Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Διαμάχη ΑΣΕΠ - ΣτΕ για τις προσλήψεις - Φωτιά άναψε η δικαίωση 15 δικαστικών επιμελητών - Αναλογίες με διαγωνισμό πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία;

Δημοσιεύουμε μία είδηση αρχείου επειδή υπάρχουν κάποιες αναλογίες με υπόθεση που μας αφορά και είναι τώρα στα δικαστήρια. Η είδηση αφορά στη δικαίωση 15 δικαστικών επιμελητών του Ελεγκτικού Συνεδρίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο ακύρωσε ως  αντισυνταγματική διάταξη νόμου του 2003 που προβλέπει το δικαίωμα ελέγχου στο ΑΣΕΠ ακόμα και για ειδικούς διαγωνισμούς που διεξάγονται κατ' εξαίρεση των ισχυουσών περί προσλήψεων διατάξεων.

Ελευθεροτυπία, Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

«Φωτιές» στο ΑΣΕΠ έχει ανάψει πρόσφατη απόφαση της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κηρύσσεται αντισυνταγματική διάταξη νόμου του 2003 που προβλέπει το δικαίωμα του ελέγχου στο ΑΣΕΠ ακόμα και για ειδικούς διαγωνισμούς που διεξάγονται κατ' εξαίρεσιν των ισχυουσών περί προσλήψεων διατάξεων και η οποία δικαιώνει έπειτα από προσφυγή 15 δικαστικούς επιμελητές, οι οποίοι είχαν κριθεί διοριστέοι το 2009 έπειτα από διαγωνισμό που διενήργησε τριμελής επιτροπή δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Αποψη του κτηρίου του ΣτΕ, η απόφαση του οποίου για τους 15 δικαστικούς επιμελητές έβγαλε στον αέρα την κόντρα με το ΑΣΕΠ
Αποψη του κτηρίου του ΣτΕ, η απόφαση του οποίου για τους 15 δικαστικούς επιμελητές έβγαλε στον αέρα την κόντρα με το ΑΣΕΠ
Πρόκειται για διαγωνισμό τα αποτελέσματα του οποίου το 2009, το Β' Τμήμα του ΑΣΕΠ, που είχε αναλάβει να ελέγξει, έκρινε αυτά ως μη νόμιμα και ζήτησε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός καταγγέλλοντας σοβαρές παρατυπίες, με βασικότερη την έλλειψη διαφάνειας και τη μη τήρηση πρακτικών και αξιολόγησης στις συνεντεύξεις που έδωσαν τότε στην Επιτροπή του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι υποψήφιοι. 

Με την απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας κηρύσσει αντισυνταγματική τη διάταξη του άρθρου 24 του Ν.3202/2003, η οποία όριζε ότι ακόμα και εάν πρόκειται για ειδικό διαγωνισμό -όπως αυτός που διενεργήθηκε για τις 15 θέσεις δικαστικών επιμελητών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο Ελεγκτικό Συνέδριο- ο έλεγχος των αποτελεσμάτων υπόκειται στο ΑΣΕΠ. 

Με την ίδια διάταξη
«Εφόσον», αναφέρεται στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, «ο κοινός νομοθέτης καθιέρωσε με την προαναφερόμενη διάταξη το άρθρο 24 παρ. 9 του Ν. 3202/2003 και την κατ' εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσα 13486/6.3.2008 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ειδικό διαγωνισμό για την πρόσληψη προσωπικού σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το αντικείμενο των οποίων περιβάλλεται, όπως ήδη εκτέθηκε, από τις ειδικές συνταγματικές εγγυήσεις του άρθρου 92 του Συντάγματος και παράλληλα ανέθεσε τη διεξαγωγή του ειδικού αυτού διαγωνισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο ανεπιτρέπτως όρισε περαιτέρω με την ίδια διάταξη του ως άνω νόμου ότι τα αποτελέσματα του επίμαχου ειδικού διαγωνισμού υπόκεινται στον έλεγχο του ΑΣΕΠ. Κατά συνέπεια, η προσβαλλόμενη 1271/21.5.2009 απόφαση του Β' Τμήματος του ΑΣΕΠ με την οποία το τμήμα αυτό αφ' ενός αρνήθηκε να κυρώσει τους οριστικούς πίνακες κατάταξης υποψηφίων με σειρά προτεραιότητας διορισμού και διοριστέων υποψηφίων που κατάρτισε η οικεία τριμελής επιτροπή διαγωνισμού και αφ' ετέρου συνέστησε την επανάληψη της διαγωνιστικής διαδικασίας με την έκδοση νέας προκηρύξεως, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί προηγουμένως στο ΑΣΕΠ για έλεγχο, πρέπει να ακυρωθεί».

Κομματικοί φίλοι
Η απόφαση προκάλεσε δυσφορία στους συμβούλους του ΑΣΕΠ που χειρίστηκαν την υπόθεση και ακύρωσαν τα αποτελέσματα του τότε διαγωνισμού, ο οποίος όπως είχε καταγγελθεί «τακτοποιούσε» κομματικούς φίλους και συγγενείς του τότε υπουργού Δικαιοσύνης Σωτήρη Χατζηγάκη, καθώς -όλως τυχαίως- οι μισοί από τους διοριστέους είχαν ως τόπο καταγωγής την ιδιαίτερη πατρίδα του και τον τόπο εκλογής του, τα Τρίκαλα. Πληροφορίες από το ΑΣΕΠ αναφέρουν ότι μέλη της Ανεξάρτητης Αρχής έχουν στείλει επιστολή στον υπουργό Δικαιοσύνης Αντώνη Ρουπακιώτη ζητώντας να του εκθέσουν τις αντιρρήσεις τους, καθώς με την απόφαση του ΣτΕ τίθενται εν αμφιβόλω η δικαιοδοσία και ο έλεγχος του ΑΣΕΠ στους διενεργούμενους διαγωνισμούς για προσλήψεις προσωπικού στο Δημόσιο.

Πηγή: Ελευθεροτυπία 

Σχόλιο: Μπορεί κανείς να διακρίνει αναλογίες με τη διαδικασία πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία, η οποία γίνεται σύμφωνα με το νόμο 2190/1994 εκτός ΑΣΕΠ, διαδικασία που με το πρακτικό επεξεργασίας ΣτΕ 126/2006 (Ολ) έχει κριθεί νόμιμη και συνταγματική, καθώς ρητά αναφέρεται ότι τα σχετικά Π.Δ. «εμπίπτουν στις διατηρούμενες με την παρ. 6 του άρθρου 118 του Συντάγματος εξαιρέσεις του ν. 2190/1994 από την αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ». Εκ των υστέρων, με άλλο νόμο (ν.3812/2009), στον τελευταίο διαγωνισμό το 2009 ένα και μόνο στάδιο της διαδικασίας πρόσληψης (και όχι βέβαια το σύνολο της διαδικασίας) τέθηκε υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, με τη δια εγκυκλίου παρέμβαση Μητσοτάκη να την κατατάσσει στις εν γένει διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ. Τίθεται λοιπόν θέμα κατά πόσο είναι συνταγματική η σχετική διάταξη του ν.3812/2009.
Όμως δεν πρέπει να βγαίνουν βιαστικά συμπεράσματα από το δημοσίευμα, εκτός από αναλογίες υπάρχουν και διαφορές στις δύο περιπτώσεις (κάποια μάλιστα ουσιαστική). Δεν θα γράψουμε τίποτα άλλο, ας κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του. Έτσι κι αλλιώς αναμένουμε την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ η οποία ενδέχεται να μην επηρεάζει αποκλειστικά και μόνο τη μοριοδότηση...