Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Η απάντηση στην Αναφορά του υπομνήματος των δημ. αστυνομικών του Βόλου προσληφθέντων προ ΑΣΕΠ ή με γραπτό διαγωνισμό, από τον βουλευτή κ.Μεϊκόπουλο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
 Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2013
 Αρ. Πρωτ.: ΤΚΕ/Φ.1/30979

Σε απάντηση της υπ αριθμ. 1252/4.11.2013 Αναφοράς, που κατέθεσε στη Βουλή ο Βουλευτής κ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, με θέμα: «Διαμαρτυρία Δημοτικών Αστυνομικών προσληφθέντων με το Γραπτό Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 1998 και προ ΑΣΕΠ διορισθέντων», σας διευκρινίζουμε τα ακόλουθα:

Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ασκεί τον επιτελικό του ρόλο με στόχο ένα σύγχρονο Κράτος, το οποίο αξιοποιώντας τα άξια και ικανά στελέχη του, θα βρίσκεται στην υπηρεσία του έλληνα πολίτη εξοικονομώντας ταυτόχρονα τους διαθέσιμους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους. Η αξιοποίηση του προσωπικού του Δημοσίου και η ορθολογική κατανομή του με βάση τις πραγματικές ανάγκες αποτελεί κεντρικό στόχο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο έχει επιτελικό ρόλο και συντονίζει τις παραπάνω δράσεις σε συνεργασία με τα αρμόδια κατά περίπτωση Υπουργεία. Στο πλαίσιο αυτό, με τη θέσπιση των περί κινητικότητας διατάξεων του ν. 4172/2013, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην άμεση κάλυψη των υφιστάμενων υπηρεσιακών αναγκών και γενικότερα την ορθολογική ανακατανομή του προσωπικού της Δημόσιας Διοίκησης μέσω ευέλικτων και αντικειμενικών διαδικασιών.

Στόχος του ανωτέρω νόμου και των αρ. ΔΙ ΠΙΔΔ/Β. 2/2/οικ. 21634/2-8-2013 (ΦΕΚ 1914Β/7-8-2013) και ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ.22274/9-8-2013 (ΦΕΚ 1992Β/14-8-2013) Υπουργικών Αποφάσεων κατ' εξουσιοδότηση των άρθρων 90 και 91 είναι η επίτευξη της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας του δημόσιου τομέα αλλά και η αξιοποίηση των άξιων και ικανών δημοσίων υπαλλήλων μέσω μοριοδότησης.

Για την εν λόγω μοριοδότηση λαμβάνονται υπόψη κατά κύριο λόγο ο τρόπος εισαγωγής των υπαλλήλων στη δημόσια διοίκηση (διαδικασία γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ή πλήρωση θέσεων με σειρά προτεραιότητας εξ ολοκλήρου διενεργούμενη από το ΑΣΕΠ ή διαδικασία που εποπτεύεται από το ΑΣΕΠ κτλ), καθώς και τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα τους. Επιπλέον, στα προβλεπόμενα Τριμελή Ειδικά Υπηρεσιακά Συμβούλια στα Υπουργεία συμμετέχει ένα μέλος του ΑΣΕΠ ως πρόεδρος, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αντικειμενικότητα. Στον εν λόγω νόμο υπάρχει ειδική μέριμνα για τις ευπαθείς ομάδες υπαλλήλων (αναπηρία 67%, εξαρτώμενα μέλη κτλ.) οι οποίες εξαιρούνται από το καθεστώς διαθεσιμότητας.

Επισημαίνεται ότι η διαδικασία εισαγωγής των υπαλλήλων στη δημόσια διοίκηση δεν λαμβάνεται ως κριτήριο εξαίρεσης από τη διαθεσιμότητα, αλλά διενεργείται αξιολόγηση μέσω μοριοδότησης, προκειμένου να καθίσταται δυνατή η συνολική εκτίμηση της εργασιακής φυσιογνωμίας του υπαλλήλου. Συνεπώς, οι δημοτικοί αστυνομικοί που έχουν διοριστεί με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ δεν εξαιρούνται μεν από τη διαθεσιμότητα, αλλά μοριοδοτούνται με ιδιαίτερα ευνοϊκό τρόπο (30 μόρια) σε σχέση με τους υπόλοιπους τρόπους εισαγωγής στη δημόσια διοίκηση, αποκτώντας έτσι ένα σημαντικό προβάδισμα στη διαδικασία κινητικότητας, προκειμένου να αξιοποιηθούν σε θέσεις αντίστοιχες των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους.

Κατά τα λοιπά, αρμόδιο να σας απαντήσει είναι το Υπουργείο Εσωτερικών, στο οποίο διαβιβάζεται η παρούσα Αναφορά.

Ο Υπουργός
Κυριάκος Μητσοτάκης

Θυμηθείτε το υπόμνημα και την Αναφορά.

2 σχόλια:

  1. Φανταζομαι ο εν λογω διαγωνισμος ηταν αδιαβλητος με αυξημενης δυσκολιας θεματα πραγμα που ειναι αποδειξη για το υψηλο επιπεδο υπαλληλων που ολοι μας γνωρισαμε οταν αποφοιτησαμε απο τις σχολες δημοτικης αστυνομιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ο μικρός μου γιός ξέρει ότι σε κάθε διαγωνισμό θα υπάρξει και ένα μικρό ποσοστό (έτσι θέλω να ελπίζω και να πιστεύω,γιατί πέραν του εαυτού μας δεν μπορούμε να ορκιζόμαστε για κανένα) κάποιων που μπήκαν από το παράθυρο,είτε με φωτογραφικές διατάξεις (πόσες και πόσες προκηρύξεις έχουν βγεί πρίν και μετά το διορισμό μας στη Δ.Α.),είτε μέσω γνωριμιών-λαδώματος κλπ. Από εκεί και πέρα -το έχω ξαναγράψει άμέσως μετά τη δημοσίευση της κατάργησής μας και μετά της μοριοδότησης- δεν έπρεπε να υπάρξει καμία εξαίρεση, παρά μόνο έξτρα πίνακας μοριοδότησης για κοινωνικά κριτήρια και στα τυπικά προσόντα (πτυχία,χρόνια υπηρεσίας,τρόπος εισαγωγής κλπ) μιά πιό δίκαιη κατανομή μορίων με όχι τόσο χαοτικές διαφορές,αναγνωρίζοντας βέβαια και την αδιαβλητότητα κάθε περίπτωσης.
    Για παράδειγμα, κάποιος με πτυχίο νηπιαγωγού (δεν έχω τίποτα με τους νηπιαγωγούς) 7=3,5 μόρια,μεταπτυχιακό σε άσχετο αντικείμενο (πχ τον φραπέ στο ΕΑΠ ή άλλο παν/μο εύκολα προσβάσιμο για τον φοιτητή,με τις πλάτες συναδέλφων για να μη κατεβαίνεις υπηρεσία και να διαβάζεις) 4 μόρια. Αν ήσουν και παλιός με θέση ευθύνης,που απαγορευόταν για εμάς τους νεότερους + κι άλλα μόρια.Αν μάλιστα είχες το φάρδος να έχεις δώσει και ΑΣΕΠ (ιδίως το 1998 με το 95% αποχή λόγω μποϊκοτάζ ή αν ήσουν επιλαχών και σε πήραν μετά από 10 χρόνια σε θέση Δ.Α. που περίσσευε με πλήρως αναγνωρισμένα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά χωρίς να έχεις δουλέψει καν...) τότε τρώς "λάχανο" και τον συνάδελφο με απλό πτυχίο πυρηνικου φυσικου με 10 και 2 άριστες γλώσσες!!!
    Έμ, τα έχουν αυτά όλες οι προκηρύξεις-μοριοδοτήσεις,αρκει να είσαι και εσύ μέσα στο κάδρο της "φωτογραφίας". Ας 'εγλυφες....εεεε, ας πρόσεχες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή