Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Πρόγραμμα Δράσης ΠΟΕ-ΟΤΑ για το 41ο συνέδριο - Δημοτική Αστυνομία - Υπαλληλικός Κώδικας

Δόθηκε στη δημοσιότητα και το πλαίσιο δράσης της Ομοσπονδίας που θα παρουσιαστεί στο 41ο τακτικό συνέδριο. Αναδημοσιεύουμε το κομμάτι που αφορά τη δημοτική αστυνομία, αλλά και τον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών & Κοινοτικών Υπαλλήλων:

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ:
Η  αδιαφορία της κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για τον καθορισμό της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας ώστε να είναι στην υπηρεσία των πολιτών με βασικό στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, είναι συνεχής. Πάγια θέση μας είναι να μην επιτρέψουμε την μετατροπή της σε μηχανισμό καταστολής, στα πρότυπα της Ελληνικής Αστυνομίας. Προτάσεις και επιδιώξεις για οπλοφορία του ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και για κοινή δράση και λειτουργία με την Ελληνική Αστυνομία θα μας οδηγήσουν σε επικίνδυνα μονοπάτια και θα δημιουργήσουν επικίνδυνες καταστάσεις βάζοντας καθημερινά σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα του προσωπικού. Ο αγώνας μας το επόμενο χρονικό διάστημα πρέπει να είναι ουσιαστικός και ξεκάθαρος για το πλαίσιο λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας αλλά και την επίλυση των καθημερινών προβλημάτων του προσωπικού, που ενώ αναγνωρίζονται ως δίκαια δεν δίνονται λύσεις. Αυτά αναλυτικά είναι:

  1. Να ενταχθεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας (Π.Ε., Τ.Ε. και Δ.Ε.) στα Β.Α.Ε. (κατηγορία Βαρέων).
  2. Να χορηγείται με τροποποίηση της κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (Μ.Α.Π.) γάλα και στο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και να γίνονται και σε αυτούς οι εξετάσεις Προληπτικής Ιατρικής.
  3. Να μην υπάρχει περιορισμός στην υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας κατά τις Κυριακές, αργίες και εξαιρέσιμες και να τροποποιηθεί το άρθρο 20 του Ν.4024/2011.
  4. Επανακαθορισμός και αποποινικοποίηση των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής Αστυνομίας με αυτές που εμπλέκονται η Ελληνική Αστυνομία και άλλοι φορείς.
  5. Να μειωθεί στα (5) πέντε χρόνια από (8) οχτώ χρόνια το χρονικό διάστημα υποχρεωτικής παραμονής στον Ο.Τ.Α. που προσλαμβάνεται ο Δημοτικός Αστυνόμος για να έχει το δικαίωμα της μετάταξης.
  6. Άμεση ανάγκη τροποποίησης του βασικού Νόμου (3731/2008) για τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς οι διατάξεις του συγκρούονται με το νέο Μισθολόγιο–Βαθμολόγιο (Ν.4024/2011). Υπάρχει αδυναμία πλήρωσης των θέσεων ιεραρχίας (Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών, Τμηματαρχών) στη Δημοτική Αστυνομία, αφού ο Ν.4024/2011 έχει καταστήσει ανεφάρμοστο το Ν.3731/2008 που βασίζεται στο προηγούμενο Βαθμολόγιο. Επίσης, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις ειδικές θέσεις ιεραρχίας που προέβλεπε ο Ν. 3731/2008 (Υποδιευθυντές, Τμηματάρχες Β΄, Επόπτες κ.λ.π.).
  7. Δεν έχει προβλεφθεί η καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης για τις θέσεις ιεραρχίας που προβλέπει το άρθρο 8, παρ. 8 του Ν.3731/2008 για τη Δημοτική Αστυνομία.
  8. Ανάγκη επανακαθορισμού των αρμοδιοτήτων της Δημοτικής  Αστυνομίας, εκ των οποίων χρήζει άμεσης επανεξέτασης η αρμοδιότητα του υπαίθριου εμπορίου, η οποία είναι η κύρια αιτία για τις συνεχείς επιθέσεις κατά των Δημοτικών Αστυνομικών. Η άσκηση αυτής της αρμοδιότητας έχει ξεφύγει του πλαισίου του Ν.2323/1995 για το υπαίθριο εμπόριο και άπτεται πλέον του μεταναστευτικού προβλήματος, καθότι το παραεμπόριο διεξάγεται σχεδόν αποκλειστικά από οικονομικούς μετανάστες, συχνά παράνομους.
  9. Αντιμετώπιση του προβλήματος μη χορήγησης της στολής στους Δημοτικούς Αστυνόμους. Η νομοθεσία προβλέπει τη χορήγηση στολής για τη Δημοτική Αστυνομία κάθε δύο (2) χρόνια.
  10. Να δοθεί άμεσα απάντηση στο ερώτημα (Νομικό Συμβούλιο του Κράτους) αν η κατάληψη οδοστρώματος σύμφωνα με το άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας, παρόλο που η συγκεκριμένη αρμοδιότητα δεν περιγράφεται στο Ν.3731/2008 (και δεν υπήρχε ούτε στο Π.Δ.23/2002 που ορίζονταν αναλυτικά οι αρμοδιότητες με παραπομπή σε συγκεκριμένα άρθρα).
  11. Να προβλεφθεί η συμμετοχή εκπροσώπου της Π.Ο.Ε.–Ο.Τ.Α. (Δημοτικού Αστυνόμου) στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο των Σχολών της Δημοτικής Αστυνομίας.
ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ:
Η δημιουργία από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτροπής για την ψήφιση ενιαίου Κώδικα των Εργαζομένων στην Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ Βαθμού μας δημιουργεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις πραγματικές προθέσεις και επιδιώξεις της.
Βασικός στόχος του συνδικαλιστικού κινήματος των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι συνολικά η διαμόρφωση ενός σύγχρονου Κώδικα που θα είναι προσαρμοσμένος στα σημερινά δεδομένα και ανάγκες των εργαζομένων και της κοινωνίας και όχι για να υπηρετήσει τις ανάγκες των μνημονίων και της τρόικας. Που θα διασφαλίσει σταθερές εργασιακές σχέσεις, τα δικαιώματα των εργαζομένων και που θα δημιουργεί τις καλύτερες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Γι΄ αυτό διεκδικούμε:
  1. Ανθρώπινο  δυναμικό αναβαθμισμένο,  με  αυτονομία και  πρωτοβουλία στο πλαίσιο  της συνταγματικής νομιμότητας.
  2. Δομή και οργανωτικό πλαίσιο με σαφείς ρόλους, ευθύνες, σχέσεις εξουσίας, τρόπους και ενέργειες διοικητικής λειτουργίας και διαδικασιών.
  3. Οργάνωση και διαμόρφωση μιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης χωρίς περιττή γραφειοκρατία, πολυνομία που να εμπνέει και να έχει έμφαση στο μέλλον και όχι στο παρελθόν.
  4. Αντικειμενικό σύστημα προσλήψεων, αξιοκρατική στελέχωση.
  5. Οικονομική αναβάθμιση του προσωπικού.
  6. Ενίσχυση των υποδομών των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.  Αντιμετώπιση των προβλημάτων στέγασης, μηχανολογικού εξοπλισμού κ.λ.π.
  7. Δια βίου επιμόρφωση και προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες όλου του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Μέχρι   την  σύνταξη  του  νέου  ενιαίου Κώδικα  των   εργαζομένων  στην  Τοπική Αυτοδιοίκηση παρεμβαίνουμε για την επίλυση των πιο κάτω προβλημάτων:
Μέχρι   την  σύνταξη  του  νέου  ενιαίου Κώδικα  των   εργαζομένων  στην  Τοπική Αυτοδιοίκηση παρεμβαίνουμε για την επίλυση των πιο κάτω προβλημάτων:
  1. Έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπεται από το άρθρο 82, παρ. 6 του Ν.3584/2007, που θα καθορίζει τις κατηγορίες, τους κλάδους και τα τυπικά προσόντα διορισμού του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού.
  2. Διόρθωση της διάταξης του άρθρου 45, παρ. 5 του Ν.3979/2011 που αναφέρεται στις μετατάξεις του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου από ειδικότητα σε άλλη ειδικότητα της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας.
  3. Κατάργηση της διάταξης του άρθρου 30, παρ. 4 του Ν.3731/2008 με την οποία αναδιατυπώθηκε το άρθρο 145, παρ. 6 του Ν.3584/2007 και όρισε ότι, «προθεσμία για την άσκηση ένστασης και η άσκησή της δεν αναστέλλουν την εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης, με εξαίρεση τις πειθαρχικές ποινές της προσωρινής και οριστικής παύσης ή του υποβιβασμού».
  4. Άμεση επίλυση των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με την έκδοση του Π.Δ.19/2011 σε εφαρμογή του Ν.3801/2009, που καθορίζει τον τρόπο επιλογής του προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου σε θέσεις ευθύνης.
  5. Την τροποποίηση του άρθρου 227 του Ν.3852/2010 με την προσθήκη στο τέλος της παρ. 1α εδάφιο που να αναφέρει: «Στις ανωτέρω αποφάσεις των μονομελών οργάνων εμπίπτουν και αυτές που εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3584/2007 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων».
Δείτε ολοκληρωμένα το πρόγραμμα δράσης της Ομοσπονδίας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου