Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

Η επιστολή της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. στους βουλευτές και η απάντηση στις Αναφορές των κ.κ. Μητρόπουλου, Στρατούλη, Ξουλίδου, Νικολόπουλου & Απ. Κακλαμάνη


Ενωτική Κίνηση Εργαζομένων Δημοτικής Αστυνομίας
 

Αθήνα, 27 Δεκεμβρίου 2013
Αρ. πρωτ.: 13

Προς: κ.κ. Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου

Θέμα: Καταγγελία για φωτογραφικές ρυθμίσεις και ευνοιοκρατία στη διαδικασία κινητικότητας των Δημοτικών Αστυνομικών

Αξιότιμοι κύριοι, αξιότιμες  κυρίες

Σας ενημερώνουμε για μια αδικία που έχει λάβει χώρα στη διαδικασία της κινητικότητας των Δημοτικών Αστυνομικών με ευθύνη του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος με εγκύκλιο εισάγει «φωτογραφικές» ρυθμίσεις με αποτέλεσμα την ευνοιοκρατία υπέρ διορισθέντων συγκεκριμένου διαγωνισμού.

Ειδικότερα, η διαδικασία πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία με τις προκηρύξεις του έτους 2009 «βαφτίστηκε» μέσω εγκυκλίου σε διαδικασία που εμπίπτει «στις λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ» και μοριοδοτείται προνομιακά στην κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών, ενώ δεν πρόκειται για τέτοια, για λόγους που αναλύονται παρακάτω:

Α. Οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία από το έτος 2002 και εξής γίνονται με τη διαδικασία των Π.Δ. 23/2002 και Π.Δ. 135/2006 (σειρά προτεραιότητας, με αντικειμενικά κριτήρια). Ο διαγωνισμός του 2009 έγινε με την ίδια ακριβώς διαδικασία με τις προηγούμενες φορές, με τη μόνη διαφορά ότι με την ισχύ του ν. 3812/2009 (άρθ. 2, παρ.3) υπήρξε δυνατότητα υποβολής ενστάσεων για έναν και μόνο πίνακα ενώπιον του ΑΣΕΠ (τον αρχικό πίνακα σειράς κατάταξης, άρθ. 7, παρ.1 του Π.Δ. 135/2006). Δεν ίσχυσε το ίδιο για τον πίνακα αναστήματος-αθλητικών δοκιμασιών (άρθ. 7, παρ.6 του Π.Δ. 135/2006), τον πίνακα ψυχοτεχνικών δοκιμασιών (άρθ. 8, παρ.4 του Π.Δ. 135/2006), αλλά ούτε και τον τελικό πίνακα κατάταξης (άρθ. 9 του Π.Δ. 135/2006).
                                                                          
Β.  Σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 4, της υποπαραγράφου Ζ.1, της παραγράφου Ζ, του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α’), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 91 του ν. 4172/2013: «Το τριμελές ειδικό υπηρεσιακό συμβούλιο λαμβάνει υπόψη τον τρόπο εισαγωγής στους φορείς της παραγράφου 1 του άρθρου 90, και ιδίως αν πρόκειται για διαδικασία γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ή για διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας η οποία διενεργείται εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ, ή για διαδικασία που εποπτεύει το ΑΣΕΠ, καθώς και για Διαγωνισμό Εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, την εργασιακή τους φυσιογνωμία, την εκπαίδευσή τους, τη διοικητική και εργασιακή τους εμπειρία και τα λοιπά στοιχεία του προσωπικού μητρώου τους. Οι τρίτεκνοι υπάλληλοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται κατά προτεραιότητα. Με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης καθορίζονται εισοδηματικά ή άλλα κριτήρια, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης».

Δηλαδή ως προς τον τρόπο εισαγωγής ο Νόμος κάνει ρητή αναφορά σε:
α) διαδικασία γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ: Η διαδικασία πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία δεν γίνεται με γραπτό διαγωνισμό.
β) για διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας η οποία διενεργείται εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ:  Η διαδικασία πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία  εμπίπτει μεν στη διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σειρά προτεραιότητας, αλλά δεν διενεργείται από το ΑΣΕΠ. Διενεργείται από τις Επιτροπές της Περιφέρειας που προβλέπονται στα Π.Δ.23/2002 και Π.Δ. 135/2006 όπου το ΑΣΕΠ δεν έχει την παραμικρή  εμπλοκή. Τονίζεται ότι με την ισχύ του ν. 3812/2009  (άρθ.2, παρ.3) δίνεται η δυνατότητα ένστασης στο ΑΣΕΠ που καταλαμβάνει και το  διαγωνισμό του 2009. Ακόμη όμως και με τη δυνατότητα υποβολής ένστασης δεν αλλάζουν οι προϋποθέσεις του Νόμου, που ορίζει ρητά για διαδικασία που «διενεργείται εξ ολοκλήρου από το ΑΣΕΠ».
γ) διαδικασία που εποπτεύει το ΑΣΕΠ: Η διαδικασία πρόσληψης στη Δημοτική Αστυνομία υλοποιείται σε διάφορα στάδια (κατάθεση δικαιολογητικών, υψομέτρηση, αθλητικές δοκιμασίες, ψυχοτεχνικά τεστ) και δεν εποπτεύεται από το ΑΣΕΠ, καθώς ούτε παρίσταται μέλος του ΑΣΕΠ στην Επιτροπή, ούτε ο διαγωνισμός λαμβάνει έγκριση από το ΑΣΕΠ, ούτε το ΑΣΕΠ ενεργεί δειγματοληπτικό έλεγχο στα δικαιολογητικά που έχουν κατατεθεί. 
δ) Διαγωνισμό Εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης: Δεν εμπίπτει προφανώς σε αυτή την περίπτωση.

Με την απλή ανάγνωση του νόμου είναι πασιφανές ότι η διαδικασία πρόσληψης δημοτικών αστυνομικών από το 2002 μέχρι και σήμερα δεν εμπίπτει σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις, ούτε πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος.

Γ.  Με την εξουσιοδότηση του ως άνω νόμου δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθ. ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/3/οικ. 22274/ 9.8.2013 (ΦΕΚ Β΄ 1992/2013) απόφαση «Καθορισμός της διαδικασίας επιλογής των προς μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλων, των κριτηρίων επιλογής και κατάταξής τους καθώς και του τρόπου μοριοδότησής τους». Με την απόφαση αυτή μεταξύ άλλων μοριοδοτείται ο τρόπος εισαγωγής στη  Δημόσια Διοίκηση, κατά το κριτήριο 3 στους πίνακες Ι, ΙΙ, & ΙΙΙ του παραρτήματος Γ’ της απόφασης:
3.       ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΜΟΡΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΣΔΔ ή ΣΤΗΝ ΕΣΤΑ

30
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ

30
ΚΑΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ  ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡ.18 ΤΟΥ Ν.2190/1994

25
ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΣΕΠ

20
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΒΑΣΕΙ Ν.1648/1986 ή Ν.2643/1998

15
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

15
ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟ ΑΣΕΠ

20
ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ

5


Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ούτε από την υπουργική απόφαση προκύπτει ότι θα πρέπει να μοριοδοτηθεί κατ’ εξαίρεση ο διαγωνισμός του 2009 για τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς δεν εμπίπτει ευθέως σε καμία από τις παραπάνω περιπτώσεις. 

Δ. Δυνάμει της ως άνω υπουργικής απόφασης εκδόθηκε η εγκύκλιος ΔΙΠΙΔΔ/Β.2/Δ/10/ οικ.22738/16.8.2013 για την υλοποίηση της κινητικότητας, όπου δίνονται ενδεικτικά παραδείγματα για τις διάφορες περιπτώσεις. Έτσι, μια διαδικασία εντάσσεται στις «λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ», όταν συζευκτικά τηρούνται κάποιες προϋποθέσεις, όπως π.χ. το ΑΣΕΠ εκδίδει ή εγκρίνει την προκήρυξη, συγκροτεί τις απαιτούμενες επιτροπές επιλογής, και ασκεί όλες τις προβλεπόμενες αρμοδιότητες για την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών έως τον καθορισμό των διοριστέων και τη δημοσίευση των οικείων πινάκων σε ΦΕΚ. Κάτι που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση για την προκήρυξη του 2009 για τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς το μόνο που ελέγχθηκε από το ΑΣΕΠ είναι ένας πίνακας, και αυτός αποκλειστικά και μόνο για όσους υπέβαλαν ένσταση.

Ε. Με τη ΔΙΠΙΔ/Β.2/Δ/83/οικ.32170/ 29.11.2013 εγκύκλιο για την κινητικότητα των δημοτικών αστυνομικών, σε μια εξωφρενική παρέμβαση, καταλύονται τόσο οι ρητές διατάξεις του ν.4093/2012 που μνημονεύθηκαν αρχικά, όσο και η ίδια η υπουργική απόφαση. Ενώ στην εγκύκλιο αρχικά «σημειώνεται ότι η μοριοδότηση γίνεται από το ΑΣΕΠ και όχι από τις Διευθύνσεις Διοικητικού / Προσωπικού των Φορέων Προέλευσης», στη συνέχεια αυτό αναιρείται καθώς επισημαίνεται ότι «η διαδικασία πρόσληψης των υποψηφίων ως ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας κατά την οποία υπήρχε η δυνατότητα άσκησης ένστασης ενώπιον του ΑΣΕΠ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν.3812/2009 συγκαταλέγεται στις “λοιπές διαδικασίες υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ”» της σχετικής απόφασης. Είναι φανερό ότι η παραπάνω «επισήμανση» αποτελεί ευθεία παρέμβαση σε μια Ανεξάρτητη Αρχή όπως είναι το ΑΣΕΠ με λειτουργική ανεξαρτησία κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα, επιβάλλοντάς στην Αρχή να εντάξει μια διαδικασία πρόσληψης με υποτυπώδη έλεγχο από το ΑΣΕΠ, στις διαδικασίες όπου αυτό είχε ουσιαστική εποπτεία!

Για να γίνει κατανοητός ο βαθμός της παρέμβασης και το μέγεθος της ευνοιοκρατίας του Υπουργού για τους διορισθέντες του συγκεκριμένου διαγωνισμού, γίνεται μνεία ότι ακόμη και στην περίπτωση στην οποία η Επιτροπή Αξιολόγησης συμπεριλάμβανε μέλος του ΑΣΕΠ που θα συμμετείχε στη διαδικασία πρόσληψης από την αρχή ως το τέλος της, τότε η διαδικασία αυτή θα μοριοδοτούνταν με 15 μόρια, δηλαδή λιγότερα(!!!) μόρια από τη διαδικασία ελέγχου κατόπιν ενστάσεων για έναν και μόνο πίνακα του διαγωνισμού, που -κατά την εγκύκλιο- εμπίπτει στις περιπτώσεις εποπτείας που λαμβάνουν 20 μόρια!

Επισημαίνεται επίσης ότι με την ίδια εγκύκλιο εισάγεται σειρά άλλων προνομιακών ρυθμίσεων για τους διορισθέντες του τελευταίου διαγωνισμού, αλλά στο παρόν έγγραφο εστιάζουμε μόνο στη μοριοδότηση.

Επειδή απ’ όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι καθίσταται πλήρως ορατή η «ωμή» παρέμβαση του Υπουργού ώστε να μοριοδοτηθούν προνομιακά οι διορισθέντες συγκεκριμένου διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ακόμη και οι έχοντες ελάχιστα τυπικά προσόντα και σοβαρές πειθαρχικές ποινές να προηγούνται έναντι όλων των άλλων κατά παράβαση της αρχής της ισότητας αλλά και κάθε έννοιας αξιοκρατίας, σας καλούμε να παρέμβετε άμεσα και δυναμικά για την αποτροπή εφαρμογής της σχετικής οδηγίας της ΔΙΠΙΔ/Β.2/Δ/83/οικ.32170/ 29.11.2013 εγκυκλίου.

Μετά τιμής
Τα μέλη της Ε.Κ.Ε.Δ.Α.

Η παραπάνω επιστολή έγινε Αναφορά από τη Σταυρούλα Ξουλίδου (Ανεξάρτητοι Έλληνες), Αλέξη Μητρόπουλο και Δημήτρη Στρατούλη (ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ), Απόστολο Κακλαμάνη (ΠΑΣΟΚ), και Νίκο Νικολόπουλο (Ανεξάρτητοι Δημοκρατικοί Βουλευτές), τους οποίους ευχαριστούμε θερμά.

Η απάντηση του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν μπαίνει στην ουσία της καταγγελίας, καθώς παραθέτει το γνωστό τυποποιημένο κείμενο-καρμπόν για όλες τις χρήσεις. Το μόνο που αλλάζει είναι η ημερομηνία και ο αριθμός πρωτοκόλλου. Για να μην γράφουμε τα ίδια, παραπέμπουμε στην ίδια απάντηση σε άσχετη Αναφορά: