Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Το πλαίσιο δράσεων για την κινητικότητα από το Παγκρήτιο Σωματείο Δημοτικών Αστυνομικών

ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ
Ηράκλειο Κρήτης
e-mail: sdacrete@yahoo.gr

Ηράκλειο, 22/07/2013
Αρ.Πρωτ.: 37
ΠΡΟΣ: ΔΗΜΑΡΧΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Π.Ε.Δ. ΚΡΗΤΗΣ
2) Κ.Ε.Δ.Ε.

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Η ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων του πρόσφατου Νόμου «φορολογία εισοδήματος – επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4046/2012, του Ν. 4093/2012 και του Ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», έθεσε τον κλάδο των Δημοτικών Αστυνομικών σε κατάσταση συναγερμού ενόψει της επικείμενης κατάργησης των οργανικών μας θέσεων. Με το παρόν κείμενο προτάσεων οι Δημοτικοί Αστυνομικοί της Κρήτης, απευθυνόμαστε στην πολιτική ηγεσία των υπηρεσιών μας, τους Δημάρχους μας, και επιζητούμε να σας ενημερώσουμε για τις προτάσεις μας με τη βεβαιότητα πως η βοήθειά σας μέσω των συλλογικών σας οργάνων θα είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος στον άνισο αγώνα που δίνουμε.

Οι προτάσεις μας κατανέμονται στα εξής 7 κεφάλαια:
              
1)      Προσφυγές στη Δικαιοσύνη.
2)      Λειτουργία υπηρεσιών στο μεσοδιάστημα έως 23/9/2013.
3)      Τροποποίηση εξαιρέσεων άρθρου 81 από την κινητικότητα.
4)      Εφαρμογή άρθρου 81 για την κινητικότητα στα σωφρονιστικά καταστήματα.
5)      Εφαρμογή άρθρου 81 για την κινητικότητα στην ΕΛ.ΑΣ.
6)      Δυνατότητα κινητικότητας σε άλλες υπηρεσίες.
7)      Προστασία από μελλοντικές διαθεσιμότητες – κινητικότητες.

Αναλυτικότερα:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Προσφυγές στη Δικαιοσύνη.

Από την πρώτη στιγμή της δημοσίευσης του προσχεδίου του πολυνομοσχεδίου, ήταν εμφανής η αντισυνταγματικότητα αυτού καθώς παραβιάζει τα άρθρα 101 και 102 του Συντάγματος της Ελλάδος που καθιερώνουν το αποκεντρωτικό σύστημα και κατοχυρώνουν την διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί μεμονωμένα προτιθέμεθα να προσφύγουμε άμεσα στο Συμβούλιο της Επικρατείας καταθέτοντας αιτήσεις αναστολής εφαρμογής του ψηφισθέντος νόμου και εν συνεχεία αιτήσεις ακύρωσης αυτού.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Έκδοση Αποφάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων της Κρήτης στις οποίες να αναφέρεται η αναγκαιότητα μη κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας.
-          Διατήρηση στα οργανογράμματα των Δήμων των Διευθύνσεων Δημοτικής Αστυνομίας.
-          Δεδομένης της αρμοδιότητας της άμεσα θιγόμενης Κ.Ε.Δ.Ε., ζητούμε να προβεί και το όργανο αυτό σε όποια Αρχή κρίνει καταλληλότερη ώστε να επιτευχθεί η ακύρωση του αντισυνταγματικού αυτού νόμου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Λειτουργία υπηρεσιών στο μεσοδιάστημα έως 23/9/2013.

Η ψήφιση του προαναφερθέντος νόμου στις 17/7/2013, αν και τυπικά καταργεί τη Δημοτική Αστυνομία στις 23/9/2013, ουσιαστικά στη συνείδηση του κόσμου την κατήργησε άμεσα. Ως εκ τούτου καθίσταται αδύνατη στο μεσοδιάστημα από τις 17/7/2013 μέχρι και τις 23/9/2013 η εκπλήρωση των καθηκόντων και των αρμοδιοτήτων μας. Επιπλέον, τίθεται το σημαντικότατο ζήτημα της παροχής στους Δημοτικούς Αστυνομικούς στο διάστημα αυτό των νομίμων αδειών μας, τις οποίες μετά την κατάργηση των οργανικών μας θέσεων θα απολέσουμε.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Διευκόλυνση στην παροχή όλων των νομίμων αδειών των Δημοτικών Αστυνομικών μέχρι τις 23/9/2013.
-          Κατανόηση στην ελλιπή εφαρμογή των καθηκόντων μας λόγω απουσίας του προσωπικού και κατά περιπτώσεις λειτουργία των υπηρεσιών με το ελάχιστο δυνατό προσωπικό ασφαλείας.
-          Εάν κριθεί απαραίτητο από την Κ.Ε.Δ.Ε., να κατατεθεί αίτημα προς το Υπουργείο Εσωτερικών σύμφωνα με την πρόβλεψη της παραγράφου 5 του άρθρου 81 για ανάθεση παράλληλης άσκησης αρμοδιοτήτων στην ΕΛ.ΑΣ. έως 22/9/2013.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Τροποποίηση εξαιρέσεων άρθρου 81 από την κινητικότητα.

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 81 του ψηφισθέντος νόμου, αναφέρονται οι κατηγορίες των υπαλλήλων που εξαιρούνται από το πρόγραμμα κινητικότητας και μετατάσσονται αυτοδικαίως από τις 23/9/2013 σε προσωποπαγείς θέσεις ΠΕ διοικητικού – ΤΕ διοικητικού ή ΔΕ διοικητικού (αναλόγως των τυπικών προσόντων του καθενός) με διοικητικά καθήκοντα στους δήμους που υπηρετούσαν και ως ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23. Στις εξαιρέσεις αυτές δεν υπάρχει μέριμνα σε δύο πολύ σημαντικά κοινωνικά κριτήρια.
Καταρχάς στην υποπαράγραφο (Γ), αναφέρεται πως εξαιρούνται υπάλληλοι που έχουν την αποκλειστική γονική μέριμνα τέκνου, το οποίο συνοικεί μαζί τους, έχουν την επιμέλεια και είναι εξαρτώμενο μέλος σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε. Αυτή η λεπτομέρεια της κατ’ αποκλειστικότητα γονικής μέριμνας και όχι της απλής άσκησης γονικής μέριμνας, περιορίζει την εφαρμογή της εξαίρεσης στις ελάχιστες μονογονεϊκές οικογένειες που έχουν είτε πεθαμένο πατέρα ή μητέρα του παιδιού ή των παιδιών, είτε  πατέρα ή μητέρα παιδιών από τον οποίο έχει αφαιρεθεί η γονική μέριμνα από δικαστήριο για πολύ σημαντικούς λόγους (π.χ. ναρκομανής, τρελός, παιδεραστής κλπ). Δεν καλύπτει ωστόσο τις αρκετές μονογονεϊκές οικογένειες που αποτελούνται από π.χ. μία διαζευγμένη μητέρα με 1 ή περισσότερα παιδιά, και η οποία λαμβάνει κάποια μηνιαία  διατροφή 100-200 ευρώ από τον πρώην σύζυγό της. Προφανώς οι περιπτώσεις αυτές είναι επίσης σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση και θα πρέπει να εξαιρούνται.
Επίσης, δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για ηλικιακά κριτήρια στο πρόγραμμα κινητικότητας. Δεν είναι δυνατόν υπάλληλοι με περισσότερα από 25 έτη υπηρεσίας (οι οποίοι σημειωτέον δεν είναι πάνω από 150 σε όλη την Ελλάδα), οι οποίοι έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, να μπαίνουν στη διαδικασία μετακίνησης από τη Δημοτική Αστυνομία στην ΕΛ.ΑΣ. ή στα Σωφρονιστικά Καταστήματα ως φύλακες. Άλλωστε θα πρέπει να σημειωθεί πως ειδικά στην ΕΛ.ΑΣ. υπάλληλοι άνω των 50-55 ετών (απλοί αστυνομικοί, όχι ανώτατοι αξιωματικοί) δεν υπάρχουν γιατί έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί. Αλλά και στα Σωφρονιστικά Καταστήματα, πως είναι δυνατόν να επιλεγούν ως φύλακες άνθρωποι αυτής της ηλικίας και να διοριστούν αυτοί έναντι ανθρώπων 30-35 ετών που θα έχουν πολλά χρόνια υπηρεσίας μπροστά τους; Τέλος, σαν εξωτερικοί φρουροί ή φύλακες σε καταστήματα κράτησης, πως θα τους ζητηθεί αν επιλεγούν να πάρουν όπλο στα χέρια για πρώτη φορά στη ζωή τους λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν;

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Απάλειψη από την υποπαράγραφο (Γ) της παραγράφου 2 του άρθρου 81 του όρου «κατ’ αποκλειστικότητα γονική μέριμνα».
-          Προσθήκη στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 81 των Δημοτικών Αστυνομικών που έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης έως και την 9η Ιουλίου 2013.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Εφαρμογή άρθρου 81 για την κινητικότητα στα σωφρονιστικά καταστήματα.

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 81 αναφέρεται πως με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δικαιοσύνης θα καθοριστούν τα προσόντα, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αξιολόγησης σύμφωνα με τα οποία θα μετακινηθούν πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί σε Σωφρονιστικά Καταστήματα σε θέσεις ΔΕ Εξωτερικής Φρούρησης και ΔΕ Φύλαξης Καταστημάτων Κράτησης.
Σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5 του Π.Δ. 215/2006 όπου καθορίζονται τα προσόντα και τα κωλύματα διορισμού (προϋποθέσεις) για όσους διορίζονται στις παραπάνω θέσεις, είναι προφανές πως οι από 23/9/2013 πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί πληρούν αυτοδίκαια τις απαιτούμενες προϋποθέσεις, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν θα εργάζονταν καν ως Δημοτικοί Αστυνομικοί. Το μόνο που δεν πληρούν είναι το ηλικιακό όριο πρόσληψης των 30 ετών, το οποίο προφανώς θα απαλειφθεί στην προκειμένη περίπτωση. Εξάλλου, ως μόνη διαδικασία αξιολόγησης από την οποία δεν έχουν ήδη περάσει κατά την πρόσληψή τους οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί μπορούμε να αποδεχτούμε τα ψυχολογικά τεστ ενόψει της ανάληψης όπλου.
Σε θέματα ιεραρχίας – μισθοδοσίας, θα πρέπει σαφώς κατά τη μετακίνηση Δημοτικών Αστυνομικών στα Σωφρονιστικά Καταστήματα να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος υπηρεσίας τους στη Δημοτική Αστυνομία. Σε θέματα ασφάλισης και συνταξιοδότησης θα πρέπει με βάση την προϋπηρεσία του καθενός να υπάρχει εναρμόνιση με το υπάρχον καθεστώς στις νέες θέσεις εργασίας. Σε θέματα εντοπιότητας, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το αμετάθετο που υπήρχε στο εργασιακό καθεστώς των Δημοτικών Αστυνομικών.
Τέλος, για πρακτικούς λόγους εφαρμογής της κινητικότητας του συνόλου των Δημοτικών Αστυνομικών, η σχετική Κ.Υ.Α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δικαιοσύνης θα πρέπει να εκδοθεί το συντομότερο δυνατόν, και σε κάθε περίπτωση πριν από την αντίστοιχη Κ.Υ.Α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης, ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι συνάδελφοι να κάνουν αιτήσεις για την πλήρωση των θέσεων στα Σωφρονιστικά Καταστήματα πριν από τις αντίστοιχες αιτήσεις για την ΕΛ.ΑΣ. Άλλωστε, της Κ.Υ.Α. αυτής δεν υπάρχει λόγος να προηγείται κάποιο Π.Δ. καθώς η κινητικότητα θα τελεστεί προς μια υπηρεσία που ήδη υφίσταται. Έτσι όταν θα ανακοινωθεί ο αριθμός θέσεων για την ΕΛ.ΑΣ., θα μπορεί ο αριθμός αυτός να αποτελεί συνάρτηση και του προσωπικού που θα έχει απορροφηθεί από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Επιπλέον, σε περίπτωση μη πλήρωσης του συνόλου των θέσεων που θα προκηρυχθούν για πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς, να υπάρχει το χρονικό περιθώριο για πλήρωση αυτών από τους πρώην Σχολικούς Φύλακες.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Έκδοση της σχετικής Κ.Υ.Α. για την κινητικότητα των Δημοτικών Αστυνομικών στα Σωφρονιστικά Καταστήματα άμεσα.
-          Ως μοναδικό προσόν – προϋπόθεση διορισμού να αναφέρεται πως θα πρέπει κάποιος να ανήκει στην κατηγορία των ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23 που καταργούνται στις 23/9/2013. Κάθε άλλο προσόν – προϋπόθεση θα είναι εκ του περισσού.
-          Ως μοναδική διαδικασία αξιολόγησης να οριστεί η ψυχολογική εξέταση που απαιτείται για να φέρουν οι υπάλληλοι όπλο.
-          Δικαίωμα αίτησης για πλήρωση θέσης σε κάθε Σωφρονιστικό Κατάστημα να έχουν μόνο όσοι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί υπηρετούσαν στην αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή (εντοπιότητα).
-          Να υπάρχει σαφής αναφορά διατήρησης του αμετάθετου στις νέες θέσεις εργασίας.
-          Στις νέες θέσεις εργασίας οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί, μετά την απαραίτητη εκπαίδευση και τις αντίστοιχες γραπτές εξετάσεις που απαιτούνται, να έχουν το βαθμό και τη μισθοδοσία που αντιστοιχεί σε ΔΕ Εξωτερικό Φρουρό ή ΔΕ Φύλακα Καταστήματος Κράτησης με προϋπηρεσία στη συγκεκριμένη θέση όση έχει ο πρώην Δημοτικός Αστυνομικός από την ημερομηνία διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία (πχ 9 χρόνια στη Δημοτική Αστυνομία, αντίστοιχο βαθμό και μισθό σαν να δούλευε 9 χρόνια σαν Εξωτερικός Φρουρός).
-          Σε θέματα ασφάλισης και συνταξιοδότησης να υπάρχει εναρμόνιση με το υπάρχον εργασιακό καθεστώς των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων, με πρόβλεψη για υπολογισμό της προϋπηρεσίας στη Δημοτική Αστυνομία.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Εφαρμογή άρθρου 81 για την κινητικότητα στην ΕΛ.ΑΣ.

Για την πραγματοποίηση της κινητικότητας των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ., απαιτούνται σύμφωνα με το άρθρο 81 (και θα πρέπει με αυτή ακριβώς τη σειρά να εκδοθούν κατά την άποψή μας) τα εξής:
Α) Προεδρικό Διάταγμα μετά από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης για τη σύσταση, την οργάνωση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας.
Β) Κ.Υ.Α. των Υπουργών Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης για τον τρόπο άσκησης των αρμοδιοτήτων και τη συσχέτιση και τον τρόπο συνεργασίας με τους Ο.Τ.Α.
Γ) Απόφαση του Υπουργού Δημοσίας Τάξης σχετικά με το αντικείμενο, το είδος και τη διάρκεια της εκπαίδευσης των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών κατά την ένταξή τους στην ΕΛ.ΑΣ.
Δ) Κ.Υ.Α. Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης για τα προσόντα, τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ.

Σε κάθε περίπτωση, πέραν των αναλυτικών προτάσεων του Σωματείου μας για καθεμία από τις παραπάνω αποφάσεις, θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές πως επιθυμούμε την άμεση συμμετοχή μας στις ομάδες εργασίας που θα αναλάβουν τη διαμόρφωση και σύνταξη των αποφάσεων αυτών. Προς αυτή την κατεύθυνση ζητούμε τη βοήθειά σας, καθώς η γεωγραφική απόσταση από τα κέντρα αποφάσεων είναι ανασταλτικός παράγοντας για το Σωματείο μας.

Αναλυτικά οι προτάσεις μας για καθεμία από τις παραπάνω προς έκδοση αποφάσεις είναι οι εξής:

Α) Π.Δ. Υπουργού Δημόσιας Τάξης.

Το συγκεκριμένο Π.Δ. θα έχει στην ουσία το ρόλο του αντίστοιχου Π.Δ. 23 / 2002 και του Ν. 3731 / 2008, τα οποία καθόριζαν τα πάντα για τη λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας. Επομένως θα πρέπει προσεκτικά να μελετηθεί κάθε άρθρο και κάθε παράγραφος γιατί αυτό το Π.Δ. θα αποτελεί τη βάση της νέας υπηρεσίας.
Κατά την άποψή μας, θα πρέπει η νέα υπηρεσία να αποτελεί στην ουσία αλλά και σημειολογικά μία φυσιολογική συνέχεια της καταργούμενης Δημοτικής Αστυνομίας, με απόλυτα παρεμφερές αντικείμενο εργασίας και ευκολία στην κατανόηση από τους πολίτες της συνέχειας αυτής.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Να είναι ιδιαίτερης κατηγορίας υπηρεσία εντός της ΕΛ.ΑΣ., και να μην περιλαμβάνεται στο Αστυνομικό Προσωπικό Γενικών Καθηκόντων (με την έννοια που αυτό ορίζεται στο οργανόγραμμα της ΕΛ.ΑΣ.).
-          Να είναι οργανωμένη με εσωτερική ιεραρχία αντίστοιχη της ΕΛ.ΑΣ. Γεωγραφικά να είναι οργανωμένη σε επίπεδο Αστυνομικών Διευθύνσεων και εντός αυτών να διαχωρίζεται σε Τμήματα ανά Δήμο. Σε επίπεδο Αστυνομικής Διεύθυνσης να διοικείται από ανώτερο Αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ. αλλά στα επιμέρους Τμήματα ανά Δήμο η ιεραρχία να προέρχεται αποκλειστικά από τους πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς.
-          Οι αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας να είναι αυτούσιες οι αρμοδιότητες που προβλεπόταν από τον Ν. 3731/2008, με μικρές προσθήκες αρμοδιοτήτων σχετικών με το αντικείμενο εργασίας (πχ επαιτεία).
-          Το όνομα της νέας υπηρεσίας, το σήμα, η στολή και τα οχήματα (σε συνεργασία με τους Δήμους) να παραμείνουν τα ίδια. Να προστεθεί μόνο το εθνόσημο στο καπέλο, ως ένδειξη ότι αποτελούμε ενιαίο Σώμα και να αφαιρεθούν προφανώς τα διακριτικά ή οι ονομασίες των Δήμων. Θα μπορούσε πχ από Δημοτική Αστυνομία να μετονομαστεί η νέα υπηρεσία σε «ΣΩΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ».
-          Το νέο Σώμα θα πρέπει να είναι ΑΟΠΛΟ όπως και πριν. Αν χρειαστεί ωστόσο, να προστεθούν κάποια ήπια μέτρα προστασίας ώστε να είναι δυνατή η διενέργεια σύλληψης για τα αδικήματα που εντάσσονται στην αυτόφωρη διαδικασία και περιέχονται στις αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας.
-          Σχετικά με την προηγούμενη πρόταση: θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί το Ποινικό Δίκαιο σε επόμενο στάδιο, ώστε να μην αποτελούν ποινικά αδικήματα και να μην είναι υποχρεωτική η σύλληψη για ελαφριά αδικήματα.

Β) Κ.Υ.Α. Υπουργών Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης.

Η συγκεκριμένη Κοινή Υπουργική Απόφαση θα καθορίσει τους τρόπους συνεργασίας της νέας υπηρεσίας με τους Δήμους. Πέρα από τα ετήσια σχέδια δράσης που αναφέρει το άρθρο 81 του ψηφισθέντος νόμου, θα πρέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση να ορίσει συγκεκριμένη πλατφόρμα ενεργειών.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Παροχή οχημάτων των Δημοτικών Αστυνομιών των Δήμων στη νέα υπηρεσία για τη λειτουργία αυτής εντός των ορίων του κάθε Δήμου.
-          Διενέργεια σε επίπεδο Αστυνομικής Διεύθυνσης διαλόγου με τους Δήμους που περιλαμβάνονται στα γεωγραφικά όρια της εκάστοτε Αστυνομικής Διεύθυνσης, ώστε να καθοριστεί η δύναμη των Τμημάτων Δημοτικής Αστυνόμευσης που απαιτείται για κάθε Δήμο.
-          Καθορισμός των ξεχωριστών αναγκών δημοτικής αστυνόμευσης κάθε Δήμου.

Γ) Απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης.

Η απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης προβλέπεται να αφορά το αντικείμενο, το είδος και τη διάρκεια εκπαίδευσης των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών που θα ενταχθούν στην ΕΛ.ΑΣ. Σε συνέχεια των προηγούμενων προτάσεών μας, θεωρούμε πως η άσκηση των ίδιων αρμοδιοτήτων από τα ίδια πρόσωπα, δεν απαιτεί εκ νέου εκπαίδευση. Η εμπειρία των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στις εν λόγω αρμοδιότητες είναι αυτοδικαίως αποδεκτή και προφανής.
Επιπλέον, το σύνολο των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών έχει περάσει από Σχολές Εκπαίδευσης Δημοτικής Αστυνομίας στις οποίες εκπαιδευτές ήταν στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και το αντικείμενο εκπαίδευσης περιελάμβανε και θέματα αστυνομικής πρακτικής και ποινικού δικαίου.
Επομένως, δεν θεωρούμε σε καμία περίπτωση πως ο εγκλεισμός των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών σε μια Αστυνομική Σχολή για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, και η εκπαίδευσή τους σε αντικείμενα στα οποία δουλεύουν ήδη για χρόνια, μπορεί να αποβεί σε κάτι ωφέλιμος.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Να ενταχθούμε στη νέα υπηρεσία της ΕΛ.ΑΣ. χωρίς επιπρόσθετη εκπαίδευση με τη μορφή εγκλεισμού σε Αστυνομικές Σχολές.
-          Εάν αυτό κριθεί απαραίτητο, με βάση τυχόν νέες αρμοδιότητες, να γίνουν κάποια μαθήματα με τη μορφή ολιγόωρων σεμιναρίων.

Δ) Κ.Υ.Α Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης.

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 81 αναφέρεται πως με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης θα καθοριστούν τα προσόντα, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ.
Όμοια με την περίπτωση της μετακίνησης στα Σωφρονιστικά Καταστήματα που αναπτύξαμε προηγούμενα, τα προσόντα και οι προϋποθέσεις για όσους διορίζονται στην ΕΛ.ΑΣ., είναι προφανές πως για τους από 23/9/2013 πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς πληρούνται αυτοδίκαια, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν θα εργάζονταν καν ως Δημοτικοί Αστυνομικοί. Εξάλλου, οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί έχουμε κατά την πρόσληψή μας περάσει από σωματική και ψυχολογική αξιολόγηση. Επομένως μια νέα αντίστοιχη διαδικασία θα ήταν εκ του περισσού, ειδικά από τη στιγμή που γίνει αποδεκτό το αίτημά μας για διατήρηση της ΑΟΠΛΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
Σε θέματα ιεραρχίας – μισθοδοσίας, θα πρέπει σαφώς κατά τη μετακίνηση Δημοτικών Αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ. να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος υπηρεσίας τους στη Δημοτική Αστυνομία. Άλλωστε κάτι παρόμοιο προβλέφθηκε και στην παράγραφο 4 του άρθρου 13 του Ν. 3686 / 2008 η οποία αναφέρεται στην ένταξη των Ειδικών Φρουρών και των Συνοριοφυλάκων στην ιεραρχία της ΕΛ.ΑΣ. Μάλιστα ειδικά για τους άντρες, προσμετρείται και ο χρόνος που διανύθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παράγραφος 6 του Ν. 2838 /2000. Επίσης για την ιεραρχία, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη η άσκηση των ίδιων αρμοδιοτήτων κατά το παρελθόν, η ανάγκη οργάνωσης των ανά Δήμο Τμημάτων Δημοτικής Αστυνόμευσης αλλά και το ξεχωριστό καθεστώς της ιδιαίτερης κατηγορίας προσωπικού της νέας υπηρεσίας, το οποίο δεν επιτρέπει παρερμηνεύσεις σχετικά με την αντιστοίχηση των βαθμών ενός Αστυνομικού Γενικών Καθηκόντων της ΕΛ.ΑΣ. και ενός Δημοτικού Αστυνομικού. Επομένως θα πρέπει να αντιστοιχιστούν οι πρώην ΠΕ23-ΤΕ23 με τους αποφοίτους της Σχολής Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. και οι πρώην ΔΕ23 με τους αποφοίτους της Σχολής Αστυφυλάκων. Θυμίζουμε ότι οι δύο αυτές σχολές είναι η μόνη πύλη εισόδου προσωπικού στην ΕΛ.ΑΣ., αποτελούν «παραγωγικές σχολές» (δηλαδή οι απόφοιτοί τους είναι κανονικά σε υπηρεσίες μάχιμες), και είναι όλοι ανακριτικοί υπάλληλοι. Όπως ακριβώς ανακριτικοί υπάλληλοι και «παραγωγικοί» με την παραπάνω έννοια είναι και οι Δημοτικοί Αστυνομικοί.
Σε θέματα ασφάλισης και συνταξιοδότησης θα πρέπει επίσης με βάση την προϋπηρεσία του καθενός να υπάρχει εναρμόνιση με το υπάρχον καθεστώς στις νέες θέσεις εργασίας. Σε θέματα εντοπιότητας, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και κατά την ένταξη στην ΕΛ.ΑΣ. το αμετάθετο που υπήρχε στο εργασιακό καθεστώς των Δημοτικών Αστυνομικών.
Τέλος, η Κ.Υ.Α. των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης, θα πρέπει να προκηρύξει ανά Αστυνομική Διεύθυνση τόσες θέσεις όσες οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23 που καταργήθηκαν στους Δήμους των γεωγραφικών ορίων της κάθε Διεύθυνσης (αφαιρουμένων εάν έχουν γίνει γνωστά τα τελικά νούμερα των εξαιρεθέντων και όσων έχουν απορροφηθεί στα Σωφρονιστικά Καταστήματα), ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι συνάδελφοι να κάνουν αιτήσεις και να μετακινηθούν ΟΛΟΙ όσοι το επιθυμούν στην ΕΛ.ΑΣ., διατηρώντας (με σαφή πρόβλεψη στην Κ.Υ.Α.) το αμετάθετο (εντός των γεωγραφικών ορίων της Αστυνομικής Διεύθυνσης ) που είχαν σαν Δημοτικοί Αστυνομικοί.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Ως μοναδικό προσόν – προϋπόθεση διορισμού να αναφέρεται πως θα πρέπει κάποιος να ανήκει στην κατηγορία των ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23 που καταργούνται στις 23/9/2013. Κάθε άλλο προσόν – προϋπόθεση θα είναι εκ του περισσού.
-          Να προκηρυχθούν ανά περιοχή τόσες θέσεις όσες οι αντίστοιχες ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23 που καταργούνται.
-          Καμία διαδικασία αξιολόγησης δεν θα πρέπει να οριστεί. Αυτοδίκαια θα πρέπει να μετακινηθούν στην ΕΛ.ΑΣ. ΟΛΟΙ οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί που θα καταθέσουν αντίστοιχη αίτηση.
-          Δικαίωμα αίτησης για πλήρωση θέσης σε κάθε Αστυνομική Διεύθυνση να έχουν μόνο όσοι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί υπηρετούσαν στην αντίστοιχη γεωγραφική περιοχή (εντοπιότητα).
-          Να υπάρχει σαφής αναφορά διατήρησης του αμετάθετου στις νέες θέσεις εργασίας.
-          Στις νέες θέσεις εργασίας οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί, να έχουν το βαθμό και τη μισθοδοσία που αντιστοιχεί: 1) Οι πρώην ΠΕ23-ΤΕ23 σε αυτόν των αποφοίτων Σχολής Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. με προϋπηρεσία στη συγκεκριμένη θέση όση έχει ο πρώην Δημοτικός Αστυνομικός από την ημερομηνία διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία (σαν να είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Αξιωματικών την ημερομηνία διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία) και 2) Οι πρώην ΔΕ23 σε αυτόν των αποφοίτων Σχολής Αστυφυλάκων της ΕΛ.ΑΣ. με προϋπηρεσία στη συγκεκριμένη θέση όση έχει ο πρώην Δημοτικός Αστυνομικός από την ημερομηνία διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία (σαν να είχε αποφοιτήσει από τη Σχολή Αστυφυλάκων την ημερομηνία διορισμού του στη Δημοτική Αστυνομία).
-          Σε θέματα ασφάλισης και συνταξιοδότησης να υπάρχει εναρμόνιση με το υπάρχον εργασιακό καθεστώς των Αστυνομικών Γενικών Καθηκόντων, με πρόβλεψη για υπολογισμό της προϋπηρεσίας στη Δημοτική Αστυνομία.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Δυνατότητα κινητικότητας σε άλλες υπηρεσίες.

Οι Δημοτικοί Αστυνομικοί όπως ασφαλώς γνωρίζετε, είναι υπάλληλοι ιδιαίτερα υψηλών προσόντων καθώς σε μεγάλο ποσοστό υπάρχουν πτυχιούχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης (Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι.). Η προοπτική λοιπόν της κατάληψης μιας θέσης εργασίας ως φύλακες καταστημάτων κράτησης ή η ένταξη στην ΕΛ.ΑΣ. δεν είναι για αρκετούς από εμάς επιθυμητή.
Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος κινητικότητας, θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους πρώην Δημοτικούς Αστυνομικούς που δεν επιθυμούν να μετακινηθούν στα Σωφρονιστικά Καταστήματα ή στην ΕΛ.ΑΣ. (όπως άλλωστε παρέχεται και σε κάθε Δημόσιο Υπάλληλο που τίθεται σε καθεστώς διαθεσιμότητας – κινητικότητας), να καταθέτουν αιτήσεις σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου προκηρύξει πλήρωση θέσης  για την οποία πληροί τα τυπικά προσόντα (πχ πρώην Δημοτικός Αστυνομικός με πτυχίο οικονομικών να μπορεί να πάει σε κάποια Εφορία). Άλλωστε και το άρθρο 81 του ψηφισθέντος νόμου δεν απαγορεύει με ρητή διάταξη τη συγκεκριμένη ενέργεια.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Να υπάρξει σαφής αναφορά – πρόβλεψη από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ώστε πρώην Δημοτικός Αστυνομικός να έχει τη δυνατότητα να καταθέσει αίτηση μετακίνησης κατά τη διάρκεια του προγράμματος κινητικότητας και σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου πλην των Σωφρονιστικών Καταστημάτων και της ΕΛ.ΑΣ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Προστασία από μελλοντικές διαθεσιμότητες – κινητικότητες.

Εν κατακλείδι, όλη αυτή η ψυχοφθόρα διαδικασία που έχουμε ζήσει τις τελευταίες ημέρες και η αγωνία που θα επακολουθήσει τους επόμενους μήνες για το μέλλον το δικό μας και των οικογενειών μας, θα ήταν επιεικώς απαράδεκτο και σε κάθε περίπτωση ανεπίτρεπτο να επαναληφθεί στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον για την ίδια ομάδα ανθρώπων.
Για όλους εμάς, τους σημερινούς Δημοτικούς Αστυνομικούς, οι οποίοι τόσο παλέψαμε για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και την επικράτηση του πολιτισμού στις συνηθισμένες στην αναρχία τοπικές κοινωνίες των αστικών κέντρων, οι διαδικασίες διαθεσιμότητας – κινητικότητας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο πως δεν θα μας αγγίξουν ξανά.

Γι’ αυτό λοιπόν ζητούμε:

-          Να υπάρξει σαφής αναφορά – πρόβλεψη από το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ώστε ουδείς από τους πρώην ΠΕ23-ΤΕ23-ΔΕ23, τόσο αυτούς που βάσει της παραγράφου 2 του άρθρου 81 εξαιρούνται από το πρόγραμμα κινητικότητας και παραμένουν στους Δήμους όσο και αυτούς που μέσω του προγράμματος αυτού θα μετακινηθούν προς άλλες υπηρεσίες, να μην συμπεριληφθεί στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον σε κάποιο νέο πρόγραμμα διαθεσιμότητας ή κινητικότητας ή όποιας άλλης παρεμφερούς ορολογίας.

Το Σωματείο μας θα επιδιώξει την άμεση συνεργασία μαζί σας για όλα τα προαναφερθέντα θέματα και επιζητά στο μέτρο του δυνατού τη συμβολή σας στον αγώνα μας για τελική δικαίωση.

 Για το Δ.Σ.

              Ο Πρόεδρος                Η Αναπλ. Γεν. Γραμματέας
 Βαβουράκης Νικόλαος            Κουρουθιανάκη Χρύσα


Σχόλιο Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Το Παγκρήτιο Σωματείο Δημοτικών Αστυνομικών, στο ύψος των περιστάσεων και των κρίσιμων στιγμών που διανύουμε, καταθέτει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων. Καθώς δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, η παρέμβαση αυτή δίνει ένα πάτημα και έναν άξονα κατευθύνσεων, άσχετα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε σε κάποια σημεία. Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. είναι ήδη σε συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων με μέλη του σωματείου και τους δίνουμε συγχαρητήρια για την καταλυτική αυτή παρέμβαση. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά που το Παγκρήτιο μπαίνει μπροστά, θυμίζουμε ότι κατά την ψήφιση του ν.3731/2008 ήταν το μόνο σωματείο που έκανε ολοκληρωμένη και ουσιαστική παρέμβαση. Ενημερώνουμε με την ευκαιρία τους συναδέλφους ότι το Σ.Δ.Α.Α. έχει έρθει ήδη σε επαφή με δικηγόρο για τις επόμενες κινήσεις, ενώ και η ΠΟΕ-ΟΤΑ -που αναμένει το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου- ήδη έχει βάλει τους νομικούς σύμβουλους να το μελετήσουν.

4 σχόλια:

  1. ρε τι πινετε?τι αοπλες προτασεις και μακακιες λετε παλι?ρε εσεις δεν πεζεστε εκει κατω!και ειστε και κρητικοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τι επειχείρημα ειναι αυτο συναδελφε???!!! "και ειστε κ κρητικοι" .λογο καταγωγης δλαδη πρεπει να παρουμε οπλο?!κ ποιος σου ειπε οτι συμφωνουμε ολοι με τις προτασεις?ομως η πλειοψηφια μιλησε κ δεκτηκαμε το αποτελεσμα!!!κ τελος...απο ολα αυτες τις προτασεις που σημειωτεον εχουμε δεκαδες συγχαρητηρια απο,ΟΛΟΥΣ τους δημαρχους της κρητης ,απο μμε,απο πολλους συναδελφους απο ολη την ελλαδα,απο σωματεια που πανω στις προτασεις μας φτιαχνουν κ αυτοι τωρα τις δικες τους !...απο οοοολα αυτα αυτο σε καιει???αν θα παρεις οπλο???αναρωτηθηκες καθολου αν θα εχεις κ δουλεια στις 23/9?Πρωτο μελημα μας ειναι να εχουμε μετα τις 23/9 ΟΛΟΙ δουλεια?προσγειωθητε...ειμαστε απολυμενοι ουσιαστικα αν δεν το εχετε καταλαβει..

      Διαγραφή
  2. Είμαστε ανοικτοί στο να δημοσιεύσουμε τις δικές σου προτάσεις, αν βέβαια πέρα από τα «ευφυή» σχόλια που βομβαρδίζεις το ιστολόγιο, έχεις τη στοιχειώδη ικανότητα να γράψεις μια ολόκληρη παράγραφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θυμιζετε πάντως έντονα εποχή Τσοτυλίου, τότε που σχεδόν όλοι ρωτούσαν περί όπλων και συλλήψεων. Το θέμα είναι πολυδιάστατο και έχει να κάνει καταρχήν με το άν θα έχουμε εργασία το επόμενο διάστημα ή θα απολυθούμε. Δέυτερο νομίζω έρχεται το καθεστώς εργασίας και όλα τα υπόλοιπα που το απαρτίζουν και τελευταίο αλλά όχι ευκαταφρόνητο το πώς θα εκτελέσουμε τις νέες αρμοδιότητες. Συνεπως δεν μπορούμε ούτε να αποκλείουμε την θωράκιση μας κατα την υπηρεσία αλλά ούτε να κραυγάζουμε σαν πολεμοχαρή φυλή. Αυτά τα λίγα συνάδελφοι έχω να πώ μέχρι νεοτέρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή