Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014

Αναφορά στη Βουλή από τον Ν. Τσούκαλη (ΔΗΜ.ΑΡ.) της επιστολής της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. στο ΥΔιΜΗΔ για τη μοριοδότηση - «Καρμπόν» η απάντηση σε 11 Ερωτήσεις

Γνωρίζετε ήδη την επιστολή της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για το θέμα της μη μοριοδότησης του αντικειμενικού τρόπου πρόσληψης των δημοτικών αστυνομικών. Η συγκεκριμένη επιστολή έγινε Αναφορά στη Βουλή από τον κ. Νικόλαο Τσούκαλη, βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς, τον οποίο και ευχαριστούμε. Στην απάντηση γίνεται λόγος ακόμη και για τους ελέγχους που έκανε το ΣΕΕΔΔ, αλλά και για την άρση της οκταετίας, θέματα τελείως άσχετα με την επιστολή της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. Η ίδια απάντηση «καρμπόν» δίνεται και σε όλες τις Ερωτήσεις και Αναφορές που αφορούν την κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών, ασχέτως περιεχομένου. Ο εκφυλισμός των κοινοβουλευτικών διαδικασιών από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση καλά κρατεί. Αναρωτιόμαστε αν ο πρωθυπουργός έχει επίγνωση για την απαξίωση αυτή, με ευθύνη του κ. Μητσοτάκη και του επιτελείου του...

Αναφορά προς τον κ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης

Ο βουλευτής χης ΔΗΜΑΡ κ. Ν. Τσούκαλης κατέθεσε αναφορά την επιστολή της Ενωτικής Κίνησης Εργαζομένων Δημοτικής Αστυνομίας Αθήνας, αναφορικά με το ζήτημα της δίκαιης μοριοδότησης των προς μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.

Ο καταθέτων βουλευτής 
Νίκος Τσούκαλης


Η απάντηση του ΥΔιΜΗΔ:

Αθήνα, 31 Δεκεμβρίου 2013
Αρ. Πρωτ.: ΤΚΕ/Φ.2/34904

Σε απάντηση της 1938/20.12.2013 Αναφοράς που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Νίκος Τσούκαλης αναφορικά με το ζήτημα της δίκαιης μοριοδότησης των προς μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας, σας διευκρινίζουμε ότι:

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ασκεί τον επιτελικό του ρόλο με στόχο ένα σύγχρονο Κράτος, το οποίο αξιοποιώντας τα άξια και ικανά στελέχη του, θα βρίσκεται στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη εξοικονομώντας ταυτόχρονα τους διαθέσιμους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους. Στο πλαίσιο αυτό, με τη θέσπιση των περί κινητικότητας διατάξεων του ν. 4172/2013, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην άμεση κάλυψη των υφιστάμενων υπηρεσιακών αναγκών και γενικότερα την ορθολογική ανακατανομή του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης μέσω ευέλικτων και αντικειμενικών διαδικασιών.

Στόχος του ανωτέρω νόμου και των αρ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/2/οικ.21634/2-8-2013(ΦΕΚ 1914/Β'/7-8-2013) και ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/9-8-2013 (ΦΕΚ 1992/Β'/14-8-2013) Υπουργικών Αποφάσεων κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 90 και 91 είναι η επίτευξη της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας του δημόσιου τομέα αλλά και η αξιοποίηση των άξιων και ικανών δημοσίων υπαλλήλων μέσω μοριοδότησης. Για την εν λόγω μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη κατά κύριο λόγο ο τρόπος εισαγωγής των υπαλλήλων στη δημόσια διοίκηση (διαδικασία γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ή πλήρωση θέσεων με σειρά προτεραιότητας εξ ολοκλήρου διενεργούμενη από το ΑΣΕΠ ή διαδικασία που εποπτεύεται από το ΑΣΕΠ κτλ), καθώς και τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα τους. Επιπλέον, στα προβλεπόμενα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια στα Υπουργεία συμμετέχει ένα μέλος του ΑΣΕΠ ως πρόεδρος, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα.

Περαιτέρω, η διαδικασία πρόσληψης των υποψηφίων ως ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας κατά την οποία υπήρχε η δυνατότητα άσκησης ένστασης ενώπιον του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν.3812/2009, συγκαταλέγεται στις «λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ» καθώς πρόκειται για διαδικασία η οποία ελέγχεται /εποπτεύεται από Ανεξάρτητη Αρχή και συνεπώς περιβάλλεται από εγγυήσεις διαφάνειας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας. Η διαδικασία ένστασης ενώπιον του ΑΣΕΠ μπορούσε να τροποποιήσει τα τελικά αποτελέσματα διορισμού, ενώ αντίθετα η αίτηση θεραπείας ενώπιον της κρατικής Περιφέρειας κατά τα προηγούμενα έτη αφορούσε αποκλειστικά τον αιτούντα, χωρίς να παρέχεται δυνατότητα σύγκρισης με τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.

Το κριτήριο της εντοπιότητας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα βασικά κριτήρια για την επανατοποθέτηση των δημοτικών αστυνομικών, διότι βρίσκεται εκτός του πνεύματος του νομοθέτη και αναιρεί τη λογική της σύγκρισης επί τη βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, με στόχο την ορθολογική στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών.

Κατά την εφαρμογή του θεσμού της κινητικότητας δεν τηρείται η προϋπόθεση της οκταετίας από το διορισμό για μετάταξη υπαλλήλου σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαθεσιμότητα αποτελεί ένα μεταβατικό στάδιο κατά το οποίο καταργείται η οργανική ή άλλη θέση που ο υπάλληλος κατέχει, παύουν τα κύρια και παρεπόμενα καθήκοντά του και ο υποψήφιος δύναται να μεταφερθεί ή μεταταχθεί κατόπιν σχετικής μοριοδότησης. Μέσω αυτής της διαδικασίας γίνεται ιεράρχηση των απαιτούμενων προϋποθέσεων και ορίζονται τα προσόντα που είναι συμβατά με τις ανάγκες των υπηρεσιών, ώστε να επιτυγχάνεται η ενίσχυση φορέων και υπηρεσιών αιχμής με υπαλλήλους που αξιοποιούν σε αντίστοιχες θέσεις τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα. Κατ' ανάλογο τρόπο θα προσδιοριστεί και ο τελικός αριθμός των μετατασσόμενων δημοτικών αστυνομικών ανά κατηγορία Π Ε και ΤΕ, ο διαχωρισμός των οποίων θα διενεργηθεί μετά την υποβολή των σχετικών αιτήσεων για την κάλυψη των θέσεων και διακρίβωσης των τυπικών προσόντων που διαθέτει ο κάθε ενδιαφερόμενος.

Με τις αρ. 6000/2/234-γ715-10-2013 (ΦΕΚ 2631/Β'/17-10-2013) και 90894/18-10-2013 (ΦΕΚ 2655/Β'/18-10-2013) Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 81 του ν. 4172/2013, καθορίζονται τα προσόντα, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των δημοτικών αστυνομικών στην Ελληνική Αστυνομία και στους κλάδους Εξωτερικής Φρούρησης και Φύλαξης των Καταστημάτων Κράτησης.

Επίσης, με τις αρ. 6000/2/234-ε/28.11.2013 (ΦΕΚ 3030/Β'/728-11-2013) και 101650/28.11.2013 (ΦΕΚ 3032/Β'/728-11-2013) Κοινές Αποφάσεις του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη αντιστοίχως, οι δημοτικοί αστυνομικοί που ετέθησαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και επιθυμούν να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για την ένταξή τους στην Ελληνική Αστυνομία, στους κλάδους Εξωτερικής Φρούρησης και Φύλαξης Καταστημάτων Κράτησης, δεν πρέπει να έχουν ηλικία μεγαλύτερη των πενήντα (50) ετών. Πα τον υπολογισμό της ηλικίας τους ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης, δηλαδή να έχουν γεννηθεί από 1/1/1963 (αριθμ. πρωτ. ΔΙΠΙΔ/Β,2/Δ/83/οικ. 32170 /29-11-2013-ΑΔΑ: ΒΛ12Χ-Φ91 εγκύκλιο της υπηρεσίας μας). Επισημαίνεται επίσης, ότι οι γυναίκες δημοτικοί αστυνομικοί έχουν ισότιμο δικαίωμα με τους άνδρες συναδέλφους τους, δήλωσης ένταξης στους ανωτέρω αναφερόμενους φορείς, εφόσον πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Όσον αφορά τον έλεγχο των πιστοποιητικών, το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης διενεργεί διασταύρωση και έλεγχο γνησιότητας όλων των δικαιολογητικών διορισμού των δημοτικών αστυνομικών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Ήδη έχουν γνωστοποιηθεί 45 εκθέσεις του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης για περιπτώσεις πλαστών δικαιολογητικών, με πρόταση για ανάκληση διορισμού, εκ των οποίων 37 έχουν ήδη ανακληθεί.

Η επανατοποθέτηση των δημοτικών αστυνομικών στις νέες τους θέσεις θα γίνει αποκλειστικά στη βάση των προτιμήσεων στην αίτησή τους και κατά τη σειρά που έχουν ιεραρχηθεί. Με αυτόν τον τρόπο αποκλείεται κάθε περίπτωση τοποθέτησης σε θέση που δεν έχει αιτηθεί ο δημοτικός αστυνομικός.

Τα ανωτέρω συνάδουν με τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της αξιοκρατίας αλλά και της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης των υπαλλήλων.


Την ίδια ακριβώς «καρμπόν» απάντηση δίνει το Υπουργείο και σε άλλες Ερωτήσεις, για τις οποίες σας έχουμε ήδη ενημερώσει:

Θυμηθείτε επίσης:

Διαβάσαμε σχετικά: http://dimastin.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου