ενός νέου τουριστικού προφίλ για την πόλη, ειδικότερα ως προορισμού "city break".


Σε συνέχεια παλαιότερου άρθρου μου για την επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού και με αφορμή πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του HATTA με θέμα τη βελτίωση της εικόνας του κέντρου της Αθήνας, επανέρχομαι για να αναδείξω και να επιβραβεύσω από την οπτική της Στρατηγικής Επικοινωνίας το ρόλο δυο πολύ σημαντικών θεσμικών φορέων, της Τροχαίας Αθηνών και της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Αθηναίων, των οποίων η συμβολή είναι καθοριστική για την οικοδόμηση ενός νέου τουριστικού προφίλ για την πόλη τόσο ως προορισμού γενικότερα, αλλά και ειδικότερα ως προορισμού “city break”.

Διανύοντας μια περίοδο οικονομικής ύφεσης σε παγκόσμια κλίμακα και με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία είναι προφανές πως το καταναλωτικό κοινό προχώρησε σταδιακά -αλλά τελικά αναπόφευκτα- σε ιεράρχηση των προτεραιοτήτων του αναφορικά με τις οικονομικές δαπάνες. Αυτό φυσικά έγινε άμεσα αντιληπτό στον τουρισμό, καθώς οι ανά τον κόσμο holidaymakers είτε ακύρωσαν κάθε τουριστικό προγραμματισμό είτε -στην καλύτερη περίπτωση- έγιναν πλέον ιδιαίτερα επιλεκτικοί θέτοντας άλλοτε νέα κι άλλοτε αυστηρότερα σε σχέση με το παρελθόν κριτήρια για την εύρεση του καταλληλότερου προορισμού διακοπών.

Ο ελληνικός τουρισμός αντιμετωπίζοντας την κάμψη αυτή αντέδρασε σε επίπεδο φορέων άμεσα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά καταρχήν στο θεωρητικό/οργανωτικό μέρος, που διαχωρίζεται φυσικά σαφώς από το πεδίο της εφαρμογής είτε για λόγους οικονομικούς είτε για λόγους νοοτροπίας. Η πρόθεσή μου να παρουσιάσω εδώ τα θέματα που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας προέκυψε και καθορίστηκε αφενός από τα σοβαρότατα ζητήματα που αφορούν το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, όπως είναι το κλείσιμο πολλών κεντρικών ξενοδοχείων, η εγκληματικότητα, η κατάσταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, το μείζον ζήτημα των συνεχόμενων διαδηλώσεων, που νεκρώνουν την εμπορική και γενικότερα τουριστική δραστηριότητα της πόλης, αφετέρου από τον διάχυτο προβληματισμό που επικρατεί -ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα- στις επαφές των εμπλεκομένων φορέων αναφορικά με τους τουριστικούς τομείς στους οποίους η Αθήνα μπορεί να δώσει έμφαση. Ανάμεσα σε αυτούς ιδιαίτερα αναδείχθηκε και συζητήθηκε ο τουρισμός “city break” ή “τουρισμός των πόλεων”, δηλαδή -τουλάχιστον κατά την τυπική ορολογία- ένα ταξίδι Σαββατοκύριακου ή γενικά οι σύντομες διακοπές σε μια πόλη. Πρόκειται για μια από τις μορφές τουρισμού που θα πρέπει πλέον να επικρατήσουν προκειμένου η τουριστική ανάπτυξη να καταστεί βιώσιμη καθώς και να καταπολεμηθεί η εποχικότητα, που κατά κοινή ομολογία αποτελεί σημαντικότατο πρόβλημα. Όλοι οι φορείς και οι επαγγελματίες συμφωνούν πως ο τουρισμός μπορεί και πρέπει να αποτελέσει για την Αθήνα μια σταθερή και σίγουρη αναπτυξιακή προοπτική. Για το λόγο αυτό χρειάζονται άμεσα υλοποιήσιμες και συγκεκριμένες προτάσεις και πάνω από όλα σαφής στρατηγική με συγκεκριμένους στόχους και χρονοδιαγράμματα. Η εικόνα του κέντρου της Αθήνας και οι επιπτώσεις στον τουρισμό της πόλης αποτέλεσαν άλλωστε και το αντικείμενο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου στα γραφεία του ΗΑΤΤΑ.

Σκοπός της συνάντησης ήταν να εξετασθούν μικρής κλίμακας παρεμβάσεις και μέτρα για να αναβαθμιστεί το κέντρο της Αθήνας και να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης με πρωτοβουλίες που θα συμφωνηθούν και θα αναληφθούν από θεσμικούς φορείς και όλους τους εμπλεκόμενους. Κοινή διαπίστωση όλων των συμμετεχόντων ήταν ότι το θέμα της βελτίωσης της εικόνας του κέντρου της Αθήνας πρέπει να μπει παράλληλα σε πρώτη προτεραιότητα στην ατζέντα όλων και ότι πρέπει να αναληφθεί κοινή δράση και προσπάθεια για τη βελτίωση της κατάστασης.

Έχοντας ασχοληθεί -τα δυο τελευταία χρόνια ιδιαίτερα- με την επικοινωνία των φορέων της πολιτείας, είχα την ευκαιρία να παρακολουθήσω τη λειτουργία τόσο της Τροχαίας Αθηνών όσο και της Δημοτικής Αστυνομίας προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης του κέντρου της πόλης. Θεώρησα λοιπόν σκόπιμο να επιβραβεύσω από εδώ το έργο που επιτελεί όλο το ανθρώπινο δυναμικό και ιδιαίτερα τα υψηλόβαθμα στελέχη των φορέων αυτών. Πρόκειται για τους κ.κ. αξιωματικούς Λουκά Τουρπέτα (Διοικητή Τροχαίας Αθηνών), Χρήστο Γιαννακόπουλο (Υποδιοικητή της ίδιας υπηρεσίας), αλλά και τον κ. Κων/νο Μιχαιρίνα (προηγούμενο Διοικητή της ίδιας υπηρεσίας), ενώ από την πλευρά της Δημοτικής Αστυνομίας Δήμου Αθηναίων για τους κ.κ. Στυλιανό Κρασσά (Διευθυντή της υπηρεσίας), Σάββα Ροδόπουλο (Υποδιευθυντή) και Νικόλαο Καρανικόλα (Υπεύθυνο Γραφείου Τύπου). Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει πως οι παραπάνω υπηρεσίες καλούνται να ανταποκριθούν στο έργο τους σε ιδιαίτερα δύσκολες επαγγελματικές συνθήκες, τόσο από την ίδια τη φύση του ρόλου τους όσο και από την ιδιαιτερότητα της φυσιογνωμίας του κέντρου της Αθήνας τα τελευταία χρόνια. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να στηριχθεί το έργο τους αυτό από τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς αλλά και από τους πολίτες, δεδομένου ότι η ενίσχυση του τουριστικού προφίλ της πόλης αυτονόητα αφορά όλους, άμεσα ή έμμεσα.

Δε θα παραλείψω, βέβαια, να επισημάνω πως η αποδοχή και συνακόλουθη στήριξη του έργου αυτού προϋποθέτει τη διαρκή επιβεβαίωση της ποιότητάς του. Η ποιοτική εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού των υπηρεσιών αυτών θα αποτελεί πάντα ανεκτίμητη επένδυση στο μέλλον της πόλης και του τουρισμού της, πράγμα για το οποίο έχω κατά καιρούς ανταλλάξει απόψεις με τους υπευθύνους. Η βελτίωση της καθημερινότητας και η αναβάθμιση της σχέσης με τον πολίτη -παράγοντες που απουσίαζαν ή δεν είχαν προσεχθεί εξίσου παλαιότερα- πρέπει να “εισπραχθούν” ως ποιότητα αρχικά από τον κάτοικο και στη συνέχεια από τον τουρίστα. Ελπίζουμε πως αυτό έχει κατανοηθεί και από τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και εργάζονται προς τη ζητούμενη κατεύθυνση.

Άλλωστε -όπως διαβάσαμε πρόσφατα- η εποχή μας είναι για τον τουρισμό εποχή “m-tourism”. “Μ-τουρίστες” είναι όσοι μέσω του κινητού τους τηλεφώνου κάνουν κρατήσεις, ενημερώνονται για τον τόπο προορισμού τους ή συνομιλούν με άλλους ανθρώπους που έχουν επιλέξει να κάνουν το ίδιο ταξίδι, και -κατά τις προβλέψεις- αναμένεται να αυξηθούν αρκετά μέσα στον επόμενο χρόνο. Σε αυτή, λοιπόν, την εποχή τίποτα δε θα μπορεί να μείνει “κρυφό” κατά την παραδοσιακή αντίληψη. Η πρόκληση για την Αθήνα είναι μεγάλη και καλείται να ανταποκριθεί με υπευθυνότητα και σύγχρονες υποδομές για να μπορέσει τελικά να παίξει τον κυρίαρχο και ηγετικό ρόλο που της αναλογεί και της αξίζει.
      

* Ο Φώτης Παντόπουλος είναι Ερευνητής Στρατηγικής Επικοινωνίας & Οργανωσιακής Συμπεριφοράς και Σύμβουλος Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Επιχειρήσεων.

Πηγή: http://www.traveldailynews.gr/columns/article/2255

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου