Κυριακή 22 Απριλίου 2012

Εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας εξέδωσε αναλυτική εγκύκλιο για για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων. Η εγκύκλιος αναφέρεται εκτενώς σε όλες τις προπαρασκευαστικές ενέργειες που θα πρέπει να υλοποιήσει το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων καθώς και τις συντονιστικές οδηγίες ανά στάδιο επιχειρήσεων για την ενεργοποίηση του μηχανισμού πολιτικής προστασίας και την άμεση απόκριση μετά την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείριση συνεπειών.

Αντιγράφουμε μόνο το κομμάτι που αφορά στην προετοιμασία των δήμων:


1.2.3 Ετοιμότητα Δήμων
Στα πλαίσια της ετοιμότητας των Δήμων για την άμεση απόκριση και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείριση συνεπειών λόγω σεισμού, παρακαλούμε με ευθύνη των Δημάρχων λόγω αρμοδιότητας για τα εξής:
1. Με απόφαση των Δημάρχων να συσταθούν οι επιτροπές πρωτοβάθμιου προσεισμικού έλεγχου κτιρίων αρμοδιότητας των Δήμων, σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί ή πραγματοποιηθεί ο ανωτέρω έλεγχος, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα 7872/31-12-1997 και 2189/29-05-2001 έγγραφα του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. νυν ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. Τα αποτελέσματα του προσεισμικού ελέγχου των κτιρίων του Δήμου να αποσταλούν στον Ο.Α.Σ.Π. (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο 2189/29-05-2001 έγγραφο του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. νυν ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.)
2. Οι Δήμαρχοι, με βάση τα αποτελέσματα του προσεισμικού ελέγχου κτιρίων να δρομολογήσουν δράσεις περαιτέρω ελέγχου και λήψης μέτρων προστασίας, όπου αυτό απαιτείται (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο 2189/29-05-2001 έγγραφο του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. νυν ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.)
3. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας να προχωρήσει σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου στην κατάρτιση και τήρηση επικαιροποιημένου καταλόγου (μητρώου) υπαλλήλων του Δήμου που διαθέτουν τα κατάλληλα επαγγελματικά προσόντα προκειμένου να συνδράμουν το έργο της Υπηρεσίας Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. στον έλεγχο κτιρίων, εφόσον τούτο απαιτηθεί.
4. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας να προχωρήσει σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου στην κατάρτιση και τήρηση επικαιροποιημένου καταλόγου των επιχειρησιακά έτοιμων μέσων που διαθέτουν οι υπηρεσίες του Δήμου, για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών λόγω σεισμού (μηχανήματα έργων, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, κλπ.).
5. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες, να προσδιορίσει κτίριο6 ή άλλο χώρο του Δήμου όπου σε περιπτώσεις κατάστασης έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμού ο Δήμαρχος θα συντονίζει τη διάθεση του απαραίτητου δυναμικού και μέσων εντός των διοικητικών του ορίων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών που μπορεί να προκύψουν από σεισμούς.
6. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τεχνικές Υπηρεσίες, Πολεοδομικά Γραφεία, κλπ) να προχωρήσει στον προσδιορισμό χώρων προσωρινής εναπόθεσης μπαζών μετά από σεισμό.
7. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες (Τεχνικές Υπηρεσίες, κλπ) να προχωρήσει στον προσδιορισμό ή επανέλεγχο υπαίθριων χώρων συγκέντρωσης του πληθυσμού μετά από σεισμό (χώροι καταφυγής), σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π.
Μετά την επιλογή των χώρων που θα προσδιοριστούν από τα Γραφεία Πολιτικής Προστασίας των Δήμων ως χώροι καταφυγής, θα ακολουθήσει καταγραφή η οποία θα κοινοποιηθεί, δια του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, στη Δ/νση Πολιτικής Προστασίας των οικείων Περιφερειών και στη Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Επισημαίνεται ότι κατά την επιλογή των χώρων καταφυγής θα πρέπει να αποφεύγονται χώροι πλησίον παραθαλάσσιων και παράκτιων περιοχών και σε υψομετρική θέση τέτοια ώστε να μην κινδυνεύουν να επηρεαστούν από την εκδήλωση θαλασσίων κυμάτων βαρύτητας (τσουνάμι).
8. Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου να προχωρήσει στη σύνταξη μνημονίου ενεργειών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων. Νοείται ότι στα ανωτέρω μνημόνια ενεργειών θα περιλαμβάνονται και οι κατάλογοι οι οποίοι έχουν καταρτιστεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σημεία 3. και 4. της παρούσας παραγράφου. Αντίγραφο του μνημονίου ενεργειών (συμπεριλαμβανομένου καταλόγου με τηλέφωνα επικοινωνίας των επιχειρησιακά υπευθύνων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης λόγω σεισμών) για λόγους άμεσης κινητοποίησης να κοινοποιηθεί στις κατά τόπους υπηρεσίες του Π.Σ. και της ΕΛ.ΑΣ. που εδρεύουν εντός των διοικητικών τους ορίων.
9. Σύγκληση των Συντονιστικών Τοπικών Οργάνων (ΣΤΟ) των Δήμων, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό των φορέων που εμπλέκονται σε επίπεδο Δήμου σε δράσεις πολιτικής προστασίας για την ετοιμότητα αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης συνεπειών από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων.
 Στις συνεδριάσεις των Συντονιστικών Τοπικών Οργάνων (ΣΤΟ) των Δήμων θα συζητηθούν και ζητήματα τα οποία αφορούν τη συνεργασία των φορέων για την άμεση απόκριση και την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείριση των συνεπειών λόγω σεισμικών φαινομένων (σύμφωνα με τα Μέρη 2ο και 3ο του παρόντος).
Τα Γραφεία Πολιτικής Προστασίας των Δήμων, μετά τη σύγκληση των Συντονιστικών Τοπικών Οργάνων, θα κοινοποιήσουν στην Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας και της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης τα πρακτικά της συνεδρίασης, για λόγους ενημέρωσης. Οι συνεδριάσεις των ΣΤΟ των Δήμων θα πρέπει να προγραμματιστούν και υλοποιηθούν με ευθύνη των Δημάρχων εντός δύο (2) μηνών από τη λήψη του παρόντος.

Στην εγκύκλιο υπάρχει και εξειδικευμένη αναφορά στη Δημοτική Αστυνομία στο στάδιο κινητοποίησης μετά την εκδήλωση μεγάλου σεισμού:

Δήμοι που έχουν συστήσει Υπηρεσίες Δημοτικής Αστυνομίας, κινητοποιούν κατά περίπτωση τις υπηρεσίες της Δημοτικής Αστυνομίας στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους (Ν3731/2008, 263/Α΄/2008) και ιδιαίτερα στη διευκόλυνση της κίνησης των πολιτών προς τους χώρους καταφυγής και στη συνδρομή στο έργο της ΕΛ.ΑΣ. ή του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, αν τούτο απαιτείται.

Διαβάστε την εγκύκλιο:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου