Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

Νόμιμες οι κλήσεις από δημοτικούς υπαλλήλους απαντά ο Δήμος Αθηναίων - ΠΟΕ-ΟΤΑ: «Λόγος της παρέμβασής μας η προστασία των συναδέλφων»

Απολύτως νόμιμος είναι ο έλεγχος της παράνομης στάθμευσης από δημοτικούς υπαλλήλους, υποστηρίζουν στελέχη του Δήμου Αθηναίων απαντώντας σε χθεσινή ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΟΤΑ, κατά την οποία δεν μπορούν να κόβουν κλήσεις υπάλληλοι των δήμων. Σύμφωνα με την ΠΟΕ-ΟΤΑ, ο νόμος με τον οποίο καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία δεν προβλέπει την άσκηση συγκεκριμένων καθηκόντων από δημοτικούς υπαλλήλους και «μόνο αστυνομικά όργανα –η Ελληνική Αστυνομία και το Λιμενικό Σώμα– δύνανται να επιβάλλουν τις κυρώσεις του ΚΟΚ», αναφέρει η ανακοίνωση.

Εκπρόσωποι του δήμου απαντούν ότι ο συγκεκριμένος νόμος 4172/2013 δίνει τη δυνατότητα στον δήμο να ασκεί συγκεκριμένες δραστηριότητες. «Το δημοτικό συμβούλιο πήρε απόφαση σχετικά με το ποιες δραστηριότητες θα κρατήσει, μεταξύ των οποίων και η ελεγχόμενη στάθμευση. Η απόφαση εστάλη και πήρε έγκριση από την Περιφέρεια και βάσει της απόφασης αυτής δημιουργήθηκε μια καινούργια διεύθυνση. Το ίδιο έκαναν και άλλοι δήμοι», λέει στην «Κ» ο Δ. Δούνης, προϊστάμενος του τμήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, ο Δήμος Αθηναίων προχώρησε στη σύσταση της Διεύθυνσης Ελέγχου Κοινόχρηστου Χώρου, που αποτελείται από τρία τμήματα: 1. Τμήμα ελέγχου κοινόχρηστου χώρου, που ασχολείται με έλεγχο των αδειών καταστημάτων, κατάληψη κοινόχρηστων χώρων και παράνομες διαφημιστικές πινακίδες. 2. Τμήμα διοικητικών πράξεων και επιδόσεων, αρμοδιότητα του οποίου είναι οι σφραγίσεις των καταστημάτων και οι επιδόσεις πάσης φύσεως εγγράφων. 3. Τμήμα για τον έλεγχο της παράνομης στάθμευσης. Συνολικά στη Διεύθυνση απασχολούνται 115 άτομα. Πρόκειται για πρώην δημοτικούς αστυνομικούς, οι οποίοι εξαιρέθηκαν από τον νόμο της κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας βάσει των προβλεπόμενων εξαιρέσεων. Στο τμήμα ελεγχόμενης στάθμευσης απασχολούνται 30 άτομα, μια δύναμη που δεν επαρκεί παρά μόνο για την άσκηση μικρού μέρους αρμοδιοτήτων.

«Ελαστική ερμηνεία»
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Θ. Μπαλασόπουλος, μιλώντας στην «Κ», κάνει λόγο για πολύ ελαστική ερμηνεία του νόμου εκ μέρους των δήμων. «Το κείμενο που στείλαμε έχει νομική και όχι συνδικαλιστική χροιά. Εχουμε απευθυνθεί σε δύο νομικούς, που δηλώνουν ότι δεν πρόκειται για σωστή ερμηνεία του νόμου από τους δήμους. Αυτό μας επιβεβαιώθηκε και από παράγοντες του υπ. Εσωτερικών. Ο λόγος της παρέμβασής μας έχει στόχο την προστασία των συναδέλφων μας, οι οποίοι κινδυνεύουν να εμπλακούν πειθαρχικά, νομικά και οικονομικά σε περίπτωση που θα προκύψει κάποιο πρόβλημα εξαιτίας της πρόχειρης προσπάθειας να καλυφθεί η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας».


Σχόλιο: Σε μια οκτασέλιδη γνωμοδότηση ο Δήμος Αθηναίων δια μέσω ενός Τμηματάρχη με ανάθεση απαντά με μια φράση με τη γενική διάταξη του άρθρου 81 παρ.4 του ν.4172/2013, διάταξη όμως με την οποία ξεκινά τις παρατηρήσεις της η ΠΟΕ-ΟΤΑ. Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από το Δήμο Αθηναίων, αλλά γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το θέμα δεν τελειώνει εδώ. Και αν κάποιος εκτεθεί στο τέλος, αμφιβάλουμε αν αυτός θα είναι η ΠΟΕ-ΟΤΑ.

4 σχόλια:

  1. Γιατί δεν ζητείται από το ΣτΕ να γνωμοδοτήσει? Δεν είμαι σίγουρος οτι είναι το αρμόδιο όργανο για να αποφανθεί αν είναι νόμιμο ή όχι αλλά κάποιος πρέπει να μας πει ΣΙΓΟΥΡΑ τι ισχύει. Εδώ μιλάμε για παραβάσεις-χρήματα που τελικά τις εισπράττουν οι Δήμοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους μπορεί να γνωμοδοτήσει, εφόσον ζητηθεί από το αρμόδιο υπουργείο. Αν και μάλλον δεν χρειάζεται γνωμοδότηση, το Υπ. Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ως αρμόδιο για τον Κ.Ο.Κ. μπορεί να απαντήσει σε έγγραφο ερώτημα. Γνωρίζουμε ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν πρόκειται να υποβάλλει ερώτημα (αν και ζητήθηκε τόσο από υπηρεσιακό παράγοντα, όσο και από συνδικαλιστές). Το Υπ. Εσωτερικών έχει ήδη απαντήσει προφορικά για το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως ξέρεις τι ακριβώς έχει απαντήσει το Υπ. Εσωτερικών?

      Διαγραφή
  3. Ναι, Γιώργο, διάβασε σχετικά
    εδώ.

    Το ΥΠΕΣ επισημαίνει ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια των Δήμων της Χώρας να επιλέγουν ποιες από τις αρμοδιότητες προτίθενται να ασκήσουν παράλληλα με την Ελληνική Αστυνομία, λαμβάνοντας υπόψη τα διατιθέμενα μέσα άσκησής τους σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή καθώς και τις προϋποθέσεις του νόμου για την άσκηση των εκάστοτε αρμοδιοτήτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή