Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Στη δημοσιότητα για τελική διαβούλευση το σ/ν του ΥΠΕΣ - Πλήθος διατάξεων για τους πρώην δημ. αστυνομικούς - Τι θα γίνει με αυτούς στην ΕΛ.ΑΣ.

Με μειον 10 άρθρα (από 150 το αρχικό σε 140 το τελικό) δόθηκε χθες στους αιρετούς το ΠΟΛΥΝOMOΣΧΕΔΙΟ του υπουργείου Εσωτερικών που ρυθμίζει θέματα Αυτοδιοίκησης. Το νομοσχέδιο το οποίο δημοσιεύει κατ’ αποκλειστικότητα η aftodioikisi.gr, περιλαμβάνει έξι κεφάλαια:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ Ο.Τ.Α.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο.Τ.Α.
Με το αρθρο 12 η Αποκεντρωμένη Μακεδονίας «σπάει» σστα δύο: Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Με το άρθρο 17 σε αντίθεση με το αρχικό ν/σ δίνεται η δυνατότητα στις δημοτικές επιχειρήσεις με ειδικό σκοπό τη λειτουργία τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμού, που δεν λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρίες, εξακολουθούν να λειτουργούν νόμιμα με το ίδιο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΟΤΑ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Με το άρθρο 29 ρυθμίζονται θέματα μετατάξεων- μεταφοράς Προσωπικού Δημοσίου- ΝΠΔΔ και ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού, ενώ με το άρθρο 30 η μεταφορά προσωπικού στους ΟΤΑ και με επόμενα άρθρα θέματα αποσπάσεων και μετατάξεων προσωπικού στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ. Παράλληλα ρυθμίζονται θέματα Δημοτικών Αστυνομικών (άρθρο 49) και σχολικών φυλάκων (άρθρο 50), ενώ με το άρθρο 53 καθορίζεται το ύψος του επιδόματος ανθυιγιεινής εργασίας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
ΘΕΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Ο.Τ.Α.
Με το άρθρο 59 αλλάζουν οι αντιμισθίες αντιδημάρχων και οι αποζημιώσεις δημοτικών συμβούλων, ενώ με άλλα άρθρα ρυθμίζονται θέματα υποβολής οικονομικών στοιχείων Ο.Τ.Α.. αλλά και θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης Ο.Τ.Α., δανείων ΟΤΑ, θέματα προσωπικού ΔΕΥΑ κλπ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Με το άρθρο 118  θεσμοθετείται Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με το άρθρο 119 Βάση Δεδομένων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας ΟΤΑ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Περιλαμβάνει διάφορες διάσπαρτες διατάξεις.

Πηγή:  http://www.aftodioikisi.gr/


 Άρθρο 49
Θέματα Δημοτικών Αστυνομικών

1. Οι αποδοχές των πρώην δημοτικών αστυνομικών που επανήλθαν στις υπηρεσίες τους ή μετατάχθηκαν σε άλλες θέσεις του οικείου δήμου ή σε άλλους φορείς, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 14 και 19 του ν. 4325/2015, καταβάλλονται από 11.5.2015.
2. «Εξαιρείται από την περικοπή η υπερβάλλουσα μείωση (προσωπική διαφορά) του άρθρου 29 του Ν. 4024/2011 των υπαλλήλων που μετατάσσονται ή μεταφέρονται στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, των υπαλλήλων που μετατάχθηκαν στο πλαίσιο της ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας του άρθρου 30 του Ν. 4223/2013, όπως ισχύει σε ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, των δημοτικών αστυνομικών, των σχολικών φυλάκων, των υπαλλήλων που τέθηκαν σε υποχρεωτική διαθεσιμότητα κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 129 του Ν. 4199/2013, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 90 του Ν. 4172/2013, οι οποίοι υπηρετούσαν στην ΥΑΣΒΕ και την ΕΥΔΕ ΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας, της πρώην ΓΓΔΕ, του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και που επανήλθαν στην υπηρεσία, δυνάμει των διατάξεων του ν. 4325/2015 (Α΄47) και του άρθρου 129 του Ν. 4199/2013 αντίστοιχα. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και σε μετατάξεις ή μεταφορές υπαλλήλων που διενεργήθηκαν σε ΟΤΑ Α΄ & Β΄ βαθμού και με άλλες διατάξεις εκτός αυτών περί  ενδοαυτοδιοικητικής κινητικότητας.
Η εξαίρεση από την περικοπή της υπερβάλλουσας μείωσης (προσωπικής διαφοράς), ανατρέχει αναδρομικά στην έναρξη ισχύος των Ν. 4223/2013 και 4199/2013 και μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4354/2015 όπως ισχύει».
3.Η παρ. 3β του άρθρου 19 του ν. 4325/2015 (Α΄47) τροποποιείται ως εξής:
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να αποφασιστεί η μη επανασύσταση Υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις δημοτικών αστυνομικών που είχαν επανασυσταθεί καταργούνται και όσοι τις κατείχαν κατατάσσονται σε άλλες υπηρεσίες των οικείων δήμων με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος, κατά παρέκκλιση άλλης διάταξης κάθε, είτε και εφόσον έχουν τοποθετηθεί λόγω άλλης ρύθμισης (π.χ. εξαίρεσης από τη διαθεσιμότητα, ενδοαυτοδιοικητική κινητικότητα, μετάταξη κ.λπ.) σε θέση άλλου κλάδου μπορούν να παραμείνουν στις θέσεις αυτές εφόσον το επιθυμούν ή με αίτηση που κατατίθεται μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την δημοσιοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβούλιου, να καταλάβουν θέσεις από τις προβλεπόμενες των εδαφίων β`, γ`και δ` της παραγράφου 2.
Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών κατατάσσονται με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που τοποθετήθηκαν σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών.
4. Το άρθρο 70 του ν. 4257/2014 (Α΄93) τροποποιείται ως ακολούθως:
«Υποψήφιοι για πρόσληψη σε θέσεις ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας, που έχουν δικαιωθεί μετά από δικαστική απόφαση εξαιρούνται της εκπαίδευσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 10 του π.δ. 135/2006 (Α΄153) και διορίζονται αναδρομικά στους οικείους Δήμους».
4α) Υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί, οι οποίοι με τους οριστικούς πίνακες διάθεσης της Ανακοίνωσης 5/2013 του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης υπηρετούν σε Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας αλλά σε διαφορετικό νομό από αυτόν που υπηρετούσαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, δύνανται να μεταταχθούν, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις σε υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων στην ίδια πόλη ή περιοχή που υπηρετούσαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, εφόσον καταθέσουν σχετική δήλωση εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών στη Διεύθυνση Προσωπικού/ Διοικητικού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. β) Υπάλληλοι, πρώην δημοτικοί αστυνομικοί, οι οποίοι με τους οριστικούς πίνακες διάθεσης της Ανακοίνωσης 5/2013 του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης υπηρετούν σε υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών αλλά σε διαφορετικό νομό από αυτόν που υπηρετούσαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, δύνανται να μεταταχθούν, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις σε υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών στην ίδια πόλη ή περιοχή που υπηρετούσαν πριν τεθούν σε διαθεσιμότητα, εφόσον καταθέσουν σχετική δήλωση εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών στη Διεύθυνση Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του Υπουργείου Οικονομικών. Για τους υπαλλήλους των περιπτώσεων (α) και (β) δεν τυγχάνει εφαρμογής στη νέα τους θέση ο περιορισμός της πενταετίας της παρ. 5 του άρθρου 71 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., όπως κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3528/2007 (Α΄ 26).
4β) Με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας ορίζονται οι ειδικότητες και οι κλάδοι από τους οποίους θα επιλέγονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων αυτών. Προϊστάμενοι στις οργανικές μονάδες της Δημοτικής Αστυνομίας τοποθετούνται υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ και ΤΕ Δημοτικών Αστυνομικών. Σε περίπτωση μη ύπαρξης υπαλλήλων των ανωτέρω ειδικοτήτων δύναται να επιλέγονται υπάλληλοι και άλλων κλάδων των αυτών κατηγοριών.
5. Οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί που είχαν ενταχθεί στην Ελληνική Αστυνομία με την υπ' αριθμ. 6000/2/5250/8-π από 12.12.2014 απόφαση του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α. (Β' 3595) και υπηρετούν σε αυτή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 παρ. 1 του ν. 4325/2015 (Α' 47), ως ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολο πολιτικό προσωπικό, κατατάσσονται ως ειδικοί φρουροί ή ως μόνιμο πολιτικό προσωπικό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις επόμενες παραγράφους. Οι ως άνω υπάλληλοι υποβάλουν σχετική ανέκκλητη δήλωση εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος στην Υπηρεσία στην οποία υπηρετούν, η οποία διαβιβάζεται αρμοδίως στη Διεύθυνση Πολιτικού Προσωπικού/Α.Ε.Α. και στην οποία δηλώνουν την επιλογή τους.
6. Η κατάταξη στην κατηγορία των ειδικών φρουρών πραγματοποιείται με διαπιστωτική πράξη του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Α., εφόσον οι αιτούντες δεν έχουν υπερβεί το 40° έτος της ηλικίας τους. κριθούν ικανοί ότι παρέχουν τα εχέγγυα για την ορθή χρήση όπλου από τις αρμόδιες ειδικές επιτροπές ψυχοτεχνικών δοκιμασιών στις οποίες παραπέμπονται και ολοκληρώσουν επιτυχώς την εκπαίδευση που προβλέπεται στην υπ" αριθμ. 7002/12/1-στ' από 27.09.1999 κ.υ.α. (Β' 1845), η οποία εφαρμόζεται ανάλογα. Κατ' εξαίρεση των οριζομένων στην προαναφερθείσα κ.υ.α.. η υλοποίηση της εκπαίδευσης ανατίθεται στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Ε:πιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας, η διάρκεια της ορίζεται σε δύο (2) μήνες και οι εκπαιδευόμενοι διαμένουν και σιτίζονται εκτός των κέντρων εκπαίδευσης. Για τον υπολογισμό της ηλικίας των ανωτέρω ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης.
7. Οι κατατασσόμενοι στην κατηγορία των ειδικών φρουρών αποτελούν μόνιμο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας και εντάσσονται στο αστυνομικό προσωπικό ως αστυφύλακες με τη συμπλήρωση οκτώ (8) ετών υπηρεσίας ως ειδικών φρουρών. Έτσι, τη μισθολογική εξέλιξη τους, τη χορήγηση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, την ασφάλιση τους για παροχές υγειονομικής περίθαλψης, την ασφάλιση τους στα ταμεία επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας του αστυνομικού προσωπικού και λοιπά θέματα που αφορούν την εν γένει υπηρεσιακή τους κατάσταση εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν στους ειδικούς φρουρούς.
8. Η κατάταξη στο μόνιμο πολιτικό προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας πραγματοποιείται από τους κλάδους ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ Ιδιαίτερης Κατηγορίας Ένστολου Πολιτικού Προσωπικού στους κλάδους ΠΕ-Διοικητικού/Οικονομικού, ΤΕ-Διοικητικού/Λογιστικού και ΔΕ-Διοικητικού/Λογιστικού, αντίστοιχα. Για την κατάταξη τους εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ κατά τα λοιπά, ισχύουν για αυτούς οι διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικοί Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007. Α ' 26).
9. Το ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολο πολιτικό προσωπικό της παρ. 1 που δεν πληροί τις προϋποθέσεις της παρ. 2 για κατάταξη στην κατηγορία των ειδικών φρουρούν ή δεν υπέβαλε την απαιτούμενη στην παρ. 1 δήλωση, κατατάσσεται αυτοδικαίως στην κατηγορία του μόνιμου πολιτικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας.
10. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κατάταξης του ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολου πολιτικού προσωπικού, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγούμενοι παραγράφουν, συστήνονται στην Ελληνική Αστυνομία ισάριθμες οργανικές θέσεις ειδικών φρουρών και μόνιμου πολιτικού προσωπικού, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία τελικά επιτυγχάνεται η κατάταξη. Ο αριθμός των θέσεων ανά κατηγορία προσδιορίζεται με διαπιστωτική πράξη του Προϊσταμένου Κλάδου Διοικητικής Υποστήριξης και Ανθρώπινου Δυναμικού/Α.Ε.Λ . που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την έκδοση της πράξεως αυτής καταργούνται οι οργανικές θέσεις ιδιαίτερης κατηγορίας ένστολου πολιτικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας.»

 Άρθρο 83
Πρόστιμα παραβάσεων κατόχων κατοικίδιων ζώων – διαδικασία
1. Στην περίπτωση ιδ του άρθρου 1 του ν. 4039/2012 και μετά τις λέξεις «και συγκεκριμένα οι υπάλληλοι της Ελληνικής Αστυνομίας», προστίθενται οι λέξεις «καθώς και της Δημοτικής Αστυνομίας,».

5 σχόλια:

  1. Δηλαδή από την έναρξη εφαρμογής του ενιαίου μισθολογιου και έπειτα ή προσωπική διαφορά ενσωματώνεται στον μισθό και μετα γίνεται ή κατάταξη σε ΜΚ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρε παιδιά ή προσωπική διαφορά θα δοθεί και σε όσους υπηρετούν στα καταστήματα κράτησης η δεν προβλέπεται κάτι στο συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι ξεκάθαρο γιατί η διατύπωση πάσχει (αναφέρει "δημοτικών αστυνομικών"). Όταν τεθεί σε διαβούλευση θα πρέπει να γίνουν στοχευμένα σχόλια για τη διατύπωση (π.χ. δημοτικών αστυνομικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 81 του ν.4172/2013). Αλλά στην τελευταία διαβούλεση ο καθένας έγραφε τον πόνο του ή την ιστορία της ζωής του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν έχω καταλάβει σωστά σύμφωνα με την εγκύκλιο http://aftovi.27210.gr/mediafiles/2016/05/YPOYRGIO-OIK_AFTODIOIKISI.pdf η προσωπική διαφορά του έτους 2015 ακολουθεί και στο 2016?
    α)Σε περίπτωση που προκύπτει αύξηση του βασικού μισθού η προσωπική διαφορά του 2015 καταβάλλεται στο ακέραιο και η ''καινούρια'' που προκύπτει καταβάλλεται σε βάθος τετραετίας?
    β)Σε περίπτωση που προκύπτει μείωση στο βασικό μισθό η προσωπική διαφορά του 2015 προστίθεται στη προσωπική διαφορά του 2016 και καταβάλλεται στο ακέραιο ή δίνεται στην τετραετία?
    Ας απαντήσει κάποιος γνώστης μισθοδοσίας.
    Ευχαριστώ για την ανάρτηση των προβληματισμών μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή