Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Δίκτυο ποδηλάτων για τους Αθηναίους έναντι συμβολικού τιμήματος

«Ορθοπεταλιές» έναντι συμβολικού τιμήματος θα μπορούν να κάνουν σε λιγότερο από ένα χρόνο οι πολίτες και οι επισκέπτες της Αθήνας, οπότε και προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων του δήμου. 


Ηδη έχει σχεδιαστεί πιλοτικά η χωροθέτηση ενός δικτύου 70 σταθμών και 1.000 ποδηλάτων που θα καλύπτει το κέντρο της πόλης, ώστε βασικές διαδρομές να μπορούν να καλύπτονται με τα δίκυκλα.

Το επικρατέστερο μοντέλο χρέωσης περιλαμβάνει συνδρομητική εγγραφή με την καταβολή του κατάλληλου αντιτίμου για ετήσια, μηνιαία, εβδομαδιαία ή ημερήσια χρήση. Εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται από 1 ευρώ ημερησίως (με το πρώτο μισάωρο δωρεάν) έως και 35 ευρώ το χρόνο για τις περιπτώσεις ετήσιας συνδρομής. Ο μόνιμος χρήστης θα εγγράφεται σε ένα μητρώο και με την κάρτα που θα προμηθεύεται θα μπορεί να αποδεσμεύει το ποδήλατο. Με μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας θα καταγράφεται η διάρκεια της διαδρομής, η αφετηρία, καθώς και ο σταθμός προορισμού. Οσο για τον περιστασιακό χρήστη, η χρέωση θα γίνεται μέσω της πιστωτικής του κάρτας.

Σταθμοί χωροθετούνται σε πλατείες, δίπλα σε σταθμούς Μετρό, κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους, δημόσιες υπηρεσίες, εμπορικά καταστήματα και εκπαιδευτικά κέντρα, με το σκεπτικό ότι η ιδανική απόσταση μεταξύ σταθμών πρέπει να είναι της τάξης των 300-400 μέτρων, ώστε η μέγιστη απόσταση βαδίσματος για ενδιάμεσους προορισμούς να είναι της τάξης των 150-200 μέτρων. Οδικοί σύνδεσμοι θα είναι όλο το αστικό οδικό δίκτυο όπου επιτρέπεται η κίνηση ποδηλάτων σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η εγκατάσταση και η λειτουργία του συστήματος θα πραγματοποιηθεί από πάροχο ο οποίος θα αναδειχθεί κατόπιν πλειοδοτικού διαγωνισμού και θα καταβάλλει ενοίκιο στο δήμο, έχοντας ταυτόχρονα την ευθύνη συντήρησης των οχημάτων και των σταθμών. Ο ανάδοχος θα οριστικοποιηθεί τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο και σε διάστημα περίπου 5 μηνών θα ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.

Το εγχείρημα προχωράει κατόπιν ομόφωνης έγκρισης του δημοτικού συμβουλίου, ενώ στο προσεχές διάστημα θα κληθεί να επικυρώσει τις 70 προεπιλεγμένες θέσεις στάθμευσης. Το σύστημα θα «τρέξει» από εταιρεία που ειδικεύεται στο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Παρά το ότι καταγράφονται προβληματισμοί στις τάξεις των υποψηφίων για τα ενδεχόμενα βανδαλισμών αλλά και την περιπλοκότητα της αδειοδότησης λόγω της εμπλοκής πολλών υπηρεσιών, έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε ελληνικές εταιρείες, οι οποίες εφαρμόζουν το σύστημα σε άλλους δήμους της χώρας (Ν. Σμύρνη, Μαρούσι, Κέρκυρα, Ναύπακτος κ.ά.) και στην Κύπρο (Λεμεσός).

«Εισάγεται ένα φιλικό προς τους πολίτες και το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς», τονίζει ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Αθηναίων, συγκοινωνιολόγος Βασίλης Βαβάκος, που εμφανίζεται αισιόδοξος ότι το μέτρο θα πετύχει, καθώς σε άλλες πόλεις που δεν διέθεταν ποδηλατική κουλτούρα, τελικώς οι πολίτες το αγκάλιασαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου