Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Επιστρέφει η ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα - Κλήσεις από υπαλλήλους χωρίς στολή - Απορίες που αναζητούν απαντήσεις

Επέστρεψε ξανά στους δρόμους της Αθήνας η ελεγχόμενη στάθμευση. Το έργο της δημοτικής αστυνομίας, που καταργήθηκε, ανέλαβαν περίπου 50 υπάλληλοι -από 150 που ήταν πριν- χωρίς στολή, που ανήκουν στην νεοσυσταθείσα Διεύθυνση Ελέγχου Κοινοχρήστου Χώρου του δήμου Αθηναίων.



Φέρουν ειδική ταυτότητα, σε ευκρινές σημείο και μπορούν εκτός από την επιτήρηση του συστήματος της ελεγχόμενης στάθμευσης να βεβαιώνουν και κλήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε συναρμοδιότητα με την Ελληνική Αστυνομία.

Ωστόσο, πρώτη ημέρα σήμερα υπήρξαν κάποια τεχνικά προβλήματα που αφορούσαν στα νέα μηχανήματα των υπαλλήλων και έτσι βγήκαν στους δρόμους με μία μικρή καθυστέρηση. Σημειώνεται πως οι τιμές είναι ίδιες, ενώ τα ειδικά σήματα μπορεί να τα προμηθευτεί κανείς από τα περίπτερα.



Η ελεγχόμενη στάθμευση ισχύει στις θέσεις επισκεπτών τις εργάσιμες ημέρες από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ και το Σάββατο από τις 9 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα.

Στις θέσεις των κατοίκων και τις ειδικές θέσεις ισχύει χωρίς χρονικό περιορισμό για όλες τις μέρες και ώρες. Επίσης τα οχήματα με αναπηρικό σήμα μπορούν να σταθμεύουν ελεύθερα στις θέσεις επισκεπτών, χωρίς την καταβολή τέλους, όλες τις ημέρες και ώρες (δείτε παρακάτω τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την έκδοση του ειδικού σήματος).



Για τους επισκέπτες η μέγιστη διάρκεια επιτρεπόμενης στάθμευσης είναι 3 ώρες και τα τέλη στάθμευσης ανέρχονται για στάθμευση μισής ώρας σε 50 λεπτά και αυξάνονται κατά 50 λεπτά ανά μισή ώρα, μέχρι τη δεύτερη ώρα όπου φτάνει τα 2 ευρώ. Για στάθμευση δυόμισι ωρών ο χρήστης πρέπει να καταβάλλει 4 ευρώ και τριών ωρών 6 ευρώ.



Σε όποιον σταθμεύει το όχημά του στις θέσεις επισκεπτών (σήμανση Ρ-69 «Ρ Με πληρωμή») χωρίς την καταβολή του προβλεπόμενου τέλους στάθμευσης ή έχοντας υπερβεί τον χρόνο στάθμευσης του καταβληθέντος τέλους ή τον μέγιστο χρόνο δυνατότητας στάθμευσης (3ωρο), επιβάλλεται πρόστιμο που ανέρχεται στα 20 ευρώ (το οποίο μπορεί να καταβληθεί κατά το ήμισυ εντός 10 ημερών).

Σε όποιον σταθμεύει το όχημά του στις θέσεις κατοίκων (σήμανση Ρ-70 «Ρ-Κάτοικοι») χωρίς ειδικό σήμα κατοίκου ή στις ειδικές θέσεις Ρ40 «Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση. Εξαιρούνται οχήματα...» επιβάλλεται πρόστιμο που ανέρχεται στα 80 ευρώ (το οποίο, επίσης, μπορεί να καταβληθεί κατά το ήμισυ εντός δέκα ημερών).

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

Σύντομες προσωπικές απορίες:
  1. Είναι νόμιμο μη ένστολοι διοικητικοί υπάλληλοι να βεβαιώνουν κλήσεις του Κ.Ο.Κ.; Οι αστυνομικοί π.χ. της Ασφάλειας που φέρουν πολιτικά μπορούν να βεβαιώσουν παραβάσεις Κ.Ο.Κ. ή οφείλουν να καλέσουν ένστολους συναδέλφους τους, όταν πρέπει να επιληφθούν;
  2. Γιατί η κοινή υπουργική απόφαση περί καθορισμού του τύπου και του περιεχομένου της πράξης βεβαίωσης των παραβάσεων που προβλέπονται από το ΚΟΚ ορίζει ρητά ότι στο έντυπο κλήσεων «καταχωρούνται όλες οι παραβάσεις που προβλέπονται στον Κ.Ο.Κ. ή στην περί αυτοκινήτων νομοθεσία, η βεβαίωση των οποίων έχει ανατεθεί στις Αστυνομικές Αρχές, ανεξάρτητα από το είδος της απειλούμενης ποινής». Αποτελεί Αστυνομική Αρχή μια υπηρεσία της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών του Δήμου Αθηναίων, στελεχωμένη από διοικητικούς υπαλλήλους;
  3. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι στον καταλαμβανόμενο επ’ αυτοφώρω, να διαπράττει παραβάσεις, για τις οποίες προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα, βεβαιώνεται από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο για καθεμία από αυτές. Σε περιπτώσεις συγκρότησης μικτών συνεργείων για τη διαπίστωση συγκεκριμένων παραβάσεων, την ποινή του προστίμου επιβάλλει το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο που παρίσταται κατά τον έλεγχο. Βάση ποιας ειδικής εξουσιοδοτικής διάταξης οι υπάλληλοι των κλάδων διοικητικού ή λοιπών κλάδων έχουν οριστεί αρμόδιο όργανο για παραβάσεις του ΚΟΚ (όπως είχε συμβεί για τους υπαλλήλους των κλάδων δημοτικής αστυνομίας);
  4. Αληθεύει ότι έχει γίνει έγγραφο ερώτημα για την αρμοδιότητα ή μη ελέγχου του ΚΟΚ από τη νέα υπηρεσία, αλλά οι ιθύνοντες αποφάσισαν να προχωρήσουν στη λειτουργία της χωρίς να αναμένουν την απάντηση από τα αρμόδια υπουργεία; Σε περίπτωση που η απάντηση των υπουργείων είναι αρνητική, τι πρόκειται να πουν στους συναδέλφους; Συγνώμη, κάναμε λάθος, ελπίζουμε να μην σας κάνει κανένας μήνυση;
  5. Είναι αλήθεια ότι το Υπ. Εσωτερικών ήδη απάντησε προφορικά ότι δεν υπάρχει καμία ουσιαστική δικαιοδοσία της νέας υπηρεσίας στον έλεγχο του ΚΟΚ (παρά τη γενική διάταξη του ά.81 για παράλληλη άσκηση αρμοδιοτήτων);
  6. Γιατί ξεκινάει τώρα η νέα υπηρεσία, όταν δεν έχουν διασφαλιστεί οι θέσεις των 250 συναδέλφων που έχει ζητήσει ο Δήμος για τη λειτουργία της; Τι μήνυμα περνάει στα αρμόδια υπουργεία με τον βομβαρδισμό δελτίων τύπου των τελευταίων ημερών; Μήπως ότι μπορούμε και χωρίς αυτούς;
  7. Το ωράριο της νέας υπηρεσίας είναι σύμφωνο με τα προβλεπόμενα στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων;
  8. Σε ποια διάταξη νόμου προβλέπεται ο εφοδιασμός μερίδας των διοικητικών υπαλλήλων του Δήμου με «ειδικά καρτελάκια» σε ευκρινές σημείο, τα οποία βεβαίως δεν έχουν καμία ισχύ; Μήπως κάποιοι με «φαεινές» ιδέες θα πάρουν στο λαιμό τους τους συναδέλφους;
  9. Μπορούν οι συνάδελφοι να βρεθούν κατηγορούμενοι για αντιποίηση Αρχής;
ΥΓ. Τα ερωτήματα είναι σύντομα και απλοϊκά, μπορεί όμως κάλλιστα να συνταχθούν σε καλογραμμένο νομικό κείμενο. Προς το παρόν τίθενται έτσι, αν όμως κριθεί απαραίτητο θα τεθούν ακριβώς όπως πρέπει να τεθούν.
Γ.Κ.

3 σχόλια:

  1. Όπως και σε πολλά άλλα θέματα της πρώην δημοτικής (και όχι μόνον,βλ. και ληξιαρχεία...) ο δήμος Αθηναίων δίνει τη δική του μοναδική ερμηνεία και παίρνει στο λαιμό του και τα υπόλοιπα πρόβατα - δήμους που θα ακολουθήσουν...Μόνο που τα νεύρα του κόσμου είναι τεντωμένα και πολύ φοβάμαι ότι οι συνάδελφοι που έμειναν και θα δεχτούν να τοποθετηθούν σε τέτοιο τμήμα ( καταλαβαίνω το φόβο της απόλυσης κλπ κλπ,αλλά ας δούν και ποιοί είναι αυτοί που τους εντέλλουν - με υποπολλαπλάσια προσόντα από αυτούς- και γιατί δεν βάζουν κλητήρες για τη δουλειά αυτή ή γενικών καθηκόντων,αξιοποιώντας τουλάχιστον την - άδικη κατ'εμέ (μπορούσαν να πάρουν τα όποα μόρια δικαιούνται παραπάνω για τα phd ή τα κοινωνικά κριτήρια με την αντίστοιχη πρόβλεψη μορίων,που ειδικά για τα phd υπάρχει ήδη)- εξαίρεση συναδέλφων προς όφελος του πολίτη με την τοποθέτησή τους σε νευραλγικές θέσεις του δήμου,αντίστοιχες και αντάξιες των σπουδών του καθενός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ε ρε ρομπααααααααααα!αυτα που γινονται στην ΕΛΛΑΔΑΡΑ δεν υπαρχουν! ε ρε ξυλο που θα φορτωσουν τα παλικαρια!κριμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kρατήσανε τα master και τα PhD όχι για να καταλάβουν θέσεις προισταμένων όπως τους αρμόζει (και όπως θα έβγαζαν άλλωστε τυχόν κρίσεις) αλλά για να κόβουν κλήσεις χωρίς νομιμοποίηση! Οι Δήμοι για μια ακόμα φορά αποδεικνύονται πρωταθλητές στη λαμογιά και στην κακοδιοίκηση. Μηπως να καταργήσουμε τους αιρετούς και να μπουν απλοί υπάλληλοι στη θέση τους , που θα λογοδοτούν κιόλας, χωρις ειδικά προνόμια, παχυλούς μισθούς και ειδικές δωσιδικίες; Ούτως ή άλλως οι Δημαρχοι αποδείξανε στη συντριπτική πλειοψηφία ότι το λαό δεν τον εκφράζουν, παρά μόνο την πολιτική εκάστοτε κομμάτων προκειμένου να αναρριχηθούν σε κομματικές ιεραρχίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή