Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Υπόμνημα του Παγκρήτειου Σωματείου Δημοτικών Αστυνομικών

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ
Ηράκλειο Κρήτης
e-mail: nickvav@ath.forthnet.gr

Ηράκλειο, 01/12/2013 Αρ.Πρωτ.: 41
ΠΡΟΣ: ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ


ΘΕΜΑ: ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

 

Στις 29 Νοεμβρίου με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ 3036/2013 της τροποποίησης της υπ’ αριθμ. 5/2013 ανακοίνωσης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τη δημοσίευση της διευκρινιστικής εγκυκλίου με αριθμό πρωτ. ΔΙΠΙΔ/Β.2/Δ/83/οικ.32170, ξεκαθάρισε το τοπίο σχετικά με τον τρόπο επανατοποθέτησης των Δημοτικών Αστυνομικών.

Σύμφωνα με το Σωματείο μας, τα λάθη και οι αδικίες που προκύπτουν στην όλη διαδικασία είναι ευδιάκριτα δια γυμνού οφθαλμού και είναι πραγματικά απορίας άξιον γιατί μετά τις αλλεπάλληλες «βελτιώσεις» αυτά τα λάθη και οι αδικίες δεν έχουν αρθεί.
Πιο συγκεκριμένα:
1)      ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ – ΟΜΟΕΔΡΙΚΟΤΗΤΑ. Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα του κ. Υπουργού, καμία πρόβλεψη δεν έχει γίνει για διασφάλιση της αποφυγής κύματος εσωτερικής μετανάστευσης. Η διαδικασία ως έχει, θα είναι μια μικρογραφία των πανελλήνιων εξετάσεων για την είσοδο στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, με ατελείωτες «καραμπόλες». Πχ Αθηναίος συνάδελφος με οικονομικό πτυχίο, δεν πιάνει τα μόρια για μια θέση στην Αθήνα και διορίζεται στο Ηράκλειο. Ο Ηρακλειώτης που χάνει τη θέση, διορίζεται στην Ιεράπετρα, ο Ιεραπετρίτης στα Χανιά, ο Χανιώτης στη Ρόδο, ο Ροδίτης στη Νάξο, και πάει λέγοντας. Εκτίμησή μας είναι πως θα μεταναστεύσουν 800 με 1000 συνάδελφοι. Απορία όλων είναι γιατί από τη στιγμή που σε προηγούμενες προκηρύξεις της κινητικότητας υπήρχε μοριοδότηση της ομοεδρικότητας ακόμα και με 100 μόρια {εγκύκλιος της 08-01-2013 με αριθμό πρωτ. ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ. 559, ΘΕΜΑ: Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων διαδικασίας και κριτηρίων κινητικότητας υπαλλήλων κατά το άρθρο πρώτο, παρ. Ζ (υποπαρ. Ζ.1 και Ζ.2), του ν. 4093/2012}, στη μετακίνηση των Δημοτικών Αστυνομικών αυτή απαλείφθηκε, επαναλαμβάνουμε, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα του ίδιου του κ. Υπουργού («"Όχι δε θα πάνε από την Αθήνα στη Νιγρίτα. Στη Νιγρίτα θα πάνε από την περιφέρεια της Μακεδονίας και στα Χανιά από τη Δυτική Κρήτη. Δε θα στείλουμε ανθρώπους δεξιά κι αριστερά. Γι' αυτό λέω θα δώσουμε δυνατότητα για προτεραιότητες, προφανώς και θα λάβουμε υπόψη στοιχεία εντοπιότητος, δεν είμαστε παράλογοι..."» πρωινή εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» στις 9/11/2013). ΖΗΤΟΥΜΕ: μοριοδότηση και σε αυτή τη διαδικασία της εντοπιότητας με 100 μόρια, είτε σε επίπεδο νομού είτε σε επίπεδο περιφέρειας.
2)      ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛ.ΑΣ. ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Είναι εντελώς παράλογο, στην πόλη όπου εδρεύει το 1ο σε διεθνείς αφίξεις αεροδρόμιο της χώρας (ξεπερνώντας ακόμα και αυτό της πρωτεύουσας με 2.485.840 διεθνείς αφίξεις μέχρι στιγμής μέσα στο 2013), στην πόλη όπου εδρεύει το 1ο σε επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων λιμάνι της χώρας, στην πόλη που αριθμούσε 72 ενεργούς Δημοτικούς Αστυνομικούς, να ορίζονται μόλις 16 θέσεις για τη μετακίνηση στην ΕΛ.ΑΣ. στο Α.Τ. Ηρακλείου και συνολικά στο νομό μόλις 35 θέσεις. Την ίδια στιγμή η Τροχαία Ηρακλείου είναι εδώ και πολλά χρόνια υποστελεχωμένη και αδυνατεί να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν σε επίπεδο νομού, ειδικά κατά την τουριστική περίοδο που είναι σχεδόν 8 μήνες πλέον στην Κρήτη. Τα νούμερα αυτά γίνονται ακόμα πιο απογοητευτικά αν συγκριθούν με τα αντίστοιχα νομών με πολύ μικρότερο πληθυσμό και ελάχιστες τουριστικές ανάγκες. ΖΗΤΟΥΜΕ: Διπλασιασμό των θέσεων σε κάθε Α.Τ. της ΕΛ.ΑΣ. στο νομό Ηρακλείου.
3)      ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 50 ΕΤΩΝ. Το όριο ηλικίας για την ΕΛΑΣ και τις φυλακές ανέβηκε από τα 45 στα 50 χρόνια, αφήνοντας όμως τελικά ουσιαστικά εκτός κινητικότητας περίπου 200 συναδέλφους. Οι συνάδελφοι αυτοί είναι πολύ κοντά στη σύνταξη και θεωρούμε κοινωνική αναλγησία την απομάκρυνσή τους από το δημόσιο. ΖΗΤΟΥΜΕ: α) άνοιγμα περισσότερων θέσεων στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και νέων θέσεων στις Περιφέρειες και τους Δήμους ώστε να απορροφηθούν και αυτοί οι συνάδελφοι χωρίς όμως να «κλέψουν» θέσεις εργασίας από νεότερους συναδέλφους, και β) παροχή πλασματικών ετών εργασίας ώστε να συνταξιοδοτηθούν.
4)      ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΡΟΠΟΥ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ: Το καινοφανές κριτήριο επιλογής για την κινητικότητα με βάση τον τρόπο πρόσληψης που ισχύει στη διαδικασία επανατοποθέτησης των Δημοτικών Αστυνομικών είναι άδικο, αναξιοκρατικό, προσβλητικό και αντισυνταγματικό. Άδικο γιατί η επιπλέον μοριοδότηση με τόσο υψηλό βαθμό (20 ή 30 μόρια) συγκεκριμένων σειρών καθιστά αυτομάτως τους συναδέλφους των σειρών αυτών ανώτερους όλων των υπολοίπων, ασχέτως πτυχίων, μεταπτυχιακών, ετών προϋπηρεσίας, ξένων γλωσσών ή αξιολόγησης. Αναξιοκρατικό γιατί θεωρείται πως κάποιος συνάδελφος έχει μεγαλύτερη αξία από κάποιον άλλον μόνο και μόνο επειδή πχ κατά το διορισμό του οι τυχόν ενστάσεις εξετάζονταν από τον ΑΣΕΠ και όχι από επιτροπές των Περιφερειών. Ή επειδή ο ένας διορίστηκε με γραπτό διαγωνισμό και ο άλλος με προκήρυξη βασισμένη σε ΠΔ. Προσβλητικό γιατί οι περισσότεροι συνάδελφοι μοριοδοτούνται με ΜΗΔΕΝ (0) μόρια στο κριτήριο αυτό, επομένως θεωρείται πως όλοι αυτοί διορίστηκαν με αδιαφανή τρόπο, με «μέσο». Κάτι με το οποίο διαφωνεί σαφώς η Ελληνική Δικαιοσύνη, καθώς με την υπ’ αρίθμ. 126/2006 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε συνταγματική η πρόσληψη Δημοτικών Αστυνομικών με διαδικασίες εκτός ελέγχου ΑΣΕΠ (με τα ΠΔ 23/2002 και ΠΔ 135/2006) επειδή ασκούσαν αστυνομικής φύσεως δραστηριότητες. Αντισυνταγματικό γιατί παραβιάζει την Αρχή της Ισότητας που καθιερώνεται από τις διατάξεις του Άρθρου 4, παράγραφος 1 του Συντάγματος. Και συγκεκριμένα της ισότητας που, κατά τη θεωρία και την πάγια νομολογία, επιβάλλει την ίση μεταχείριση ουσιωδώς όμοιων καταστάσεων αλλά και την άνιση μεταχείριση ουσιωδώς ανόμοιων καταστάσεων. Και αυτά δεν είναι γνώμη του Σωματείου μας, αλλά του έγκριτου Συνταγματολόγου, Βουλευτή και πρώην Υπουργού κ. Προκόπη Παυλόπουλου, η οποία γλαφυρά αποτυπώνεται στην από 5-8-2013 επιστολή του προς τον κ. Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης που αφορά μεν  τους μακροχρόνια συμβασιούχους που μονιμοποιήθηκαν με βάση το δικό του νόμο, ωστόσο είναι ευδιάκριτη η αντιστοίχιση με την περίπτωση των Δημοτικών Αστυνομικών. ΖΗΤΟΥΜΕ: Καμία επιπλέον μοριοδότηση με βάση τον τρόπο πρόσληψης. Όσοι διορίστηκαν παράνομα (πλαστά πιστοποιητικά) να απολυθούν. ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι όμως διοριστήκαμε με νόμιμο και διαφανή τρόπο, έστω και αν ήταν διαφορετικός ανά σειρά.
5)      ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ. Ακόμα μία περίεργη πτυχή της διαδικασίας επανατοποθέτησής μας. Χωρίς κανέναν ενδοιασμό, χωρίς καμία απολύτως διευκρίνιση, δίνεται η δυνατότητα σε γυναίκες συναδέλφους να δηλώσουν ως φορείς προτίμησης τα καταστήματα κράτησης σε θέσεις εσωτερικής φύλαξης και εξωτερικής φρούρησης, ανεξαρτήτως αν τα καταστήματα αυτά έχουν γυναικείες πτέρυγες ή όχι. Τι θα γίνει αν φοβούμενες την απόλυση κάποιες συνάδελφοι δηλώσουν και μεταταχθούν εκεί; Θα πάνε ή όχι; ΖΗΤΟΥΜΕ: Διευκρίνιση για το αν οι γυναίκες θα μπορούν να δηλώσουν φυλακές που δεν διαθέτουν γυναικείες πτέρυγες. Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης να υπάρξει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ εύλογη αύξηση των θέσεων στην ΕΛΑΣ στις περιοχές τέτοιων φυλακών, καθώς οι γυναίκες συνάδελφοι θα έχουν λιγότερες επιλογές.
6)      ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ. Στην περίπτωση ισοβαθμιών και μόνο, μοριοδοτούνται οι έγγαμοι με 2 μόρια και το κάθε προστατευόμενο τέκνο με 4 μόρια. Στην πρόβλεψη αυτή θα πρέπει να προστεθούν και οι μονογονεϊκές οικογένειες όμως. Για παράδειγμα χωρισμένη μητέρα 1 ή 2 παιδιών, η οποία έχει την επιμέλεια τους, είναι σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση και σε κάθε περίπτωση σε δυσμενέστερη από αυτή ενός έγγαμου συναδέλφου. ΖΗΤΟΥΜΕ: να μοριοδοτούνται στις ισοβαθμίες με 2 μόρια εκτός από τους έγγαμους και οι μονογονεϊκές οικογένειες.
7)      ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ 2ΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕ-ΤΕ). Σύμφωνα με το νόμο 4009 του 2011, άρθρο 1, η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) και αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: α) τον πανεπιστημιακό (Πανεπιστήμια) και β) τον τεχνολογικό (Τ.Ε.Ι.). Οι διατάξεις αυτές εξισώνουν τα πτυχία των Πανεπιστημίων με αυτά των ΤΕΙ, και κατ’ επέκταση τους ΠΕ και ΤΕ υπαλλήλους. Η εξίσωση αυτή αποτυπώνεται και στο ν. 3839/2010, άρθρο 85 (κριτήρια επιλογής), παράγραφοι 1 και 2, με τον οποίο γίνονται οι κρίσεις προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων στο δημόσιο. Εκεί παρατηρούμε πως: «Ο βαθμός του βασικού τίτλου σπουδών πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή 25 για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και TE» και «Ο βαθμός του δεύτερου τίτλου σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών, πολλαπλασιάζεται με το συντελεστή 7 για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και TE». Δηλαδή μοριοδοτείται ο 2ος τίτλος είτε είναι πανεπιστημιακού είτε τεχνολογικού τομέα και ασχέτως τομέα του 1ου τίτλου, αρκεί να είναι στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα, δηλαδή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στη διαδικασία επανατοποθέτησης των Δημοτικών Αστυνομικών, φαινομενικά υπάρχει πράγματι αυτή η εξίσωση των πτυχίων καθώς τοποθετούνται σε ενιαίο πίνακα οι ΠΕ και οι ΤΕ συνάδελφοι, και τα αντίστοιχα πτυχία Πανεπιστημίων και ΤΕΙ πολλαπλασιάζονται με τον ίδιο συντελεστή (0,5). Ωστόσο όταν φτάσουμε στον 2ο τίτλο σπουδών, η εξίσωση εξαφανίζεται και ζητείται ο 2ος τίτλος να είναι «ίδιας κατηγορίας με τον 1ο τίτλο» (πχ αν ο 1ος τίτλος είναι Πανεπιστημίου να είναι και ο 2ος Πανεπιστημίου και όχι ΤΕΙ) ώστε να μοριοδοτηθεί (3 μόρια). Κάτι δηλαδή που με νόμο ισχύει στις κρίσεις προϊσταμένων στο δημόσιο για κάποιο άγνωστο λόγο δεν ισχύει στη μοριοδότηση της κινητικότητας. ΖΗΤΟΥΜΕ: Εναρμόνιση της διάταξης για τη μοριοδότηση του 2ου πτυχίου (ΠΕ-ΤΕ) με τις διατάξεις του νόμου 4009/2011 άρθρο 1 και του νόμου 3839/2010 άρθρο 85, δηλαδή το 2ο πτυχίο να μοριοδοτείται όταν είναι ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, ανεξαρτήτως τομέα.
Θεωρούμε πως τα αιτήματά μας είναι απολύτως δίκαια και πλήρως αιτιολογημένα. Στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης του κράτους αναμένουμε πως θα γίνουν αποδεκτά, όχι επειδή αποτελούν διεκδικήσεις μιας «συντεχνίας» αλλά επειδή αφορούν ζητήματα κοινωνικής ισορροπίας (εντοπιότητα) και ευαισθησίας (συνάδελφοι άνω των 50 ετών και μονογονεϊκές οικογένειες), συνταγματικότητας (μοριοδότηση τρόπου πρόσληψης) και νομιμότητας (μοριοδότηση 2ου πτυχίου ΠΕ-ΤΕ), καθώς επίσης και ζητήματα ορθής οργάνωσης των υπηρεσιών (γυναίκες συνάδελφοι στις φυλακές), ειδικά σε σχέση με τις ανάγκες των πολιτών (περισσότερες θέσεις στην ΕΛ.ΑΣ.).

Ο Πρόεδρος Η Αναπλ. Γεν. Γραμματέας

Βαβουράκης Νικόλαος Κουρουθιανάκη Χρύσα

2 σχόλια:

  1. Η λυσις :ομοεδρικοτητα δήμου/νομού! ΠΡΟΤΑΞΗ των συναδέλφων στα νησιά ! Παραμονή των τριτεκνων στους δήμους όπως έγινε με τους πολύτεκνους! Εθελοντική ένταξη στην ΕΛΑΣ ,ΚΑΤ ΚΡΑΤ ! Οι άνω των 50 ετών και οι ΥΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ μετάταξη στους δήμους ως δημοτικοί ελεγκτές στις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες καθώς και των συναδέλφων που θα παραμείνουν στην διαθεσιμότητα μετά απο την ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή