Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Το δημοτικό συμβούλιο Αθήνας ακύρωσε σε οφειλέτη ποσό 4.640€ από 230 κλήσεις!

Στην ημερήσια διάταξη του δημοτικού συμβουλίου Αθήνας στη συνεδρίαση της 14ης Νοεμβρίου 2011 υπήρχε το εξής θέμα: «Έγκριση για διαγραφή στο σύνολο ή εν μέρει διαφόρων εγγραφών που βεβαιώθηκαν επ' ονόματι [...] συνολικού ποσού 4.640,00 €, πλέον προσαυξήσεων, από παραβάσεις ελεγχόμενης στάθμευσης (Δ/νση Δημοτικών Προσόδων) (Σχετ. Γεν. Πρωτ. 21561/11)».

Στη Δι@ύγεια πληροφορούμαστε ότι το δημοτικό συμβούλιο προχώρησε στη διαγραφή των συγκεκριμένων εγγραφών, συγκεκριμένα με ομόφωνη απόφαση:
Εγκρίνει τη διαγραφή στο σύνολο της εγγεγραμμένης στο Ταμείο του Δήμου οφειλής που βεβαιώθηκε επ' ονόματι της [...] με στοιχεία εγγραφής ΑΧΚ: 43111/2008/2009, 94751/2006/2009, 87677/2007/2009, 12825/2008/2009, συνολικού ποσού 4.640,00 €, πλέον προσαυξήσεων, κατόπιν βεβαιωθέντων κατά τα έτη 2006, 2007 και 2008 παραβάσεων που αφορούν στη στάθμευση του Ι.Χ.Ε. ΖΚΤ-ΧΧΧΧ σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο του Δήμου, για λόγους που αναλυτικά αναφέρονται στο σχετικό εισηγητικό Δημαρχιακό έγγραφο.

Σχόλιο Ε.Κ.Ε.Δ.Α.: Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι λόγοι -που δεν αναφέρονται- είναι λόγοι υγείας, αυτό όμως είναι άσχετο. Κατά την άποψη της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. δεν νομιμοποιείται το Δημοτικό Συμβούλιο να  παραγράφει ποσά από κλήσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που ουσιαστικά έπραξε με την παραπάνω απόφαση. Ο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει με σαφήνεια τον τρόπο είσπραξης των προστίμων του Κ.Ο.Κ. και τη διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων στο άρθρο 104.
2. Ο παραβάτης έχει δικαίωμα να εμφανισθεί εντός προθεσμίας τριών (3) ημερών, που αρχίζει από την επίδοση της βεβαίωσης στην Αρχή, στην οποία ανήκει το ανωτέρω όργανο, όπως αυτή προσδιορίζεται στη σχετική βεβαίωση παράβασης, προκειμένου να προβάλει τις αντιρρήσεις του.
Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν οι προβληθείσες απορριφθούν, επικυρώνεται το διοικητικό πρόστιμο από τον Προϊστάμενο της Αρχής και καταβάλλεται κατά το ήμισυ εντός δέκα (10) ημερών από της βεβαιώσεως της παραβάσεως, εκτός της περίπτωσης της παραγράφου 5 του άρθρου 9 του Κ.Ο.Κ., όπου το διοικητικό πρόστιμο καταβάλλεται στο ακέραιο. Η απόφαση με την οποία γίνονται δεκτές οι αντιρρήσεις απαιτείται να είναι πλήρως αιτιολογημένη με αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία.
3. Εφόσον παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία των δέκα (10) ημερών, το διοικητικό πρόστιμο καταβάλλεται στο δικαιούχο Ο.Τ.Α., χωρίς έκπτωση, εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την βεβαίωσή του.
 5. Τα πρόστιμα από τις διοικητικές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ., που δεν καταβλήθηκαν εντός της αναφερόμενης προθεσμίας των δύο (2) μηνών, βεβαιώνονται υποχρεωτικά, εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών, από τον οικείο Ο.Τ.Α., στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας του παραβάτη. Η βεβαίωση των προστίμων αυτών γίνεται με τη σύνταξη και αποστολή χρηματικών καταλόγων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 58 του π.δ. 16/1989 όπως ισχύει, εισάγονται σε Ειδικό Κωδικό Αριθμό Εσόδου του Κρατικού Προϋπολογισμού, τα δε εισπραττόμενα ποσά, μετά την αφαίρεση των δαπανών είσπραξης, αποδίδονται κατά τετράμηνο στο Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, το οποίο τα διανέμει στους Ο.Τ.Α. με βάση συντελεστές κατανομής, που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης καθορίζονται τα αρμόδια όργανα και η διαδικασία βεβαιώσεως και επιβολής των διοικητικών προστίμων, η διαδικασία και οι δαπάνες της είσπραξης και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.

Η οφειλή που παραγράφει το δημοτικό συμβούλιο αφορά περισσότερες από 200 κλήσεις ελεγχόμενης στάθμευσης που είχαν βεβαιωθεί κυρίως στην οδό Σκουφά και τους γύρω δρόμους τα έτη 2006 ως 2008. Αν συνέτρεχε λόγος ακύρωσης αυτών των κλήσεων, θα έπρεπε ο παραβάτης να εμφανιστεί εντός τριών ημερών από τη βεβαίωση καθεμιάς από αυτές για να υποβάλλει τις αντιρρήσεις του, για να κριθούν από τον διευθυντή της υπηρεσίας. Κανέναν άλλον, ούτε δημοτικό συμβούλιο, ούτε δήμαρχο, ούτε υπουργό. Αυτό στην περίπτωσή μας δεν έγινε οπότε κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 θα έπρεπε να βεβαιωθούν υποχρεωτικά, εντός χρονικού διαστήματος τριών (3) μηνών, από τον οικείο Ο.Τ.Α., στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας του παραβάτη. Το ότι ο Δήμος Αθηναίων δεν πειθαρχεί με τα οριζόμενα στο νόμο και προτιμά να στέλνει ειδοποιητήρια για τις οφειλές και να εφαρμόζει το νόμο περί είσπραξης δημοσίων εσόδων και για τις κλήσεις του Κ.Ο.Κ., παρόλο που στον Κ.Ο.Κ. προβλέπεται συγκεκριμένη διαδικασία, αποτελεί κατά τη γνώμη μας αυθαιρεσία και εν τέλει δεν δικαιολογεί την παραπομπή στο δημοτικό συμβούλιο ερωτήματος για τη διαγραφή ή μη ποσού από κλήσεις, αφού αυτό αντιβαίνει στη νομοθεσία περί είσπραξης των κλήσεων του Κ.Ο.Κ. που ορίζεται στο άρθρο 104.
Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. έκανε αναφορά στο θέμα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σ.Δ.Α.Α. αλλά δεν έλαβε ικανοποιητική απάντηση από τον πρόεδρο. Για την Ε.Κ.Ε.Δ.Α. η διαγραφή από το δημοτικό συμβούλιο ποσού που οφείλεται σε κλήσεις του Κ.Ο.Κ. είναι παράνομη, και σαν παράταξη, είτε μέσω του συλλόγου είτε μόνοι μας θα κάνουμε προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής για την ακύρωση κάθε σχετικής πράξης του δημοτικού συμβουλίου. Ο λόγος που δεν το κάνουμε για τη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι όλες οι κλήσεις αφορούν πρόστιμα 23,00€, όταν ο Κ.Ο.Κ. όριζε για τις παραβάσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης ως πρόστιμο 15,00 € αρχικά και 20,00 € μετά την αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ. τον Ιούνιο του 2007. Οι κλήσεις των 23,00 έχουν κριθεί άκυρες με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και ως εκ τούτου δεν γεννάται θέμα οφειλής (το δημοτικό συμβούλιο όμως δεν επικαλέστηκε ακυρότητα κλήσεων, αλλά λόγους υγείας, προφανώς γιατί ο δήμος εξακολουθεί να διεκδικεί ποσά από τις ακυρωθείσες κλήσεις, έχοντας αναπροσαρμόσει τις οφειλές σε αυτές του Κ.Ο.Κ.).

Με την ευκαιρία έχουμε να παρατηρήσουμε ότι η νέα δημοτική αρχή κινείται στα χνάρια της προηγούμενης αρνούμενης ουσιαστικά να εφαρμόσει τα οριζόμενα στον Κ.Ο.Κ. για την είσπραξη των κλήσεων από παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. Θέση μας είναι ότι αυτή η πρακτική υπονομεύει την ίδια την εργασία μας αλλά και την αποτελεσματικότητά μας και γεννά αίσθηση ατιμωρησίας στους παραβάτες. Είχαμε την προσδοκία ότι η νέα δημοτική αρχή θα έπραττε τα νόμιμα, αλλά προφανώς διαψευστήκαμε. Κρίμα. Το θέμα των κλήσεων και της είσπραξής τους όμως δεν τελειώνει εδώ.

Και ερχόμαστε λοιπόν σε ένα ακόμη θέμα. Θυμίζουμε ότι οι κλήσεις των 23,00 € για τις οποίες σύσσωμη η υπηρεσία μας είχε αντίθετη γνώμη, βεβαιώνονταν μετά από γνωμάτευση της Νομικής Διεύθυνσης του Δήμου, μέχρι βέβαια να κριθούν παράνομες στα δικαστήρια και να ακυρωθεί στην πράξη εργασία και κόπος τριών ετών της υπηρεσίας μας και να τσαλαπατηθεί η εικόνα μας ως μια υπηρεσία που επιβάλλει το νόμο χωρίς να ξέρει τι της γίνεται. Σήμερα η ίδια Νομική Διεύθυνση έρχεται και βαφτίζει ως αρμοδιότητα της δημοτικής αστυνομίας την κατάληψη οδοστρώματος κατά το άρθρο 48 παρ.1 του Κ.Ο.Κ. επειδή ναι μεν δεν αναφέρεται στο ν.3731, αλλά κατά τη γνώμη της προκύπτει από άλλες αρμοδιότητες. Ήδη στην υπηρεσία έχουν τοποθετηθεί υποδείγματα τέτοιων κλήσεων και ίσως να έχουν ήδη βεβαιωθεί κάποιες παραβάσεις. Η θέση της Ε.Κ.Ε.Δ.Α. για τη συγκεκριμένη παράβαση είναι ξεκάθαρη: Δεν περιγράφεται στο ν.3731 και κατά συνέπεια δεν είναι αρμοδιότητα της δημοτικής αστυνομίας. Η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. έφερε το θέμα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σ.Δ.Α.Α. τον Αύγουστο (σας είχαμε ενημερώσει σχετικά εδώ) και λήφθηκε η απόφαση να γίνει σχετικό ερώτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών και στην ΠΟΕ-ΟΤΑ. Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Νοεμβρίου, περισσότερους από τρεις μήνες αργότερα, ενημερωθήκαμε από τον πρόεδρο ότι αυτό το έγγραφο δεν έχει σταλεί ακόμη!!! Το αφήνουμε ασχολίαστο και ενημερώνουμε ότι η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. είχε ήδη αποστείλει έγγραφο ερώτημα στην ΠΟΕ-ΟΤΑ, δυστυχώς όμως η ΠΟΕ-ΟΤΑ δεν απαντάει σε παρατάξεις, παρά μόνο σε συλλόγους. Βέβαια θέσαμε το θέμα προφορικά σε συνάντηση με μέλη της εκτελεστικής επιτροπής και η άποψη της ΠΟΕ-ΟΤΑ είναι ότι κάθε αρμοδιότητα πρέπει να προβλέπεται με σαφήνεια από νόμο, και σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν αρμοδιότητες που συνεπάγονται από άλλες, και μας προέτρεψαν να στείλουμε το ερώτημα ως σύλλογος. Ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι υπάρχει η πιθανότητα να βρεθούν κατηγορούμενοι για παράβαση καθήκοντος ή κατάχρηση εξουσίας αν σήμερα βεβαιώσουν παραβάσεις κατάληψης οδοστρώματος κατά το άρθ.48 παρ.1 και αύριο απαντηθεί εγγράφως από το υπουργείο ότι δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας, στην περίπτωση που θα προσφύγει κάποιος εναντίον τους. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια μπορούν να ζητήσουν νομική συνδρομή από τη Νομική Διεύθυνση! Δυστυχώς η Ε.Κ.Ε.Δ.Α. δεν νομιμοποιείται να σας πει τι θα πράξετε αν λάβετε εντολή να βεβαιώσετε τέτοιες παραβάσεις, ελπίζαμε όμως να είχαμε λύσει αυτό το θέμα μέσω του σωματείου, κάτι που δεν έγινε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου