Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Ενισχύεται η ελεγχόμενη στάθμευση στο Δήμο Αθηναίων - Άρθρο της Καθημερινής

Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν σταμάτησε ποτέ, αλλά συρρικνώθηκε αφού πέρασε σε μια διεύθυνση με ελλιπές προσωπικό. Λειτουργεί σε δώδεκα τομείς της Αθήνας και σε περιοχές με νοσοκομεία.
Η ελεγχόμενη στάθμευση στον Δήμο της Αθήνας ατόνησε μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και το γνωστό φαινόμενο των παράνομων παρκαρισμάτων, οι μικροπαραβάσεις του ΚΟΚ και η επέκταση των τραπεζοκαθισμάτων στις εμπορικές περιοχές έγιναν ξανά καθημερινότητα.

Η εικόνα αυτή ενδέχεται να αλλάξει, αφού την επόμενη εβδομάδα επανασυστήνεται η Δημοτική Αστυνομία, σε πιο σύγχρονες βάσεις και με σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία της.

«Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν σταμάτησε ποτέ, αλλά συρρικνώθηκε αφού πέρασε σε μια διεύθυνση με ελλιπές προσωπικό. Τώρα θα αποκτήσει ξανά τις παλιές της αρμοδιότητες και θα ενισχυθεί νομικά», λέει ο Αντώνης Καφετζόπουλος, αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για την εποπτεία και τον συντονισμό των δράσεων της Βιώσιμης Κινητικότητας.

Μέχρι στιγμής οι υπηρεσίες που εξακολουθούν να λειτουργούν είναι η εποπτεία των θέσεων μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών σε δώδεκα τομείς της Αθήνας, ιδιαίτερα όμως σε επιλεγμένα σημεία, όπως είναι, για παράδειγμα, περιοχές με νοσοκομεία. Οταν φτάνουν καταγγελίες πολιτών, οι υπάλληλοι του δήμου ελέγχουν και παραβάσεις όπως η κατάληψη χώρων στάθμευσης αναπήρων, ράμπες κ.ά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας οδήγησε σε μείωση των ελέγχων. Χαρακτηριστικά, τον Απρίλιο του 2013 οι έλεγχοι όλων των ειδών σημείωσαν αύξηση 102%, ενώ τον επόμενο χρόνο έπεσαν κατά 72%. Αξίζει να σημειωθεί πως η Τροχαία δεν συγκεντρώνει στατιστικά παράνομων σταθμεύσεων, αλλά των ατυχημάτων και των αιτιών τους.

Η επόμενη φάση της Δημοτικής Αστυνομίας θα αφορά δύναμη 100 και πλέον ατόμων και πολλή... τεχνολογία. «Εξετάζουμε τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως αισθητήρες και εφαρμογές για smartphones. Θα παίρνουμε δεδομένα για τα πάντα και πολύ σύντομα θα έχουμε όλη την εικόνα των μετακινήσεων στην πόλη», λέει ο κ. Καφετζόπουλος. Τα ψηφιακά μέσα αναπτύσσονται από τον Τομέα Μηχανογράφησης και βρίσκονται ήδη σε πιλοτική λειτουργία στην οδό Σκουφά και την οδό Γενναδίου. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν αγορά χρόνου στάθμευσης από το κινητό με sms ή ηχητικό μήνυμα, αισθητήρες που ελέγχουν τις διαθέσιμες θέσεις για κατοίκους και επισκέπτες και θα ενημερώνουν μια εφαρμογή για smartphone, επίβλεψη της παραγωγικότητας των δημοτικών αστυνομικών κ.ά. Το σύστημα θα δίνει στοιχεία για τον φόρτο και τις ώρες κίνησης στο κέντρο της πόλης, γεγονός που θα επιτρέψει να σχεδιαστούν οι πολιτικές κίνησης.

«Ημουν σύμβουλος κινητικότητας όταν σχεδιάσαμε τον ποδηλατόδρομο που ξεκινάει από το Μεταξουργείο και καταλήγει στο Φαληρικό Δέλτα. Θέλουμε τώρα να χαράξουμε ποδηλατόδρομους σε ήπιας κυκλοφορίας δίκτυα», λέει ο κ. Καφετζόπουλος.

Η λειτουργία των υπηρεσιών θα γίνει σταδιακά, αλλά ο Δήμος Αθηναίων αναφέρει ότι από την πρώτη κιόλας ημέρα θα δείξει μηδενική ανοχή σε παραβάσεις όπως το παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμια, σε διαβάσεις ΑμεΑ κ.ο.κ. Χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το σύνολο των αρμοδιοτήτων που θα παραχωρηθούν στη Δημοτική Αστυνομία, αυτές σίγουρα θα περιλαμβάνουν τον έλεγχο όλων των ειδών θέσεων στάθμευσης που θα επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, τον έλεγχο των πεζοδρομίων ώστε να μην καταλαμβάνονται παρανόμως από μηχανάκια, αυτοκίνητα και τραπεζοκαθίσματα. Η Δημοτική Αστυνομία δεν θα ελέγχει παραβάσεις του ΚΟΚ, όπως παραβίαση φαναριών, δεν θα πραγματοποιεί έλεγχο καυσαερίων κ.ο.κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου