Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Ενημέρωση Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Διάρκεια & αποδοχές διαθεσιμότητας - Άδειες υπαλλήλων - Λύση υπηρεσιακής σχέσης

Συνάδελφοι, όπως γνωρίζετε, με το άρθρο  81 του ν.4172/2013 οι υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας των οποίων οι θέσεις καταργούνται εντάσσονται στο πρόγραμμα κινητικότητας, σύμφωνα με την υποπαράγραφο Ζ.2 του ν. 4093/2012. Ειναι γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε το καθεστώς στο οποίο θα βρεθούμε στις 23 Σεπτεμβρίου. Καθαρά προς ενημέρωσή και μόνο παραθέτουμε τι ισχύει εν γένει για τους υπαλλήλους που τίθενται σε διαθεσιμότητα.


Στον υπάλληλο που τίθεται σε διαθεσιμότητα καταβάλλονται τα τρία τέταρτα των αποδοχών του, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. (άρθρο πρώτο περίπτ.2 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.5 του άρθρου 90 του Ν.4172/2013). Η εν λόγω διάταξη έχει εφαρμογή για τους τιθέμενους σε διαθεσιμότητα μετά την 23.07.2013 (έναρξη ισχύος Ν.4172/2013).

Η διαθεσιμότητα διαρκεί οκτώ (8) μήνες µετά την πάροδο των οποίων ο υπάλληλος απολύεται, σύµφωνα µε το άρθρο 101 του Υπαλληλικού Κώδικα και το άρθρο 105 του Κώδικα Κατάστασης Δηµοτικών Υπάλληλων, εφόσον δεν µεταταχθεί ή µεταφερθεί σε άλλη θέση.

Μέχρι την κατά οποιοδήποτε τρόπο λήξη της διαθεσιμότητας εξακολουθούν να καταβάλλονται από το φορέα προέλευσης οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και ασφαλισμένου που αναλογούν για κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη. Οι εισφορές αυτές, μετά τη θέση σε διαθεσιμότητα, υπολογίζονται στο ύψος των μειωμένων κατά 25% των αποδοχών του υπαλλήλου που τέθηκε σε διαθεσιμότητα. (
άρθρο πρώτο περίπτ.2 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ.5 του άρθρου 90 του Ν.4172/2013). Η εισφορά εργοδότη βαρύνει το φορέα προέλευσης και η εισφορά του ασφαλισμένου βαρύνει τον ίδιο. Ο φορέας προέλευσης παρακρατεί την εισφορά του ασφαλισμένου και την αποδίδει μαζί με την εργοδοτική εισφορά στους οικείους φορείς εντός των προθεσμιών που προβλέπονται από τη νομοθεσία των φορέων. (ΥΠ. Δ.Μ.&Η.Δ. ΔΙΔΑΔ /ΔΙΠΙΔΔ/οικ. 28770/06.12.2012)

Επί των ανωτέρω αποδοχών εξακολουθούν να διενεργούνται και οι κρατήσεις που προβλέπονται στην παρ. 2α του άρθρου 38 του ν.3986/2011 (ειδική εισφορά αλληλεγγύης 2% για την καταπολέμηση της ανεργίας) και στην παρ. 2β του ίδιου άρθρου για όσους κατά το χρόνο ένταξής τους σε διαθεσιμότητα υπάγονταν στο ΤΠΔΥ.

Στην έννοια των αποδοχών της διαθεσιμότητας δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα των άρθρων 15 και 18 του ν. 4024/2011 (Επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και απομακρυσμένων παραμεθόριων περιοχών και επίδομα θέσης ευθύνης) τα οποία απαιτούν την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του υπαλλήλου με τα αντίστοιχα καθήκοντα και συνεπώς παύουν να καταβάλλονται στο σύνολο τους με την απομάκρυνση του από αυτά. Για τους εκκαθαριστές αποδοχών ισχύουν τα οριζόμενα στο άρθρο 17 της αριθμ. 2/37345/0004/4-6-2010 (ΦΕΚ 784/Β/4-6-2010) κοινής υπουργικής απόφασης. (
ΚΥΑ ΕΑΠ2002440ΕΞ2012/24-12-2012 (ΦΕΚ 3429/24.12.2012 τεύχος Β’)

 

Δυνατότητες υπαλλήλου που τίθεται σε διαθεσιμότητα.


Οι υπάλληλοι αυτοί μπορεί κατά την διάρκεια της διαθεσιμότητάς τους:

α) Να μετατάσσονται εκουσίως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 154 παρ. 4 Υπαλληλικού Κώδικα, άρθρο 158 παρ. 4 Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων), υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι υφίστανται κενές οργανικές θέσεις.
β) Να μετατάσσονται υποχρεωτικά ή να μεταφέρονται με μεταβολή της υπηρεσιακής τους σχέσης σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατά τη διαδικασία της προηγούμενης υποπαραγράφου για το συμφέρον και τις ανάγκες της υπηρεσίας και ιδίως για την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Με την έκδοση της πράξης μετάταξης ή μεταφοράς και μεταβολής της σχέσης εργασίας αίρεται αυτοδίκαια το καθεστώς της διαθεσιμότητας.
γ)
Να τοποθετούνται για την κάλυψη προσωρινών αναγκών σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α. ή οποιουδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα με τη διαδικασία του άρθρου 5 του ν. 4024/2011.Οι πράξεις προσωρινής τοποθέτησης της περίπτωσης αυτής εκδίδονται από τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Με την έκδοση της πράξης προσωρινής τοποθέτησης και για όσο χρόνο διαρκεί αυτή, αναστέλλεται το καθεστώς της διαθεσιμότητας για όλες τις συνέπειες (μισθολογικές κ.λπ.). Σε περίπτωση μη εμφάνισης του υπαλλήλου εφαρμόζεται αναλόγως η διάταξη της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου Ζ.1. (άρθρο πρώτο περίπτ.1 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012)
Για περισσότερα σχετικά με τη διαδικασία της τοποθέτησης υπαλλήλων για την κάλυψη προσωρινών αναγκών, δείτε το άρθρο 6 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ. 559/08.01.2013 (ΦΕΚ 7/08.01.2013 τεύχος Β’).
Η διαθεσιμότητα αίρεται με τις πράξεις προσωρινής τοποθέτησης. Τα χρονικά διαστήματα των προσωρινών τοποθετήσεων δεν συνυπολογίζονται στη διάρκεια της διαθεσιμότητας. Κατά την περίοδο της προσωρινής τοποθέτησης καταβάλλονται στον υπάλληλο πλήρεις αποδοχές με ανάλογη εφαρμογή των ρυθμίσεων της παραγράφου 22 του άρθρου 2 του Ν.3899/2010. (άρθρο 26 του Ν.4109/2013)
δ) Να υπάγονται σε ειδικά προγράμματα επαγγελματικής επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης. (άρθρο πρώτο περίπτ.1 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012). Για περισσότερα σχετικά με τη διαδικασία της τοποθέτησης των υπαλλήλων αυτών, δείτε το άρθρο 7 της Απόφασης Διοικ.Μετ.&Η.Δ. ΔΙΔΑΔ-ΔΙΠΙΔ/οικ. 559/08.01.2013 (ΦΕΚ 7/08.01.2013 τεύχος Β’)

Άδειες υπαλλήλων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα
Η διαθεσιμότητα του ν. 4093/2012 αποτελεί έναν αυτοτελή θεσμό προσωρινής αναστολής της άσκησης των καθηκόντων του δημοσίου υπαλλήλου και ως εκ τούτου είναι ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα στην υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου, του οποίου η θέση έχει καταργηθεί, με σκοπό τη μετάταξή του σε άλλη υπηρεσία.
Επισημαίνεται ότι, η μετάταξη πραγματοποιείται με τον ίδιο βαθμό και Μ .Κ. που κατείχε ο υπάλληλος την ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4093/2012, σύμφωνα με τις διατάξεις της περ.3 της υποπαρ.Ζ.1.

Αναφορικά με τα θέματα αδειών:
Α. Κανονική άδεια


Οι μεταφερόμενοι υπάλληλοι μεταφέρουν στο ακέραιο τα δικαιώματα που είχαν έως τις 13/11/2012, ημερομηνία που αυτοδίκαια ετέθησαν σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης της θέσης τους, όπως ημέρες μη ληφθείσας κανονικής αδείας λόγω υπηρεσιακών αναγκών του περασμένου έτους, όπως προκύπτει από τον υπηρεσιακό φάκελο ενός εκάστου.

Λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι από 13/11/2012 έως την ημερομηνία τοποθέτησής τους δεν παρείχαν εργασία στις νέες υπηρεσίες, η άδεια για το τρέχον έτος (2013) θα υπολογιστεί αναλογικά με βάση τις εργάσιμες ημέρες που μεσολαβούν από την επάνοδο του υπαλλήλου μέχρι τη 31η Δεκεμβρίου του 2013 (δηλ. δύο ημέρες για κάθε μήνα υπηρεσίας η οποία μπορεί να χορηγηθεί σωρευτικά).

Β. Άδεια ανατροφής τέκνου
Υπάλληλοι οι οποίοι είναι γονείς τέκνων έως και τεσσάρων - 4 - ετών δύνανται να αιτηθούν στις νέες τους υπηρεσίες άδεια ανατροφής τέκνου, υπό τις προϋποθέσεις του αρ. 53 του ν.3528/2007 και εφόσον δεν έχει χορηγηθεί η εν λόγω άδεια από τον φορέα προέλευσης.

Σε περίπτωση που μέρος αυτής είχε χορηγηθεί από τον προηγούμενο φορέα, ο υπάλληλος μπορεί να αιτηθεί το υπόλοιπο της εν λόγω άδειας. (ΥΠ.ΔΙΟΙΚ.ΜΕΤ.&Η.Δ. ΔΙΠΙΔΔ/Β1.1/499/21017/26.07.2013)

Λύση υπηρεσιακής σχέσης.

Η υπηρεσιακή σχέση των μόνιμων υπαλλήλων που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, καθώς και η σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των υπαλλήλων της περίπτωσης 3, εφόσον δεν μεταταχθούν ή μεταφερθούν, λύεται με τη λήξη του καθεστώτος της διαθεσιμότητας.(άρθρο πρώτο περίπτ.4 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012)
Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μπορεί να ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και τη διαδικασία υπαγωγής στα ανωτέρω προγράμματα επανεκπαίδευσης ή επανακατάρτισης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας υποπαραγράφου.(άρθρο πρώτο περίπτ.5 υποπαρ.Ζ.2. του Ν.4093/2012)

Πηγή: Dimosnet 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου