Πέμπτη, 2 Αυγούστου 2012

Μέχρι και 40 φορές πιο ακριβή η κλήση για ραντεβού στον ΕΟΠΥΥ!!!

Μέχρι και 40 φορές ακριβότερα θα κοστίζει από τη Δευτέρα η κλήση για τηλεφωνικό ραντεβού με γιατρό του ΕΟΠΥΥ. Ο γνωστός τηλεφωνικός αριθμός 184 καταργείται και οι ασφαλισμένοι θα καλούν εφεξής τους νέους πενταψήφιους αριθμούς 14554, 14784, 14884 και 14900 για τα τηλεφωνικά ραντεβού στα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ.

Σε «ακριβή» υπόθεση φαίνεται ότι εξελίσσεται για τους ασφαλισμένους του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) το τηλεφωνικό κλείσιμο ενός ραντεβού με τους συμβεβλημένους γιατρούς.

Όπως καταγγέλλει ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ), η αλλαγή από την ερχόμενη Δευτέρα 6 Αυγούστου των τηλεφωνικών αριθμών για ραντεβού στους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ συνεπάγεται επαχθείς αλλαγές και στις χρεώσεις των κλήσεων προς τους νέους αριθμούς.

Αντί για τον τηλεφωνικό αριθμό «184» οι ασφαλισμένοι του οργανισμού θα καλούν στους αριθμούς, «14884» και «14900» προκειμένου να κλείνουν τα τηλεφωνικά ραντεβού τους στα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ. Επίσης τον αριθμό 14784, ενώ ο εκκρεμεί ανακοίνωση και τέταρτου αριθμού.

Ωστόσο, όπως αναφέρει ο ΙΣΑ, επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από τους υπεύθυνους λειτουργίας της παλαιάς τηλεφωνικής γραμμής, κάθε κλήση προς τους νέους αριθμούς θα χρεώνεται πολύ ακριβά. «Αντί για χρέωση μιας αστικής μονάδας ανά κλήση (0,03€) όπως ίσχυε μέχρι τώρα, το κλείσιμο του ραντεβού θα αυξηθεί σε 0,99€ ανά κλήση για το 14884 και 1,08€ για το 14900 όταν η κλήση γίνεται από σταθερό τηλέφωνο. Ενώ όταν η κλήση για ραντεβού με ιατρό πραγματοποιηθεί από κινητό, θα κοστίζει ακόμη πιο ακριβά, 1,18€ ανά λεπτό» εξηγούν οι εκπρόσωποι του ΙΣΑ.

«Θεωρούμε απαράδεκτο σε αυτή τη δύσκολη για τους ασφαλισμένους συγκυρία , να υλοποιούνται τέτοιες αποφάσεις, που στερούνται κάθε λογικής. Δεν είναι δυνατόν να αυξάνεται ως και 40 φορές το κόστος για να κλείσει ένας ασφαλισμένος ραντεβού με τον γιατρό του» τονίζει ο πρόεδρος του ΙΣΑ, κ. Γιώργος Πατούλης, και ζητεί από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ να αναθεωρήσει την σχετική απόφαση.

Οικονομικότερη η νέα συμφωνία, απαντά ο ΕΟΠΥΥ

Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, πάντως, υποστηρίζει ότι οι χρεώσεις των κλήσεων που θα κάνουν εφεξής οι ασφαλισμένοι θα είναι μεν ελαφρά αυξημένες σε σχέση με τις σημερινές αλλά ότι σε κάθε περίπτωση υπάρχει εξοικονόμηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ από την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων με τις εταιρίες τηλεφωνίας.

«Κάθε κλήση από την ερχόμενη Δευτέρα θα κοστίζει 0,90 ευρώ αλλά δεν θα υπάρχει χρονοχρέωση, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, που έπεφτε μία αστική μονάδα ανά δύο λεπτά. Οι ασφαλισμένοι τώρα δεν θα αγωνιούν για τη διάρκεια του τηλεφωνήματος» λέει ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, κ. Γεράσιμος Βουδούρης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ασφαλισμένοι θα έχουν την εναλλακτική της τηλεφωνικής επικοινωνίας με τις κατά τόπους μονάδες υγείας (τα πρώην καταστήματα του ΙΚΑ και των άλλων ασφαλιστικών ταμείων) όπου θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού.

Σύμφωνα με τον διοικητή του ΕΟΠΥΥ, η τηλεφωνική γραμμή 184 κόστιζε κάθε χρόνο στο ΙΚΑ (και πλέον στον ΕΟΠΥΥ) περίπου 25 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται το τίμημα που κατέβαλλαν οι ασφαλισμένοι. Πλέον, και βάσει της νέας συμφωνίας, τέσσερις εταιρίες θα παρέχουν τις τηλεφωνικές υπηρεσίες στους 9, 5 εκατ. ασφαλισμένους, με την τιμή ανά κλήση των 0,90 ευρώ να είναι η ανώτατη που μπορεί να οριστεί.


Η σύμβαση με τις τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες που έχουν επιλεγεί να υλοποιήσουν το έργο υπογράφηκε στις 2 Ιουλίου, με την κάθε εταιρεία να αναλαμβάνει να λειτουργήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο με πενταψήφιο αριθμό εντός 30 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για τις εταιρείες:

  • ΟΤΕ Α.Ε. - E-Value Α.Ε., (14784)
  • Newsphone Hellas Α.Ε., (14900)
  • Call Center Ελλάς (14884)
  • ΒΡΟ Α.Ε. - Vodafone Panafon ΑΕΤΕ (14554)
Η ημερομηνία έναρξης έχει οριστεί η 6 Αύγουστου 2012.

Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Ο διαγωνισμός


Η σύμβαση με τις τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες που έχουν επιλεγεί να υλοποιήσουν το έργο υπογράφηκε στις 2 Ιουλίου, με την κάθε εταιρεία να αναλαμβάνει να λειτουργήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο με πενταψήφιο αριθμό εντός 30 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. Πρόκειται για τις εταιρείες ΟΤΕ Α.Ε. - E-Value Α.Ε., Newsphone Hellas Α.Ε., Call Center Ελλάς και ΒΡΟ Α.Ε. - Vodafone Panafon ΑΕΤΕ, ενώ η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται στα τρία χρόνια, με δικαίωμα ανανέωσης για άλλα δύο, κατόπιν απόφασης του Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ. Η τηλεφωνική υπηρεσία 184 ήταν αρχικά στα χέρια της Teleperformance και από το 2006 και μέχρι πρόσφατα, την ευθύνη είχε αναλάβει η Newsphone. Το κόστος για τον ασφαλισμένο μέχρι τώρα ήταν μηδαμινό, καθώς το αναλάμβανε εξολοκλήρου ο ΕΟΠΥΥ. Κάθε χρόνο ο ανάδοχος αμειβόταν με περίπου 15 εκατ. ευρώ και προσέφερε εκτός από την τηλεφωνική υπηρεσία και γραμματεία σε κάθε μονάδα υγείας του ΙΚΑ, ώστε οι ασφαλισμένοι να μπορούν να κλείνουν ραντεβού και με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Από τα μέσα όμως Αυγούστου που θα τεθεί σε λειτουργία το νέο 184, το κόστος φεύγει από τον ΕΟΠΥΥ και βαρύνει τις πλάτες των ασφαλισμένων.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχει «παραθυράκι» έξτρα χρεώσεων για τους ασφαλισμένους. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 4 της παραγράφου Α.3.3, της σύμβασης, «κάθε παραχωρησιούχος οφείλει με την υπογραφή της σύμβασης να ενημερώσει τον ΕΟΠΥΥ και να ανακοινώνει δημόσια την τιμή χρέωσης ανά κλήση. Σε περίπτωση τροποποίησης της εν λόγω χρέωσης, οφείλει να ενημερώνει τον ΕΟΠΥΥ τουλάχιστον πέντε εργάσιμες ημέρες πριν την εφαρμογή της νέας τιμής κλήσης...».Το δόγμα που υπηρετεί ο ΕΟΠΥΥ, όπως αναφέρει ο πρόεδρός του Γεράσιμος Βουδούρης στον σχετικό ιστότοπο, «διαπραγματευόμαστε τα πάντα και στο εξής πληρώνουμε την αξία και όχι την υπεραξία», προφανώς πηγαίνει περίπατο...

Πηγή: Αυγή

Δείτε και την απαράδεκτη ανακοίνωση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που επικαλείται το αυξημένο κόστος λειτουργίας της γραμμής που μέχρι σήμερα επιμεριζόταν σε όλους τους ασφαλισμένους: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου