Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Πάτρα: Ο δήμος, η Τροχαία, και στη μέση κυκλοφοριακό χάος - ΕΛ.ΑΣ: Δεν είναι στις προθέσεις μας η επίβλεψη της λειτουργίας των παρκομέτρων

Μπαλάκι από τον Δήμο η ευθύνη για την εποπτεία της ελεγχόμενης; Μπαλάκι και από την ΕΛΑΣ: Αν ο Δήμος θέλει, μπορεί εκ του νόμου να διαθέσει άλλο προσωπικό για τη δουλειά. Η Τροχαία αντέδρασε σκληρά: Το ξήλωμα πινακίδων πήγε σύννεφο.

ΣΤΗ μετάθεση της ευθύνης από τη δημοτική αρχή, η ΕΛΑΣ απάντησε με ξήλωμα πινακίδων στο Κέντρο.

Παρκάρατε το όχημά σας στο κέντρο σε διπλή γραμμή και σας αφαίρεσαν τις πινακίδες; Το επόμενο δεκαήμερο ξεχάστε το ΙΧ σας, καθώς θα επιστρέφονται μετά από δέκα ημέρες τουλάχιστον…

Αυτή είναι η εντολή που έχει δοθεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μετά και την ενσωμάτωση των δημοτικών αστυνομικών στους κόλπους της ΕΛΑΣ. Και χθες το πρωί ξηλώθηκαν δεκάδες πινακίδες κυκλοφορίας σε πολλούς κεντρικούς δρόμους. Κίνηση που πυροδότησε μάλιστα και πολλές αντιδράσεις από τους οδηγούς, που απουσία Δημοτικής Αστυνομίας, πάρκαραν όπου ήθελαν.

Η κίνηση αυτή δεν γίνεται τυχαία από την ΕΛΑΣ, που θέλει να δώσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα και προς τη δημοτική αρχή ότι δεν μπορεί να ασχολείται με διοικητικού χαρακτήρα παραβάσεις, όπως για παράδειγμα η πληρωμή του αντιτίμου για τα παρκόμετρα του κέντρου. Από την άλλη, με τον τρόπο αυτό αναγκάζει τους οδηγούς να παρκάρουν μόνο σε νόμιμες θέσεις στάθμευσης, καταβάλλοντας και το σχετικό αντίτιμο.

Η ουσία για την Αστυνομία είναι να δημιουργηθούν οι συνθήκες εκείνες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να κινούνται με άνεση στο κέντρο και να μην προκαλείται τροχαίο ατύχημα. Κατά την επικοινωνία του δημάρχου Πατρέων Γιάννη Δημαρά με τον αστυνομικό διευθυντή Αχαΐας Κωνσταντίνο Κυριακόπουλο, ξεκαθαρίστηκε ότι η Αστυνομία δεν διαθέτει επιπλέον προσωπικό που θα της επιτρέψει να διαχειρίζεται και διοικητικού χαρακτήρα παραβάσεις, όπως είναι η επίβλεψη των παρκομέτρων. Εφόσον η δημοτική αρχή επιθυμεί, της δίνεται η δυνατότητα από τνο νόμο να διαθέσει δικό της προσωπικό με αποκλειστικό αντικείμενο τη βεβαίωση τέτοιων παραβάσεων. Κάτι που ήδη έχει αρχίσει να γίνεται στην Αθήνα, καθώς ο συγκεκριμένος Δήμος δεν θέλει να χάσει σημαντικά έσοδα, μετά την απώλεια εκατοντάδων δημοτικών αστυνομικών.

Οπως τονίζει στην «Π» ο Χαράλαμπος Σφέτσος, αστυνόμος Α' και προϊστάμενος του Γραφείου Ενημέρωσης Δημοσιογράφων:
«Η Τροχαία θα βεβαιώνει παραβάσεις όπου με σήμανση απαγορεύεται η στάθμευση και όπου είναι απαραίτητο θα αφαιρούνται και οι πινακίδες των οχημάτων, οι οποίες ειδικά στα διπλοπαρκαρίσματα δεν θα επιστρέφονται εάν δεν παρέλθει το 10ήμερο που προβλέπεται από τον νόμο.
»Οσον αφορά στα παρκόμετρα, λόγω αντικειμενικών αδυναμιών, δεν είναι στις προθέσεις μας η επίβλεψη της λειτουργίας τους.
Βέβαια εξετάζουμε τη νομική πλευρά του όλου ζητήματος και συνεργαζόμαστε με τον Δήμο για την καλύτερη διαχείριση του κυκλοφοριακού της πόλης.
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι από τον νόμο δίνεται η δυνατότητα στη δημοτική αρχή να ορίσει δικούς της υπαλλήλους, προκειμένου να παρακολουθούν την εφαρμογή του μέτρου».

Η απόφαση για επιστροφή των πινακίδων μετά από 10 ημέρες από την αφαίρεσή τους ελήφθη προκειμένου να καταστεί σαφές στους οδηγούς ότι εφόσον επιθυμούν να παρκάρουν, θα πρέπει να το κάνουν στις προβλεπόμενες θέσεις στάθμευσης. Με τον τρόπο αυτό θα ασκείται έμμεσα πίεση για χρήση των παρκομέτρων.

Πηγή:  http://www.pelop.gr/


 Εδώ Πάτρα: Παρκάρετε στον δρόμο, ελεύθερα είναι


Το καλοκαίρι δεν έφυγε. Όμως ο Σεπτέμβρης ήρθε. Μαζί με την άχαρη συνήθεια της επιστροφής στην εργασία. Για όσους δεν πήγαν διακοπές ή δεν ξεκουράστηκαν πραγματικά, δηλαδή για πολλούς, αυτός ο Σεπτέμβρης τους βρίσκει με λιγότερες αντοχές.

Από τις πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη φάνηκε αμέσως ένα νέο πρόβλημα που θα προστεθεί στην ούτως ή άλλως δύσκολη καθημερινότητά μας. Ο ξαφνικός θεσμικός θάνατος της δημοτικής αστυνομίας συνδυασμένος με την παντελή έλλειψη τροχονόμων ή και αστυνομίας με σχετικά καθήκοντα στους δρόμους, δείχνει τον χαρακτήρα που θα έχει πλέον η πόλη στις κεντρικές της οδικές αρτηρίες: δηλαδή το -κυκλοφοριακό- χάος.

Οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης δεν ήταν ούτως ή άλλως σχεδιασμένες να φιλοξενούν τον σημερινό όγκο οχημάτων. Η έλλειψη επαρκών χώρων στάθμευσης πέριξ του κέντρου δε λειτούργησε εκτονωτικά στο διογκούμενο εδώ και χρόνια πρόβλημα. Η ορθή πεζοδρόμηση της Ρήγα Φεραίου επέτεινε το πρόβλημα αφού δεν σχεδιάστηκαν τρόποι απορρόφησης της διέλευσης και της στάθμευσης οχημάτων πέριξ του κέντρου.

Ασφαλώς, στην ούτως ή άλλως κατάργηση θεσμών που χειροτερεύει τα πράγματα όσον αφορά τον έλεγχο της οδικής παραβατικότητας, θα πρέπει να εκτιμηθεί και η έλλειψη κυκλοφοριακής συνείδησης πολλών συμπολιτών μας. Η έλλειψη σεβασμού στον συνάνθρωπο, στον συμπολίτη, στον πεζό, στους ποδηλάτες.

Η οδός Κορίνθου κι η οδός Μαιζώνος φιλοξενούσαν δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα για θέσεις νόμιμης στάθμευσης. Η παρουσία της δημοτικής αστυνομίας, την οποία μέχρι πρότινος πολλοί αντιμετωπίζαμε ως ένα περιττό βάρος, προάσπιζε επιτυχώς φαινόμενα κατάχρησης διπλοπαρκαρισμάτων και εξασφάλιζε μια κυκλοφοριακή ευνομία. Ήλεγχε και τα εισιτήρια των σταθμευμένων αυτοκινήτων σε σχέση με τον χρόνο στάθμευσης που είχαν «αγοράσει», καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο στον δήμο Πατρέων.

Η οδός Κορίνθου κι η οδός Μαιζώνος, πλέον φιλοξενούν μία λωρίδα κυκλοφορίας. Εννοείται ότι ουδείς καταβάλλει κανένα αντίτιμο στον δήμο Πατρέων αφού τα παρκόμετρα καταργήθηκαν εν τοις πράγμασι. Έλεγχος δεν υπάρχει.

Εννοείται ότι τα διπλοπαρκαρισμένα, παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα, δεν χρησιμοποιούν καν αλάρμ ώστε να έχεις έστω την ψευδαίσθηση ότι βρίσκονται παροδικά εκεί για κάποια έκτακτη ανάγκη. Οι οδηγοί παρκάρουν κανονικά βγαίνοντας χαλαροί και χαμογελαστοί από το αυτοκίνητο, κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου και έλλειψης σεβασμού, για να επισκεφθούν την αγορά, να χαζέψουν τις βιτρίνες, να πιουν έναν πολύτιμο καφέ.

Ακόμα όμως και η μία λωρίδα κυκλοφορίας που έχει απομείνει είναι και αυτή λειψή. Εκεί που οδηγείς, βλέπεις ξαφνικά τα οχήματα να σταματούν για «ένα λεπτό, ρε αδερφέ, δεν βλέπεις τι γίνεται;» και κόσμο να κατεβαίνει μεταφέροντας προμήθειες για τα παρακείμενα καταστήματα. Ξαφνικά αισθάνεται ότι είσαι εμπόδιο σε αυτήν τη μοναδική, κομμένη, λωρίδα κυκλοφορίας που σου έχει απομείνει. Δεν έχεις καν κουράγιο να στραφείς κατά κάποιου.

Και κατά ποιου να στραφείς; Πού να βρεις το δίκιο σου; Ποιον να εγκαλέσεις; Το κράτος; Τον Δήμο; Τους συμπολίτες σου; Μπορείς μόνο να πετάξεις για να δεις από ψηλά αυτήν την ιλαροτραγωδία. Αλλά κι αυτό διαρκεί δευτερόλεπτα. Μετά επιστρέφεις στην ακινησία.

Θυμάμαι στην Αγγλία, στις μεγάλες πόλεις της Αγγλίας, τις ώρες αιχμής, που και εκεί υπήρχε μποτιλιάρισμα, την προορισμένη λωρίδα κυκλοφορίας για τα νοσοκομειακά ή τα οχήματα της αστυνομίας να παραμένει ανέγγιχτη.

Μία φορά, είχε τύχει να δω ένα νοσοκομειακό να έρχεται αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας, με ιλιγγιώδη ταχύτητα για να προστατέψει τον ασθενή. Ξένη εικόνα.

Εδώ, ακόμα και τα οχήματα της αστυνομίας περνούν πλέον δίπλα στα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα υπομονετικά, αγόγγυστα, φυσιολογικά. Δεν προσποιούνται καν πως δεν βλέπουν τι γίνεται. Το θεωρούν φυσιολογικό.

Αν το κράτος και η τροχαία ή και ο Δήμος δεν μπορούν, τότε μας απομένει να αυτοδιαχειριστούμε. Ας το κάνουμε με αξιοπρέπεια. Είναι μια μορφή αλληλεγγύης. Χρειάζεται τις εποχές αυτές.

Πηγή: http://www.protagon.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου