Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Η ΠΟΑΣΥ χαρακτηρίζει «ανακύκλωση» την πρόταση αναδιάρθρωσης του υπουργείου: «Πρόχειρες και με σκοπιμότητες» οι αλλαγές στην ΕΛ.ΑΣ.

Για έλλειψη διαλόγου πριν από την παρουσίαση του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής Αστυνομίας κατηγορεί το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη η Εκτελεστική Γραμματεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ). Σε αντιδιαστολή με το κείμενο που έθεσε προς διαβούλευση το υπουργείο η ΠΟΑΣΥ παραβάλλει τη μελέτη που είχαν οι ίδιοι οι συνδικαλιστές αστυνομικοί καταθέσει για διάλογο το 2011. Μάλιστα τονίζουν ότι το σχέδιο του υπουργείου «απέχει παρασάγγας από την εμπεριστατωμένη μελέτη - πρόταση [...] ενός βασικού νόμου πλαισίου, που θα καθορίζει τη λειτουργία της Αστυνομίας του 21ου αιώνα».

«Η αναδιάρθρωση παρουσιάζεται ως μεγάλη καινοτομία, ενώ πρόκειται είτε για ανακύκλωση αυτού που ήδη υφίσταται, ως παραπαίον οικοδόμημα, είτε αλλού, ως μετάλλαξη, μετονομασία και εξ ανάγκης προσαρμογή σε επιμέρους ζητήματα» αναφέρουν οι συνδικαλιστές και καταγγέλλουν «πολιτική σκοπιμότητα και επικοινωνιακή αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων του Σώματος».

Μάλιστα κατηγορούν τους συντάκτες του σχεδίου για βεβιασμένες κινήσεις προσθέτοντας: «Κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες ανέλαβαν την παρουσίαση ενός δήθεν καινοτόμου νομοσχεδίου, τη στιγμή που αυτό αποτελεί εξόφθαλμη συρραφή -με τη μέθοδο της αποκοπής και επικόλλησης- άρθρων και παραγράφων, διατάξεων και υποπαραγράφων, των ισχυόντων νομοθετημάτων».

Εν συνεχεία, βάλλουν επειδή δεν έχει γίνει «κοστολόγηση του προβλήματος» ούτε υπολογισμός του οφέλους και ερωτούν πώς οι συντάκτες έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένο αριθμό καταργούμενων οργανικών θέσεων (6.700): «Κυρίως, δε, θα αναφερόταν λεπτομερώς στο ανθρώπινο δυναμικό και στις θέσεις εργασίας του υπό αναδιοργάνωση οργανισμού, ώστε να γίνεται κατανοητή η διάθεση αξιοποίησής του». Και καταγγέλλουν ότι πρόκειται για μια «επιχειρούμενη, πρόχειρη επαναδιάταξη-ανακατανομή των αστυνομικών δυνάμεων».

Οι συνδικαλιστές αστυνομικοί επισημαίνουν ότι ουδεμία αναφορά γίνεται στην αστυνομική περιπολία και στον χρόνο ανταπόκρισης στις κλήσεις των πολιτών ενώ δεν υπάρχει έκθεση εγκληματολογικών δεδομένων και χωροθέτησης των αστυνομικών υπηρεσιών-οικημάτων-περιπολικών.

Επισημαίνουν ακόμα ότι αυξάνονται οι θέσεις (από 14 σήμερα σε 28) των ανώτατων βαθμίδων της ιεραρχίας στο όνομα της βελτίωσης των λειτουργιών του Αρχηγείου. «Εάν π.χ. οι Γενικοί Βορείου και Νοτίου Ελλάδος μετονομαστούν σε Γενικούς Ασφαλείας, θα αποκτήσει η αστυνομία κύρος και τα μέσα για τη δίωξη του εγκλήματος τη στιγμή των συντριπτικών περικοπών;» αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΟΑΣΥ.

Αντιδρούν και για το επίπεδο και την ποιότητα των εκπαιδευτικών διαδικασιών καθ΄ς δηλώνουν ότι «δεν φαίνεται να αναβαθμίζεται, αντίθετα επιχειρείται και η υποβάθμιση της Σχολής Αστυφυλάκων [...] Δεν κατοχυρώνεται η ισοβαθμία με τα ΑΤΕΙ της Σχολής Αστυφυλάκων».

Όσον αφορά τη σύσταση της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πολιτών και Δημοτικής Αστυνόμευσης οι συνδικαλιστές αστυνομικοί επισημαίνουν ότι «δημιουργείται σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» ενώ για τη σύσταση του Κλάδου Αλλοδαπών και Μετανάστευσης αναφέρουν ότι «έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την μόλις προ έτους προωθηθείσα πολιτική για την αποαστυνομικοποίηση των διαδικασιών ασύλου».

Στις παρατηρήσεις της η ΠΟΑΣΥ προσθέτει:

«Στην ουσία, πρόκειται για μια αναδιάταξη σε επιτελικό επίπεδο των υπηρεσιών του Αρχηγείου, η οποία δεν θα έχει θετική επίδραση στην καθημερινή αστυνόμευση.

»Αντί για απλοποίηση δομών και λειτουργιών, παρατηρείται μια μεγέθυνση της πολυπλοκότητας και του διαχωρισμού των υπηρεσιών και διαμορφώνονται συνθήκες για ακόμη περισσότερες ανάγκες σε υποστηρικτικό και γραφειοκρατικό προσωπικό.

»Ο βασικός διαχωρισμός στους κλάδους Τάξης, Ασφάλειας και Μετανάστευσης θα μπορούσε να σταθεί σε επιτελικό επίπεδο, αλλά η καθετοποίηση μέχρι τη βάση, δημιουργεί τον κίνδυνο να υπάρξουν τρεις διαφορετικές αστυνομίες.

»Δεν αναφέρεται πουθενά κάποιο σύστημα, μονάδα, υπηρεσία, συμβούλιο ή κάποιος έγκυρος τρόπος ανεξάρτητης παρακολούθησης της εγκληματικότητας.

»Δεν αλλάζει ο τρόπος επιλογής της ηγεσίας ούτε αναφέρεται κάτι σχετικά με τον εκσυγχρονισμό της στελεχιακής πολιτικής. "Καινοτομία" αποτελεί το ότι "με απόφαση του ΚΥΣΕΑ, μπορεί στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας που αποστρατεύεται, να απονέμεται ο βαθμός του Στρατηγού εν αποστρατεία", σύμφωνα και με Π.Δ. που προωθήθηκε προς υπογραφή από το Δεκέμβριο του 2011 και ισχυροποιείται τώρα με νόμο.

»Με την προτεινόμενη δομή είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν αλληλεπικαλύψεις τόσο στην καθ' ύλην αρμοδιότητα, όσο και στη γεωγραφική αρμοδιότητα.

»Δεν αλλάζει τίποτα ούτε στο βαθμολόγιο (διατηρείται ως έχει η βαθμολογική ιεραρχία), ούτε προβλέπεται ουσιαστική αλλαγή στην αντιστοίχιση βαθμών με θέσεις (π.χ. στα άρθρα 25 (συντονισμός υπηρεσιών), 26 (διοίκηση), 27 (βαθμοί διοικούντων), εκτός του ότι επαναλαμβάνονται τα ίδια πράγματα, στην ουσία είναι φανερό ότι οι συντάκτες περισσότερο ενδιαφέρονται για την κατοχύρωση θέσεων και λιγότερο για την ουσιαστική αναδιάρθρωση δομών και λειτουργιών. Είναι δεδομένο μάλιστα ότι, σε περίπτωση εφαρμογής αυτών που προτείνονται, θα υπάρξει ανάγκη αύξησης των θέσεων στα υψηλά κλιμάκια της ιεραρχίας, που είναι οξύμωρο σε σχέση με την προτεινόμενη μείωση κατά 6.700 θέσεων των οργανικών θέσεων αστυφυλάκων.

»Είναι φανερή η τάση για υπερσυγκεντρωτισμό αρμοδιοτήτων στο κέντρο, σε βάρος των Περιφερειών και των Αστυνομικών Διευθύνσεων, χωρίς να γίνεται γνωστό τι άλλο επιφυλάσσει ο νομοθέτης για τις υφιστάμενές τους δομές. Επίσης, η διοικητική ευθύνη για την εγκληματικότητα διασπάται, δεδομένου ο ΓΑΔΠ δεν θα έχει αρμοδιότητα για θέματα ασφάλειας, αλλά ούτε και ο Διευθυντής Ασφάλειας για όλα τα θέματα. Επιπλέον, είναι φανερό ότι υποβαθμίζεται η θέση και ο ρόλος του Αστυνομικού Διευθυντή σε επίπεδο νομού.

»Από νομοτεχνική άποψη, το εν λόγω σχέδιο νόμου είναι ατελές και με βάση την πολυπλοκότητα που προτείνεται, είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τα λειτουργικά κόστη της Αστυνομίας».

Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ

1 σχόλιο:

  1. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΟΤΙ, ΟΛΑ -ΜΑ ΟΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟΥ Η "ΣΤΟ ΠΟΔΙ" ΟΠΩς ΛΕΜΕ , ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΙΚΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ Δ.Ν.Τ. ΠΟΥ ΣΑΝ "ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΟΥΝ ΜΕ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ, Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΔΥΣΧΕΡΕΣΤΕΡΗ. ΓΙΑΥΤΟ ΜΗΝ ΣΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΕΛΕΤΗ ΣΕ ΒΑΘΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή