Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Υπ. Εσωτερικών για άσκηση αρμοδιοτήτων της πρώην Δημ. Αστυνομίας: «Πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου»! Απάντηση σε Αναφορά βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ επιστολής της ΠΟΕ-ΟΤΑ

Όπως ίσως θυμάστε, η ΠΟΕ-ΟΤΑ είχε αποστείλει επιστολή με παρατηρήσεις της για την παράλληλη άσκηση αρμοδιοτήτων της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας από υπαλλήλους των δήμων διαφόρων κλάδων. Η ΠΟΕ-ΟΤΑ εστίαζε στην άποψη ότι δεν είναι σύννομο απλοί υπάλληλοι των δήμων να εκτελούν κάποιες από τις αρμοδιότητες της καταργημένης Δημοτικής Αστυνομίας, για την άσκηση των οποίων απαιτείται ένστολο προσωπικό ή προσωπικό με καθήκοντα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Καφαντάρη, Σταθάς και Στρατούλης υπέβαλαν Αναφορά στη Βουλή την επιστολή αυτή. Στην απάντησή του το Υπουργείο Εσωτερικών προσπάθησε να αποστασιοποιηθεί όσο πιο πολύ γινόταν, με μια ολιγόλογη, προσεγμένη και διπλωματική απάντηση. Στις λίγες γραμμές της απάντησής του όμως δικαιώνει την ΠΟΕ-ΟΤΑ, καθώς επισημαίνει ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια των Δήμων της Χώρας να επιλέγουν ποιες από τις αρμοδιότητες προτίθενται να ασκήσουν παράλληλα με την Ελληνική Αστυνομία, λαμβάνοντας υπόψη τα διατιθέμενα μέσα άσκησής τους σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή καθώς και τις προϋποθέσεις του νόμου για την άσκηση των εκάστοτε αρμοδιοτήτων. Με απλά λόγια: αν ο νόμος προϋποθέτει ότι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. βεβαιώνονται από ένστολο προσωπικό, η προϋπόθεση αυτή θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη.

Δυστυχώς το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, το μόνο υπουργείο που δίνει σοβαρές και αναλυτικές απαντήσεις, δήλωσε αναρμόδιο, καθώς η επιστολή δεν αφορά αστυνομικούς της ΕΛ.ΑΣ. (αφορά όμως στην εφαρμογή του νόμου και θα θέλαμε να δούμε τις απόψεις του), ενώ το Υπουργείο Υποδομών έδωσε μια γραφική απάντηση ότι θα πρέπει να τηρείται ο ΚΟΚ από οδηγούς και πεζούς, και ότι την τήρησή του ελέγχουν κυρίως οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και τα κατά το νόμο αρμόδια προς τούτο όργανα.

Και ενώ στην Αθήνα συνεχίζεται η βεβαίωση παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. από διοικητικούς υπαλλήλους με πολιτική περιβολή, τον ίδιο δρόμο παίρνουνε ο ένας μετά τον άλλον πολλοί Δήμοι ανά την Ελλάδα. Δυστυχώς αυτοί που έπρεπε να παρέμβουν από την πρώτη στιγμή, δεν το έπραξαν, δέσμιοι των πολιτικών τους παιχνιδιών, με αποτέλεσμα να εκμηδενιστεί ένα μεγάλου ατού έναντι των δήμων: οι οικονομικές επιπτώσεις συνέπεια της κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας: Έτσι ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να εισπράττει έσοδα, μέσω μιας κατάστασης που γνωρίζει καλά ότι έχει ημερομηνία λήξης, και απλά την παρατείνει, ελλείψει αντιδράσεων. Εμείς όμως νομίζουμε ότι έχει τραβήξει μακρυά αυτή η βαλίτσα...

Διαβάστε σχετικά:

Η απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών:


Αθήνα, 14-01 -2014
Αριθ. πρωτ.: 2633

Θέμα: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος

Σε απάντηση της ανωτέρω Αναφοράς, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κα Χαρούλα Καφαντάρη, κ. Ιωάννης Σταθάς και κ. Δημήτριος Στρατούλης, με θέμα «Παρατηρήσεις της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για την παράλληλη άσκηση με την ΕΛ.ΑΣ. αρμοδιοτήτων της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας από υπαλλήλους των Δήμων διαφόρων ειδικοτήτων», σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με το άρθρο 81 παρ. 4 εδάφ. δ' του Ν.4172/2013 «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 167/τ. Α723-07-2013), «... Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου μπορεί να καθορίζεται η παράλληλη άσκηση μίας ή περισσοτέρων εκ των ανωτέρω αρμοδιοτήτων από υπαλλήλους του δήμου, κατόπιν ορισμού αυτών με απόφαση του δημάρχου......

Από την ανωτέρω διάταξη, προκύπτει η διακριτική ευχέρεια των Δήμων της Χώρας που διέθεταν Δημοτική Αστυνομία να επιλέγουν ποιες από τις αρμοδιότητες που είχαν ανατεθεί σε αυτή με διατάξεις νόμων ή κανονιστικών πράξεων προτίθενται να ασκήσουν παράλληλα με την Ελληνική Αστυνομία, λαμβάνοντας υπόψη τα διατιθέμενα μέσα άσκησής τους σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή καθώς και τις προϋποθέσεις του νόμου για την άσκηση των εκάστοτε αρμοδιοτήτων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ


Η απάντηση του Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη:


Αθήνα, 13 Ιανουαρίου 2014

ΘΕΜΑ : Παράλληλη άσκηση αρμοδιοτήτων της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας από υπαλλήλους των Δήμων και την Ελληνική Αστυνομία.
ΣΧΕΤ.: Π.Α.Β. 1943/20-12-2013.

Σε απάντηση της ανωτέρω αναφοράς, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.κ. Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ, Γ. ΣΤΑΘΑΣ και Δ. ΣΤΡΑΤΟ ΥΛΗΣ, σε ό,τι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι τα αναφερόμενα σε αυτή ζητήματα εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου μας, καθότι άπτονται της άσκησης αρμοδιοτήτων που αφορούν, κατά βάση, στην εφαρμογή διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, από υπαλλήλους των Δήμων.

Ενόψει αυτών, αρμόδια να σας ενημερώσουν σχετικά είναι τα συνερωτώμενα Υπουργεία Εσωτερικών και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ

Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:

Παπάγου, 21/01/2014
 Αριθ. Πρωτ. Β - 2505
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Ερώτηση
ΣΧΕΤ: Έγγραφο σας 1943 /20-12-2013

Σε απάντηση της με αρ.πρωτ. 1943/20-12-2013 Αναφοράς, την οποία κατέθεσαν στη Βουλή των Ελλήνων οι Βουλευτές: κα Χαρά Καφαντάρη, κος Γιάννης Σταθάς και κος Δημήτρης Σταθούλης, σας πληροφορούμε τα παρακάτω:

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ως ένα συνεκτικό και ομοιογενές πλαίσιο ρυθμιστικών και κανονιστικών διατάξεων είναι το βασικό εργαλείο για την προαγωγή και τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας.

Η τήρηση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με συνέπεια, από όλους τους χρήστες της οδού, είτε οχημάτων είτε πεζών, τίθεται ως εκ τούτου ως επιτακτική ανάγκη για λόγους αντιμετώπισης των προβλημάτων οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς που καθημερινά παρατηρούνται στο οδικό δίκτυο της χώρας, λαμβάνοντας κυρίως υπόψη ότι τα μέρη του συστήματος της οδικής κυκλοφορίας είναι αλληλένδετα και αλληλοεπηρεάζονται.

Κατ' επέκταση οι κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας διαμορφώνουν ειδικές υποχρεώσεις οδηγών και πεζών, την τήρηση των οποίων ελέγχουν, κατά πρώτο λόγο, οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας καθώς και τα κατά το νόμο αρμόδια προς τούτο όργανα.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου