Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2012

Πράσινος Δακτύλιος από τη Δευτέρα στο κέντρο της Αθήνας

Ελεύθερα θα κυκλοφορούν όλες τις ώρες της ημέρας τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ για τα συμβατικά θα ισχύει το γνωστό σύστημα των μονών - ζυγών. Τα όρια του Μικρού και του Μεγάλου Δακτυλίου. Για ποια οχήματα... ανάβει κόκκινο

Πράσινος Δακτύλιος από τη Δευτέρα στο κέντρο της Αθήνας

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου, τίθεται πάλι σε ισχύ ο Δακτύλιος - μόνο που αυτήν τη φορά θα είναι... Πράσινος! Τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα όλες τις ώρες της ημέρας, ενώ για τα συμβατικά αυτοκίνητα θα ισχύει το γνωστό σύστημα των μονών - ζυγών. Τα αντιρρυπαντικά οχήματα θα πρέπει να εφοδιαστούν με «πράσινο σήμα», το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε έναν μήνα.

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Πράσινου Δακτυλίου θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στην πόλη, στα όρια του λεγόμενου Μεγάλου Δακτυλίου, παλαιών φορτηγών και λεωφορείων με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας 28 ετών και άνω σε πρώτη φάση και 22 ετών και άνω σε δεύτερη φάση.
Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής:
  • Στον Μικρό Δακτύλιο, που περικλείεται από τις οδούς και λεωφόρους Αλεξάνδρας - Ζαχάρωφ - Μεσογείων - Φειδιππίδου - Μιχαλακοπούλου - Σπύρου Μερκούρη - Βρυάξιδος - Υμηττού - Ηλ. Ηλιού - Α. Φραντζή - Λ. Συγγρού - Χαμοστέρνας - Πειραιώς - Ιερά Οδός - Κωνσταντινουπόλεως - Αχιλλέως - Πλατεία Καραϊσκάκη - Καρόλου - Μάρνη - Πατησίων - Αλεξάνδρας, κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς: α) τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα με τεχνολογία κινητήρα Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερη εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 gr/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν, β) τα υβριδικά οχήματα που κινούνται με ηλεκτρισμό και συμβατικό καύσιμο, καθώς και τα οχήματα που χρησιμοποιούν αέριο καύσιμο εκ' κατασκευής (υγραέριο, φυσικό αέριο) τεχνολογίας Euro 4, τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 gr/km.
  • Στον Μεγάλο Δακτύλιο, που περικλείεται από τις λεωφόρους και τις οδούς Παραλιακή - Αλίμου - Βουλιαγμένης - Ελ. Βενιζέλου - Περιμετρική Υμηττού - Κατεχάκη - Μεσογείων - Αγίας Παρασκευής - Χαλανδρίου - Παπανικολή - Παλαιολόγου - Καποδιστρίου - Κύμης - Κασταμονής - Χαλανδρίου - Αναγεννήσεως - Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας - Αθηνών - Θηβών - Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι, απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων και των λεωφορείων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1.1.1984.
Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας, η λεωφόρος Κηφισού και η λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. Η παραπάνω χρονολογία ισχύει μόνο για έναν χρόνο. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2013 η απαγόρευση ισχύει για λεωφορεία και φορτηγά με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1.1.1990.

Oι τροχονόμοι θα ελέγχουν τη νομιμότητα της ελεύθερης κυκλοφορίας των αντιρρυπαντικών οχημάτων με βάση την άδεια κυκλοφορίας. Οι κυρώσεις για την παραβίαση του Πράσινου Δακτυλίου είναι ίδιες με τις κυρώσεις για την παραβίαση του συστήματος μονών - ζυγών.

«Πράσινο σήμα»
οι οδηγοί των αντιρρυπαντικών οχημάτων μπορούν να προμηθευτούν το ειδικό «πράσινο σήμα» ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής πλατφόρμας που θα δημιουργήσουν το ΥΠΕΚΑ και το υπουργείο Ανάπτυξης Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Οι αρμόδιοι επισημαίνουν πως με την ηλεκτρονική έκδοση του σήματος αποφεύγονται οι χρονοβόρες διαδικασίες και η γραφειοκρατία. Οι πολίτες θα μπορούν να προμηθεύονται εύκολα το νέο σήμα, το οποίο επιπλέον θα εκδίδεται δωρεάν.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63704474 

Πράσινος Δακτύλιος: Ποιά οχήματα έχουν ελευθέρας 

 

Από αύριο θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον μικρό δακτύλιο, χωρίς περιορισμό σε όλα τα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.


Από αύριο θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στον μικρό δακτύλιο, χωρίς περιορισμό σε όλα τα οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας euro 5 ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.

Ειδικά για τα υβριδικά επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».

Απαγορεύεται η κυκλοφορία όλων των λεωφορείων και φορτηγών άνω των 2,2 τόνων που έχουν συμπληρώσει 22 χρόνια ζωής, δηλαδή έχουν άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990. Η ημερομηνία αυτή επικαιροποιείται αυτόματα κάθε έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.

Μεταβατική
Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως. Τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον «Πράσινο Δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα της Τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63706201

Δείτε τη σχετική κοινή υπουργική απόφαση:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου