Δευτέρα 28 Μαΐου 2012

32.000€ το ετήσιο κόστος επισκευής του κάθε φορτηγού στο διαγωνισμό -που καταγγέλεται ως φωτογραφικός- στη Θεσσαλονίκη!

Μεταφέρουμε με επιφύλαξη την είδηση που ακολουθεί από το aftodioikisi.gr και σχετικές παραπομπές για το θέμα στην ιστοσελίδα της ΑΣΚ-ΟΤΑ. Πρόκειται για το διαγωνισμό εκχώρησης της συντήρησης των απορριμματοφόρων του Δήμου Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες. Προκαλεί τεράστια εντύπωση το φερόμενο ετήσιο κόστος συντήρησης του κάθε φορτηγού που ανέρχεται σε 32.000€ ανά όχημα χωρίς στην τιμή αυτή να περιλαμβάνεται το κόστος των αναλώσιμων ανταλλακτικών όπως είναι τα ελαστικά τροχών, τα λιπαντικά, τα φίλτρα κ.α.!!!, ενώ ο ιδιώτης εργολάβος θα μπορεί να χρησιμοποιεί τόσο τις εγκαταστάσεις του υπάρχοντος Δημοτικού Συνεργείου, όσο και το προσωπικό του Δήμου!!! Την ίδια στιγμή που η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης φαίνεται πρόθυμη να ξοδέψει τεράστια ποσά για την εκχώρηση αυτή σε ιδιώτες, εξακολουθεί να έχει απλήρωτη επί μήνες την υπερωριακή απασχόληση των εργαζομένων, ενώ το Σ.Δ.Α.Θ. προέβη σε αποχή για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο (δείτε την ανακοίνωσή εδώ). Θυμίζουμε ότι η ΠΟΕ-ΟΤΑ έχει προκηρύξει για την Τετάρτη τρίωρη στάση εργασίας στους ΟΤΑ Θεσσαλονίκης.

 «Ήρθε η ώρα της τελικής αναμέτρησης» από ό,τι φαίνεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης με την «είσοδο» των ιδιωτών στα σκουπίδια (σ.σ.: το θέμα συζητείται σήμερα Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο*), την ώρα μάλιστα που εκτυλίσσεται παράλληλα «το "colpo grosso" του κ. δημάρχου» και «τα πράγματα είναι δεδομένα» στην έκβαση του διαγωνισμού για την ανάθεση του Μηχανουργείου, που θα γίνει την προσεχή Τετάρτη: η «παράδοση» της εν λόγω Υπηρεσίας σε συγκεκριμένο ιδιώτη, στον οποίο ήδη ο δήμος έχει στείλει, παρανόμως, όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Δήμο Θεσσαλονίκης Ηλίας Μανουσαρίδης, 16 απορριμματοφόρα προς επισκευή «χωρίς διαγωνισμό ή απευθείας ανάθεση». Ωστόσο, από πλευράς Διοίκησης, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Θανάσης Παππάς σε συνέντευξή του στην aftodioikisi.gr σημειώνει πως τα απορριμματοφόρα είναι στο συγκεκριμένο ιδιώτη, μετά από συμφωνία που επετεύχθη για «δωρέαν τεχνικό έλεγχο. Εάν πάρει το διαγωνισμό, θα πληρωθεί» , προσθέτει.

Είναι όμως ο διαγωνισμός «στημένος» για να τον πάρει ο συγκεκριμένος ιδιώτης «και να πληρωθεί», (προφανώς και) για τον «δωρέαν τεχνικό έλεγχο»;
«Είναι φωτογραφικός. Και σας παραπέμπω στη δήλωση της Διοίκησης και του αντιδημάρχου Καθαριότητας Θανάση Παππά, ο οποίος -αφού έστειλε τα 16 απορριμματοφόρα στον κ. Καούση- παραδέχθηκε σ' εμάς ότι τα έχει στείλει στον κ. Καούση, ο οποίος θα πληρωθεί όταν πάρει το διαγωνισμό... Είναι δεδομένα τα πράγματα», λέει χαρακτηριστικά o Ηλίας Μανουσαρίδης, με συνέντευξή του στην aftodioikisi.gr, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα..

Όπως σημειώνει, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ήδη παρανόμησε, έκλεψε «χωρίς εισαγωγικά» -όπως το αναφέρει-, με το να δώσει τα 16 απορριμματοφόρα του δήμου στο συγκεκριμένο ιδιώτη. Μάλιστα σήμερα από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, δημόσια, θα καλέσει τον εισαγγελέα να παρέμβει για την «παρανομία Μπουτάρη».

«Εάν πάρει το διαγωνισμό, θα πληρωθεί»
Αυτή είναι η απάντηση του αρμόδιου για την Καθαριότητα της Θεσσαλονίκης, του αντιδήμαρχου Θανάση Παππά, στην aftodioikisi.gr. Όπως διευκρινίζει, τα αυτοκίνητα παραμένουν στην Αθήνα, και στο συγκεκριμένο ιδιώτη, έπειτα από συμφωνία για «δωρεάν τεχνικό έλεγχο» και όχι επισκευή.
Συνεχίζοντας, δίνει ένα σύντομο ιστορικό της όλης υπόθεση: «Όταν ανέλαβα την Καθαριότητα στο ΣΜΑ γινόταν "κόλαση" με τα απορριμματοφόρα. Ήταν ήταν εγκαταλελειμμένα και παρατημένα. Η κατάσταση ήταν απελπιστική και λειτουργούσαν 5-6 απορριμματοφόρα. Εκεί, λοιπόν, παρουσιάστηκε ένα ζήτημα για το πώς θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το ζήτημα. Για να μπορέσουμε να δούμε τι έχουν και να τα λειτουργήσουμε, ζητήσαμε βοήθεια από παντού: και από την ΕΛΒΟ και από ιδιώτες, μεταξύ των οποίων και ο κ. Καούσης, ο οποίος είναι κατασκευαστής και στο παρελθόν, η προηγούμενη Διοίκηση, έχει στείλει απορριμματοφόρα εκεί.
»Κάναμε ένα έγγραφο το οποίο λέει "δωρεάν τεχνικός έλεγχος" για να μπορέσουμε να φτιάξουμε τις βλάβες. Πράγματι, κατόπιν, πήραμε καρτέλες με τις βλάβες, τις επιβεβαίωσαν οι δικοί μας μηχανικοί, και μετά κάναμε την τεχνο-οικονομική μελέτη για τη δημοπρασία που πρέπει να γίνει (σ.σ.: ο διαγωνισμός της Τετάρτης)».
Από την άλλη πλευρά, συνεχίζει, «αν θα τα φέρουμε πίσω εμείς, θα πρέπει να το κάνουμε με δικά μας μέσα και πόρους, και από το Γενάρη προσπαθώ να περάσω "μίσθωση μεταφορικών μέσων" στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά έχω απέναντί μου όλους αυτούς που μιλούν για ιδιωτικοποίηση. Δεν μπορώ να υποχρεώσω τον ιδιώτη να μου τα φέρει πίσω, όταν μάλιστα μου κάνει "δωρεάν τεχνικό έλεγχο"».

«Μας διώχνουν από το Μηχανουργείο της Νέας Ελβετίας»
Και τι πρόκειται να γίνει στο δημοτικό συμβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα; Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, εάν εγκριθεί η "μίσθωση μεταφορικών μέσω", τότε του δοθεί η δυνατότητα, για παράδειγμα, να μισθώσει ένα γερανό, ένα μεγάλο όχημα, που θα μεταφέρει τα απορριμματοφόρα πίσω στη Θεσσαλονίκη. Όπως, δε, αποκαλύπτει, και στον κεντρικό δήμο να τα πάει, θα έχει πρόβλημα, διότι «στο χώρο της Νέας Ελβετίας μας διώχνει το μετρό. Πέραν αυτού, είναι αφύλαχτος ο χώρος, κλέβουν πετρέλαιο και ανταλλακτικά».

«Το διά ταύτα»
«Άρα, λοιπόν, θέλουμε να γίνει ο διαγωνισμός, να τα πάρει ο ανάδοχος και να υπάρξει μια οριστική λύση στο συγκεκριμένο θέμα. Από εκεί και πέρα; Αρχίζει η φαντασία...».
«Σκοπίμως υποβαθμίζει το Μηχανουργείο,σκοπίμως επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του δήμου»
Από την άλλη πλευρά, πάντως, ο Ηλίας Μανουσαρίδης κατηγορεί το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, «το "πουλέν" της κυβερνητικής πολιτικής» -όπως τον χαρακτηρίζει-, πως σκοπίμως υποβαθμίζει το μηχανολογικό του δήμου και επιβαρύνει τον προϋπολογισμό, ενώ έχει αποδείξεις πως στον ιδιώτη θα κοστίσουν περισσότερα οι όποιες επιδιορθώσεις των οχημάτων από ό,τι στο Μηχανουργείο του Δήμου Θεσσαλονίκης:
«Μας δημιουργεί προβληματισμό ο διαγωνισμός που προβλέπει 32.000 ευρώ συντήρηση για το κάθε φορτηγό το χρόνο! Για όνομα, τη στιγμή που ένα καινούργιο κάνει 120.000 ευρώ, ενώ ένα μεταχειρισμένο διετίας σε καλή κατάσταση, από Γερμανία και Ολλανδία, στοιχίζει περίπου 75.000 ευρώ! Επιπλέον, έχουμε αποδείξεις ότι 10 απορριμματοφόρα τα συντηρούμε αυτή τη στιγμή με κόστος 5.700 ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερο απ' ό,τι θα στοιχίσουν σε ιδιώτη. Τα βγάζουμε έξω την επόμενη εβδομάδα να «δουλέψουν» και ήταν παροπλισμένα για έξι μήνες. Επιβαρύνει έτσι τον προϋπολογισμό του δήμου ή όχι. Είναι αυτό σχέδιο για ιδιωτικοποίηση ή όχι; Εάν αυτό δεν είναι σχέδιο, τότε ποιο είναι σχέδιο;», υπογραμμίζει.

Η «5η Φάλαγγα» Μπουτάρη
Αναφορικά με τη διάσπαση στο εσωτερικό του ΣΕΔΘ, τονίζει: «Πρόκειται για εκπροσώπους "τριών" παρατάξεων, που ωστόσο κατέβηκαν με κοινό ψηφοδέλτιο στο πρόσφατο Συνέδριο της ΠΟΕ-ΟΤΑ στην πόλη μας, τη ΔΑΚΕ (Ν.Δ.), ΑΚΕ ("ανεξάρτητη" Ν.Δ.) και ΔΕΕ (μισό Ν.Δ., μισό ΠΑΣΟΚ), που είπαν ανοιχτά ότι πρέπει να προχωρήσει ο διαγωνισμός διότι διαφορετικά δε θα γίνεται αποκομιδή, καθαριότητα. Χρησιμοποίησαν δηλαδή επιχειρήματα της Διοίκησης. Αυτό είναι ντροπή για το Σύλλογό μας διότι λειτούργησαν και λειτουργούν ως "5η Φάλαγγα" του κ. Γιάννη Μπουτάρη. Ξέρουμε ότι ελέγχονται απευθείας από τον κ. δήμαρχο. Παίζουν το "ρόλο" της εργοδοσίας».

Προκήρυξη στάσης εργασίας από ΠΟΕ-ΟΤΑ
Να σημειωθεί ότι κατόπιν της διαφοροποίησης των παραπάνω παρατάξεων, ο ΣΕΔΘ δεν πήρε απόφαση για καμία κινητοποίηση, με αποτέλεσμα ο Ηλίας Μανουσαρίδης να στείλει επιστολή στην ΠΟΕ-ΟΤΑ, ζητώντας να κηρύξει κινητοποίηση για να καλυφθούν, όπερ και εγένετο: έτσι, για την Τετάρτη, ημέρα του διαγωνισμού για τους ιδιώτες στο Μηχανουργείο της Θεσσαλονίκης, η Ομοσπονδία των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας σε όλους τους ΟΤΑ του νομού, από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι, και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 9 και μισή το πρωί έξω από το νέο δημαρχείο της πόλης. Ο, δε, πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Θέμης Μπαλασόπουλος, μιλώντας στην ιστοσελίδα, έχει ήδη τονίσει πως «δε θα αφήσουμε τον Μπουτάρη να"πουλήσει" εργαζόμενους και σκουπίδια στους ιδιώτες. Θα τον εμποδίσουμε με κάθε τρόπο».

Επίθεση Παππά κατά ΣΕΔΘ και ΠΟΕ-ΟΤΑ
Ποια είναι η απάντηση του δήμου διά στόματος Θανάση Παππά; «Aυτοί που θέλουν να καταστραφεί το σύστημα και δε θέλουν να γίνει ο διαγωνισμός τώρα έχουν... λυσσάξει και θέλουν να τα κάνουν όλα ΚΚΕ στην Ελλάδα».

Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/proto_thema/20152

Διαβάστε επίσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου