Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Δήμος Ρόδου: Πρόταση για παράλληλη άσκηση 7 αρμοδιοτήτων της Δημ. Αστυνομίας με την ΕΛ.ΑΣ. & στελέχωση με υπαλλήλους λοιπών(!) ειδικοτήτων

Επτά αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας θα εκτελεί παράλληλα με την ΕΛ.ΑΣ. ο Δήμος της Ρόδου, με δικούς του υπαλλήλους, σύμφωνα με τη σχετική εισήγηση που είναι έτοιμη και θα έρθει άμεσα στο δημοτικό συμβούλιο προς έγκριση. 


Υπενθυμίζεται ότι, αφότου ανακοινώθηκε η κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, ο Δήμαρχος είχε κάνει γνωστή την πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να διατηρήσει ο Δήμος την άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων που είναι σημαντικές γι’ αυτόν, καθώς συνδέονται με την εύρυθμη λειτουργία του νησιού αλλά, κυρίως, με έσοδα που είχε και θα εξακολουθήσει να έχει-από τη στιγμή που και η νομοθεσία δίνει αυτό το δικαίωμα.

Είναι έτοιμη, λοιπόν, η σχετική εισήγηση την οποία συνέταξαν ο γενικός γραμματέας του Δήμου κ. Παύλος Τσίπρας και ο προϊστάμενος της νομικής υπηρεσίας του Δήμου κ. Θόδωρας Παπαγεωργίου και η οποία πρόκειται να κατατεθεί για έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο, πιθανότατα και στην επικείμενη συνεδρίαση την άλλη εβδομάδα.

Στην εισήγηση, λοιπόν, με θέμα «παράλληλα άσκηση αρμοδιοτήτων της πρώην δημοτικής αστυνομίας», καταρχήν, αναφέρεται:
«…Η μεταφορά των ανωτέρω αρμοδιοτήτων δεν θίγει τα έσοδα των δήμων που συνδέονται με τις αρμοδιότητες αυτές. Τα έσοδα αυτά συνεχίζουν να βεβαιώνονται και να εισπράττονται από τους δήμους σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης των εσόδων τους. Τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία των δήμων που συνδέονται με τις αρμοδιότητες αυτές, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων, παραμένουν στην κυριότητα τους.
Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου μπορεί να καθορίζεται η παράλληλη άσκηση μίας ή περισσοτέρων εκ των ανωτέρω αρμοδιοτήτων από υπαλλήλους του δήμου, κατόπιν ορισμού αυτών με απόφαση του δημάρχου. Με την ίδια απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δύναται να καθορίζεται επίσης ο αριθμός των αναγκαίων υπαλλήλων, η διάρκεια άσκησης της αρμοδιότητας, οι ώρες απασχόλησης των υπαλλήλων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναφορικά με την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών».

Σημειώνεται ότι, οι αρμοδιότητες που μέχρι την κατάργηση της ασκούσε η πρ. Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Ρόδου, είναι 28. Από αυτές, προτείνεται να διατηρήσει ο Δήμος την άσκηση 7 αρμοδιοτήτων παράλληλα με την ΕΛ.ΑΣ.
Αναφέρεται, επίσης, ότι, η Ελληνική Αστυνομία, παρέχει συνδρομή στο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας κατά την άσκηση του έργου της και, ειδικότερα, σε προγραμματισμένους ελέγχους της Δημοτικής Αστυνομίας ή σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όπου τούτο προβλέπεται.
Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτής της παραγράφου απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Και συνεχίζει η εισήγηση: «Υπό το πρίσμα της αναγκαιότητας διατήρησης - με παράλληλη άσκηση με την ΕΛ. ΑΣ. - των πλέον κρίσιμων για την εύρυθμη λειτουργία του Δήμου Ρόδου από τις παραπάνω αρμοδιότητες, κατά συνδυασμό με τις υφιστάμενες δυνατότητες διαθέσεως προσωπικού από τις συναφείς με τις αρμοδιότητες αυτές δομές του Δήμου Ρόδου, σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας:

Προτείνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του σχετικού νόμου, το δ.σ. να εγκρίνει την παράλληλη με την Ελληνική Αστυνομία άσκηση από το Δήμο Ρόδου των παρακάτω αρμοδιοτήτων:

1) Ελέγχει την τήρηση των όρων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και στις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδουν οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές, για τη χρήση των αλσών και των κήπων, των πλατειών, των παιδικών χαρών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων, ρητά διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι στην παραπάνω αρμοδιότητα περιλαμβάνονται και αυτές τόσον των διατάξεων όσον και των κανονιστικών αποφάσεων για τους κοινόχρηστους χώρους, περιλαμβανομένων σαφώς και των παραβάσεων που αφορούν αυθαίρετες καταλήψεις και αυθαίρετες επεκτάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, (τραπεζοκαθίσματα, προθήκες, και κάθε άλλη αυθαίρετη κατάληψη και χρήση).
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

2) Ελέγχει την τήρηση της καθαριότητας σε κοινόχρηστους υπαίθριους χώρους της εδαφικής περιφέρειας του οικείου δήμου ή κοινότητας και γενικότερα την τήρηση των κανόνων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και τις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδουν οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές για την αναβάθμιση της αισθητικής των πόλεων και των οικισμών.
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

3)Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν, τη στάση και στάθμευση των οχημάτων, στην επιβολή των διοικητικών μέτρων του άρθρου 103 του ν. 2696/1999, όπως ισχύει, αποκλειστικά και μόνο ως προς την παράβαση της πινακίδας Ρ-69 (Χώρος Ελεγχόμενης Στάθμευσης).
Αριθμός υπαλλήλων Δώδεκα (12), ήτοι 4 ΔΕ Εισπρακτόρων, 1 ΥΕ Φυλάκων, 2 ΥΕ Εργατών, 1 ΤΕ Διοικητικού, 3 ΔΕ Διοικητικού και 1 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Οικονομικών, Τμήμα Προσόδων, για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων, για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

4) Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων, που αφορούν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα.
Αριθμός υπαλλήλων δύο (2), ήτοι 1 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 1 ΔΕ Οδηγός Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

5) Ελέγχει την τήρηση των διατάξεων που αφορούν τις κάθε είδους κανονιστικές αποφάσεις που εκδίδει ο Δήμος Ρόδου, καθώς και την επιβολή των πάσης φύσεως διοικητικών μέτρων που προβλέπονται από αυτές. Και γι’ αυτήν την αρμοδιότητα ως συναφής με την πρώτη, ρητά διευκρινίζεται και επισημαίνεται ότι στην παραπάνω αρμοδιότητα περιλαμβάνονται και αυτές τόσον των διατάξεων όσον και των κανονιστικών αποφάσεων για τους κοινόχρηστους χώρους, περιλαμβανομένων σαφώς και των παραβάσεων που αφορούν αυθαίρετες καταλήψεις και αυθαίρετες επεκτάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, (τραπεζοκαθίσματα, προθήκες, και κάθε άλλη αυθαίρετη κατάληψη και χρήση).
Αριθμός υπαλλήλων εικοσιοκτώ (28), ήτοι 8 ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, 15 ΔΕ Εργοδηγών Καθαριότητας, 3 ΥΕ Επιστατών Καθαριότητας και 2 ΥΕ Εποπτών Καθαριότητας, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα συντήρησης και καθημερινότητας για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

6) (Μερικώς) Διενεργεί αυτοψία και συντάσσει έκθεση για την έκδοση πρωτοκόλλου διοικητικής αποβολής από κάθε είδους ακίνητα του Δήμου Ρόδου.
Αριθμός υπαλλήλων πέντε (5), ήτοι 1 ΠΕ Οικονομολόγων, 1 ΤΕ Πολιτικών Μηχανικών, 1 ΔΕ Διοικητικού, 1 ΔΕ Εισπρακτόρων ΟΤΑ και 1 ΔΕ Δομικών Έργων, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Οικονομικών Υπηρεσιών, Τμήμα Αξιοποίησης – Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας και Κτηματολογίου.

7) Επιδίδει τα πάσης φύσεως έγγραφα του Δήμου Ρόδου εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρόδου.
Αριθμός υπαλλήλων είκοσι έξι (26), ήτοι 12 ΥΕ Κλητήρων, 8 ΥΕ Φυλάκων, 1 ΥΕ Φυλάκων (Εφίππων) και 5 ΥΕ Κλητήρων-Θυρωρών, διάρκεια άσκησης καθ’ όλο το χρόνο για αόριστο διάστημα, ώρες απασχόλησης νόμιμο ωράριο και υπερωριακά εφόσον έχουν χορηγηθεί οι προβλεπόμενες εγκρίσεις. Αρμόδια Υπηρεσία Δ/νση Διοικητικών Υπηρεσιών, Τμήμα Διοίκησης, για την Δ.Ε. Ροδίων, τμήματα Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων για τις λοιπές εννέα (9) δημοτικές ενότητες.

Πηγή: ΡΟΔΙΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου